• Sofffy

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Majlinsa: Vi passade på att renovera i samband med att vi hade stambyte i fastigheten som dragit ut på tiden (därav den dåliga timingen bäbis/renovering. Så vår förening har betalat allt jobb, dvs kakling mm i badrummet, standardinteriör i badrummet ingick, men vi har inte valt ngt av standardsakerna utan fick betala det mesta av interiören själva och göra vissa avdrag.

Köket däremot hade vi egna hantverkare till och där betalade vi allt material och vitvaror mm själva. Vi satte även upp en vägg i det tidigare stora köket och satte in ett runt fönster för att göra om lgh till en trea.

Totalt med alla småsaker, typ tapet, spottar mm så gick den totala renoveringen på 200 000 kr, varav vitvarorna (diskmask, tvättmask, fläkt, ugn, spis, micro, vägghängd toalett) ca 60 000 kr. Så vi kom nog ganska billigt undan m tanke på att vi gjorde både kök o badrum, det är ju de rum som kostar mest.

• Sofffy

god morgon tjejer!

Ingen bäbis i sikte för mig heller. Fy fan jag förstår verkligen hur Swenglish, Murgrönan mfl kan ha kännt sig när det börjar bli så utdraget som typ 2 veckor +. Hade Bf igår, när klockan va 23:30 så va ja lite smått bitter o muttrade till Bebben att den hade 30 min på sig att komma ut, men inte en enda känning ens.

När ja skulle gå o lägga mig igår så kändes det typ som att man skulle resa någonstans på morgonen långt bort och inte komma hem på ett tag, var nog riktigt nervös. Så ja låg klarvaken till 4, sen satte ja mig o kolla på Borat till halv sex, shit va han e knäpp! Har iaf bara sovit ca 2 timmar inatt, så det blir nog till att ta igen sig lite på dagen.

Angelicious: Lycka till på förlossningen! Hoppas att du får komma hem med bäbisen.

Hellur: Grattis på Bf-dagen. Ja det kanske blir en fika på BB-sthlm trots allt. När ja va där på kollen så hade dom en sockerkaka i ugnen, den va den enda ja tänkte på under hela vistelsen där, luktade nybakat på hela stället.

Zul: Hon sa inget om att jag hade öppnat mig ngt, men formodligen inte eftersom jag inte kände av några värkar.

• Sofffy

God kväll tjejer!

Kom precis hem från min svägerskas födelsedagsmiddag. Skönt att få lagad middag när man som ja hållt på o städa, putsa fönster o grejat i lgh hela dagen, har fått fullständig städmani. Kan verkligen inte ligga ner o ta det lugnt e så uppe i varv.

Välkommna hem Sole, Swenglish och Murgrönan och grattis till era fina pojkar och till Stella!

Tänkte höra med er som fått era bebisar, sover dom hos er eller i egen säng? Ja hade räknat med att bebisen skulle sova i egen säng, men det verkar som att de flesta bebisar sover i mamma o pappas säng i början. Men våran säng är bara 140 cm, är rädd att mosa min bebis o ett sånt där snugglenest tar väl upp en del plats också. Vad har ni för strlk på era sängar?

• Sofffy

Hoho, tack för tipsen ang vart bebisen ska sova. Vi får väl se hur det fungerar när man kommer hem.

Ville iaf bara säga att vi åker in till BB nu.
    Har 3-4 värkar på 10 min. Så nu får ni andra som ska föda på BB-sthlm lägga på ett kol, så att vi kan fika tillsammans.

Hopppas hoppas att jag får bäbis idag!!! Vill inte ha ytterligare ett falsklarm tack.

Kram

• Sofffy

Hallå tjejer!

Ville bara kika in o säga att vi nu har kommit hem med vår underbara dotter Ebba från BB-sthlm hon föddes den 21 mars (Bf + 2) vägde 3100 g och var 48 cm.

Hon föddes 3,5 timme efter att vi kom in till BB!!!
    Hann inte med annan smärtlindring än lustgas sista halvtimmen och fick ingen bristning Hade en drömfölossning enligt barnmorskorna, fast det gjorde jävligt ont ändå, man har ju inget att jämföra med!

Ska försöka lägga in lite bilder på underverket senare, nu ska ja ta igen lite vad som har skrivits här i tråden.

Hoppas alla ni mår bra!!

• Sofffy

Hallå

Tack för alla gratulationer!

