• Sofffy

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

God kväll tjejer!

Skönt att höra att det inte bara är jag som tycker att min bäbis äter mycket. Ikväll har det varit amningsmaraton har ammat Ebba kl 18, 18:30, 19, 19:45, 20:30, 20:50 och nu ropar Tobbe här att hon verkar vilja ha mat igen. Inte en lugn stund får man.

Min lilla kan inte ligga själv längre heller, då börjar hon gnälla och skrika, man måste gå o bära runt på henne hela tiden, skitjobbigt man får ju inget gjort hemma. Har försökt med babybjörnen men man får ont i ryggen efter ett tag o sen e det ju så tungt att man kan ju inte böja sig ner o plocka ut grejer ur diskmaskinen o sådär, så det ser ut som ett bombnedslag hemma hos oss nu. Hinner ju aldrig städa. Enda lediga stunden man har är när hon sover, men då vill man ju ta igen sig efter jobbiga nätter. Jaha ja nu har jag kräkts lite

Låg på smedudden mellan 12 och 15 idag, va jättemysigt Ebba låg o sov hela tiden så ja satt o läste skvallertidning, dock blev det lite molnigt o började blåsa en halvtimme efter att jag kom men det va skönt att vara ute hela dagen iaf.

Lillie74: Ja jag va ute i sista minuten med att skriva att ja skulle dit, är ju lite svårt att planera saker nuförtiden. Men hade varit trevligt o ses ngn annan dag.
    Eller hur var parasollet jättebra, är supernöjd med att jag köpte det, så man kan vinkla det så fort man kommer i en solig vinkel o bra pris va det, sen e ju rosa så gulligt också.

Va o fastställde faderskapet i morse också, kändes skönt att ha det gjort. Så nu har Ebba en pappa också

Fick en massa info om dagis, ännu ett ångestfyllt måste (förutom anmälan av namn, försäkring, fastställande av faderskap, dop bla bla bla bla mm); att hålla på o gå på studiebesök o ställa sig i kö i tid för dagis. Hon sa att det finns 60 st privata dagis på kungsholmen!!! O ändå är det värsta köerna och man måste typ ställa sig i kö nu för att få plats till aug 08.

Haha vad jag e bitter idag, ska nog lägga mig tidigt. Fast först ska ja pigga upp mig själv med ett nedladdat avsnitt av greys anatomy

Ha en trevlig kväll allesammans..

Kramis

• Sofffy

Swenglish- Ahh ja vet Greys e grymt bra, följer ingen anna serie än den, men nu har jag nog också snart sett alla som går att ladda ner. Håller precis på att kolla på avsnitt 16 säsong 3.

Sjukt bra förresten att ha fått ihop en halvliter extra med mjölk. Ska nog också försöka pumpa ur lite, skönt om mannen kan mata med nappflaska ibland så att man kan få lite avlastning o att han blir mer delaktig.

• Sofffy

Morning!

Första gången typ som ja e pigg vid amningen kl 05:30 Har fått sova riktigt bra inatt. Lillan somnade vid 23, då ja också gick o la mig, vaknade vid 02 o fick mat i 10 min sen slockna vi båda raskt o hon sov tills nu.

Ja det blir ju lite jobbigt att brösten e inställda på att ge mat var tredje timme, så att man ändå måste gå upp o mjölka ur. Men det är skönt att ha mat i frysen om man har över för framtida bruk när man trappar ner amningen o de börjar få barnmat. Hur länge håller sig mjölk i frysen förresten?

Skönt att höra att man inte är ensam om att ha en lite omständig bebbe just nu, då vet man att det är övergående.

Hoppas ni har fått sova gott!

• Sofffy

God morgon tjejer!

Åhh skrev ett jättelångt inlägg igår men det verkade inte som att sändes

Frill, Åh så skönt att operationen gick bra.
    Hoppas att du är helt återtälld snart.
    Kommer du att kunna amma igen som vanligt tror du?

Har haft en sån späckad vecka. Va i onsdags för första gången utan lillan i 4 timmar, va hos frissan o gjorde slingor, klippte o färgade. Kände mig som värsta coola morsan de första 3 timmarna, men sista halvtimmen fick jag panik, målade upp värsta skräckscenariet att hon skrek, va hungrig o saknade sin mamma, men när ja kom hem låg hon o sov. *Töntmorsan.

I torsdags hade jag besök hela dagen av alla eftersläntrare som inte hälsat på lillan än och på kvällen bakade jag kanelbullar o rågkakor eftersom ja skulle ha lunch för mina kollegor på kontoret på fredagen, så det var därför jag uteblev från träffen i torsdags. Hoppas att ni hade trevligt!

