• Sofffy

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Majlinsa: Jag helammar min Ebba, dricker max 2 glas vin och försöker att tajma så att ja ammar precis innan jag dricker,  i förra veckan när ja drack lite mer än 2 glas hade jag pumpat ur innan och gett henne i flaska, pumpat efteråt o slängt "alkoholmjölken"

• Sofffy

God morgon tjejer!

Hoppas att ni alla haft en härlig valborg.
    Vi intog titeln "typiska småbarnsföräldrar" i måndags då vi var och tittade på majbrasa i bellevyparken o sedan va bjudna på middag o vin hos några vänner men gick hem vi 21:30 för vi va trötta (brukar typ gå hem vid 3-4 på morgonen annars).

Swenglish: Stort tack för informationen ang att pumpa ur och alkohol. Jag har bara kört efter egen huskur så att säga , men det va ju skitbra att veta hur det fungerar så att man inte slänger dyrbar mjölk i onödan.

Lillenlillen: Åhh det låter ju kanon att de gör det på förskolan så kommer man billigt undan + att man slipper stå o kladda med sånt hemma, synd att det e lite långt från oss annars hade vi nog gått dit. 

Jag o Ebba ska åka till hennes mormor o morfar i Göteborg i morgon.
    Vi ska vara där tills på tisdag nästa vecka ska bli jättemysigt. Ska bli intressant o se hur det funkar med bilbarnstol, vagn o all packning på tåget.

• Sofffy

Hallå tjejer!

Nu har jag o Ebba kommit tillbaka från hennes mormor och morfar i Göteborg. Vilken turbulens det var att komma hem igen, vi var i gbg 1 vecka och det var banne mig folk där o hälsade på varenda dag i omgångar. Mostrar, kusiner, barndomsvänner mm. mm. till slut kände jag att jag var helt matt o sista dagen innan vi skulle åka hem lade jag in besöksförbud, jag orkade inte mer, inte en ledig stund fick jag.

Nu har ja vilat upp mig några dagar hemma o känner att jag jättegärna vill hänga med på fikan på tisdag. Kunde ju inte förra veckan så ja har längtat efter o träffa er alla igen. 

På tal om gnällig bäbis så har jag en här också. Hon är mer orolig och har börjat, liksom andra här, suga på fingrarna fastän hon inte är hungrig. Jag har då gett henne mat innan jag fattade detta o naturligtvis har hon sedan kräkts upp allt.

Vi ska också börja lite smått med att ge ersättningsmjölk på kvällarna (har aldrig testat). Vi ska nämligen på bröllop om en månad som varar i 2 dagar o då ska hennes mormor ta hand om henne o då blir det ersättning som gäller så vi måste vänja henne lite vid ersättning o flaska.

• Sofffy
    FIKA PÅ TISDAG KL 14 (ev. på Nyfiken Gul om vädret är bra). Annars Street.

Swenglish
    Hellur
    Lillie74
    Pippil8
    Sannixx
    Ginger
    Karin99
    J79
    bianca2
    Björklöv
    Zul
    Sofffy
  • Sofffy

Hallå tjejer!

Jag möter också upp vid Åhlens idag vid 13:45, hittar inte till nyfiken gul.

Ses sen!

Kram

• Sofffy

Hallå tjejer!

Tackar också för den supertrevliga fikan idag.
    Längtar redan tills nästa gång, men då får det som sagt vara lite varmare

SannixX: Åhh e så nyfiken på bilderna, speciellt den där bilden där jag o Ebba är lika.
    Alla bara säger hela tiden att hon enbart är lik sin pappa, så det vore kul o se, men ja kommer inte in på din sida det står att man måste logga in på ngn medlemsgrej fastän jag e inloggad

Min middag avlöpte väl. Jag jobbar bäst under stress Kom fram till fridhemsplan vid ca16:30 o då hade ja inte handlat, irrade runt i affären ett bra tag o försökte komma på vad ja skulle bjuda på. Va hemma till 17:30 typ o hade middan klar o städat lgh till 19 då gästerna anlände. Blev ugnsbakt lax o färskpotatis o en massa vin.
    Gästerna stack precis så nu ska ja o Ebba gå o lägga oss. Hennes pappa är iväg på arbete till i morgon så hon sover i vår säng *mysigt.

Hoppas ni alla haft en härlig kväll!!

Kram

• Sofffy

Hallå tjejer!

Hoppas allt e bra med er alla.
    Vi mår superbra. Idag somnade Ebba för natten vid 21, så sköönt. Vanligtvis somnar hon när vi går o lägger oss vid 23 så vi får ingen kvalitetstid för oss själva, men idag såå

Jag ska förmodligen o luncha med mitt jobb i morgon men om det inte blir av så fikar jag gärna i morgon. Vart blir det någonstans? I vilket fall som helst så hakar jag gärna på promenaden på måndag.

Nu ska ja kela med min man

Kram kram

PROMENAD MÅNDAG:
    Swe
    Hellur
    Sofffy

FIKA FREDAG:

bianca2
    hellur
    pippil8
    Sofffy (kanske)

• Sofffy

Hallå tjejer!

Hoppas ni haft en härlig helg.

Jag har haft en supermysig helg. Vi har varit bara lilla familjen o mysat hela helgen.
    Ebbas pappa har varit iväg flera helger i rad på jobb o svensexor mm, så vi tyckte d va dax att vi bara umgicks familjen. Vi har ätit god mat, druckit vin, kollat filmer, mysat, tagit långpromenader och tagit igen på samlivsfronten

Kommer bort till eriksdalsbadet (visst ligger det precis vid nyfiken gul?) vid 12 i morgon, ska bli kul o ses!

Ha en härlig söndagskväll!!

kram

• Sofffy

Åhh jag vill också komma o luncha på odenplan i morgon om ja får, härligt!
    Får ju passa på när träffen är på gångavstånd från mig.

Stort tack Josefin för att vi fick komma o luncha hos dig idag, det var jättemysigt, bra idé att ha träffar hemma hos folk när det är dåligt väder. Ni får så gärna komma hem till mig ngn dag om det är regnigt.

Ses vid st eriksplan 11:30 imån då!

Kram

• Sofffy

Hallå tjejer!

Nu har jag äntligen fått tummen ur och lagt in massa bilder från diverse träffar i mitt galleri (Haga, Tanto, Nyfiken gul o bebisträffen hos Josefin idag).

Följer också gärna med på fika i Farsta på fredag om jag inte får förhinder.

Ha en härlig kväll!!!

Fika/lunch i Farsta fredag kl 12 (vägbeskrivning återkommer jag om)
    Sole
    Karin99
    Bianca
    Vivs
    SanniXx
    Hellur
    J79 ( visst ville du också komma?)
    Björklöv (troligtvis)
    Sofffy

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4