Såå härligt att komma hem.
    Har lagt in lite bilder nu på min lilla kanariefågel

Ja jag hade verkligen tur med att få en sån förlossning. Känner att jag har såå mkt energi nu pga det gick så fort.
    Hihi assistenten som kom med rullstol precis efter förlossningen höll på o tappa hakan när hon skulle köra mig till patienthotellet o ja bestämt sa att jag ville gå själv

Ska skriva förlossningsberättelse i bloggen så snart jag får tid. Ska lägga till lite kommentarer/rekommendationer om BB-sthlm o patienthotellet också.

Zul: Hoppas att igångsättningen går bra o att du får med dig din fina bäbis hem snart.

• Sofffy

Grattis Emma till nykomlingen, han ser jättefin ut!

Sole: Tack för tipset! Ska försöka ta det lite lugnt. Jag har verkligen inte sovit många timmar de senaste dygnen. Man är så uppe i varv och kan inte sluta titta på den lilla.

Ja visst har hon mkt hår lilla Ebba, men det var ett gediget jobb o kamma ur allt intorkat fostervax.

Tänkte höra med er när man kan gå ut med vagnen och gå promenad. Hur långt efter förlossningen alltså. Jag har fattat det som att man kan göra det när som helst mamman känner sig redo liksom, men sambon är lite orolig om det tex blåser o sådär ute o vill ringa till bbsthlm o fråga, men ja tycker det känns lite töntigt.

Åhh jag är såå lycklig, nu när vi kom hem fick jag en liten presentask av min underbara man. Ett par supersnygga stora pärlörhängen med sju briljanter i vitt guld för att jag hade klämt ut bebis Kände mig lite dum, köpte ju aldrig ngt till honom, fast jag tänkte. Men han fick ju en supersöt dotter.

• Sofffy

JJaa jag blev verkligen överraskad och riktigt rörd när jag fick presenten. Har lagt in en bild på dem i galleriet

Shit vilka rattar man har fått nu alltså. Nog trodde ja att de skulle bli stora, men såhär stoora ojojoj.. Tur att man köpte lite för stora amningsbehåar.

Lycka till nu Pippil, Bianca o Zul, hoppas att era bebbar snart tittar ut. Nu har nästan alla fått. Åhh ser frammemot första bäbisfikan Vill se allas gullungar live.

Frill: Tack för svaret ang att gå ut med vagnen. Verkar som att jag ändå inte kommer kunna gå ut på några dagar, chi fick jag som inte sprack istället tror jag att jag fått världens största homorojd så ja kan ändå inte sitta

• Sofffy

Hallå tjejer!

Hoppas allt är bra med er idag. Vi var på första promenaden idag ner till Kungsholmstorg, handlade lite på apoteket, hyrde film o köpte hem mat. Vi bor ju precis runt hörnet, så pappa bar på lillan i hennes overall dit. Ojj vilken uppmärksamhet man får av alla, minst 5 pers på torget som kommenterat vår söta bäbis

Gick i två trappor med en påse med massa grejer från apoteket o fy faan va ont man har av skadorna i underlivet alltså. Vi skulle egentligen till babyproffsen o köpa badbalja idag också, men kände att jag pallade verkligen inte med min värk. Det får bli en liten kortispromenix om dagen max.

Nu börjar man känna hur trött man egentligen är. Vår lilla tös är en riktig vildkatt om natten också nu när hon vant sig vid att kunna få lite mat så fort hon gnäller lite. Har ammat var tredje timme ända sedan i torsdags, och vi har varit tvungna att väcka henne på dagarna för att hon ska få mat, ligger bara o sover annars. Men inatt ville hon ammas varannan timme *suck. Tur verkligen att pappan är hemma o kan hjälpa till så att man kan ta igen sig.

Vivs: ja visst är kattossorna supersöta Ja köpte dom faktiskt i present till min sambos bror som fick barn den 10 jan, o nu fick vi tillbax dom. Smart drag av mig!

Va jobbigt för er som har såå ont av amningen. Jag känner att det verkligen är på gränsen attjag pallar. Nästan som att man drar sig lite för det och är lite rädd varje gång det är dags, det gör ju så in i helvetes ont. Har inte fått några sår än o lillan verkar ha rätt grepp så det är ju skönt i af. Har köpt sådana där silikongrejer om det skulle bli kris, men ska verkligen försöka att härda ut.

Hoppas att ni har en mysig dag med era bebbar/magar. Vi njuter i fulla drag. Sååå härligt det är o ligga o kramas med sin man, titta på film, äta go mat och ligga o spana o snusa på sin bäbis. Känns som himmelriket (bortsett från den lilla detaljen att man har såå ont i rumpan).

Kram

• Sofffy

åhh zul, va skönt att veta att du garanterat får bebisen i nästa vecka. hoppas att förlossningen går galant!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4