Haft ångest för fredagslunchen hela veckan. Ångrade att jag bjöd dem eftersom man e så jäkla trött o sen har ja sagt att jag älskar o laga mat o sådär så det kändes som att de hade höga förväntningar, sen har man ju inte så mkt pengar i slutet på månaden heller o dom va 7 pers som skulle komma. I af avlöpte lunchen galant, alla tyckte maten va supergod o ja fick massor med ostar från vasastans ost *mums. Skönt att hålla kontakten med jobbet o få hörA allt skvaller, hänga med liksom fastän man inte jobbar

Nu i helgen blir det bara till att ta det lungt efter denna hektiska vecka. Idag ska vi en snabbis till babyproffsen bara o köpa en babysitter o lite leksaker till Ebba. Hon är lite understimulerad o behöver lite sysselsättning.

Ha en härlig lördag!

• Sofffy

God morgon tjejer.

Har inte skrivit på ett tag, har också en liten gnällspik här hemma. Har vänt mitt dygn totalt, hade fullt upp förra veckan med en massa projekt som man får sota för nu när tröttheten infinner sig. Sen sover våran lilla tös nästan ingenting!!! Hon tar micronaps på typ 20 min sen e hon vaken hela dagen, kvällen o sover bara mellan 12-3 o 4-6 sen är hon vaken hela tiden. Barnmorskan sa att det tydligen e normalt o att de tar igen sig på micronaparna. Tyvärr hinner ju då inte mamma ta igen sig så ja e supertrött. Försöker att komma ut o ta en promenad/lunch om dagarna för e man inne hela tiden så blir man ännu segare.

Lillenlillen: Va härligt att komma till Toscana såhär på våren. Vi ska också till Italien, fast i Juli. Får ja fråga en kanske lite dum fråga (men har ju inte haft barn innan så), hur gör man med barnvagnen när man flyger, checkar man in sittdelen som vanligt bagage o tar man liggdelen som handbagage eller kan man checka in båda?

Åhh e så ambivalent med vad lillan ska heta, har ångest över de där papprena vill skicka in dem så snart som möjligt eftersom vi måste fixa pass till lillan inför italienresan (hur gick det för er lillenlillen, gick det snabbt att få Inez pass?). Hennes förnamn är klara men vet inte vilket efternamn hon ska ta, hennes pappa heter Hanner och jag heter Langfält så båda har rätt ovanliga, vilket tycker ni? Vill inte ta dubbelnamn

Samliv finns inget här heller, vi pratar om det hela tiden, men när chansen ges är det ingen som orkar.

Ja hakar gärna på lunch/fika på söder i morgon om jag känner mig piggare. Är perfekt promenad från oss.

Fika på söder i morgon em:

Sole
    Swe
    Sofffy

• Sofffy

Sole
    Ja visst är det jobbigt när de vaknar mitt i natten och inte somnar om, då hinner man själv att bli pigg o har svårare för att somna om. Jag hörde ngnstans att barn som får ersättning generellt sover bättre på natten eftersom det är mer mättande? Stämmer det eller vaknar de lika ofta som de som ammas?

Ja det är sannerligen ett heltidsarbete detta med att vara mamma, o hemma ser det ut som en rövarkula fastän man varit hemma hela dagen.

Ja det är verkligen svårt med efternamnen, har funderat o funderat men kommer inte fram till något. Tycker båda är fina, sen är saken liten den att min familj är de enda som heter langfält o min pappa har bara döttrar så om ingen av oss tar det så dör det ut.

Jag hade velat få bort fläskmagen så att man kan ha bikini i sommar men det är nog bara önsketänkande.

Jag har också haft massa saker uppbokat som man måste boka av i sista minuten för att det passar helt enkelt inte när det kommer massa saker i vägen, har kännts tråkigt o jobbigt eftersom man har en hög ambitionsnivå sedan tidigare när det gäller att komma ut o träffa folk men man får släppa på det. Alla förstår ju, framförallt de som har barn.

• Sofffy

God morgon!

Tackar också för den trevlig fikan igår.

Bianca: Åhh vad härligt det låter att käka middag på uteservering, kanske ska göra det med min kille ikväll.
    Vart åt ni där de hade öppnat uteserveringen?

Min bäbis börjar också sova längre nu på nätterna (hon sover dock ingenting på dagarna). Igår och i natt sov hon mellan 23:30-04:47 och 05:00-08:35, hon har vaknat på klockslaget samma tider inatt som igår natt, konstigt.
    Så nu börjar det gå mot ljusare tider

Nu om en stund ska jag gå promenad med min svägerska o hennes bäbis till gamla stan o äta lunch där.

Ha en härlig dag i solen!

• Sofffy

Hallå tjejer.

Nu har Ebbi somnat så härligt, den ungen sover ju aldrig på dagarna när man e hemma annars, bara när vi går med vagnen så ja passar på att skriva lite här.

Ikväll ska jag o min respektive äta middag tillsammans med några vänner på uteservering tillsammans med några vänner, ska bli intressant o se hur det går idag.

Igår va ja i gamla stan med min svägerska o käkade lunch supermysigt, sen gick vi runt o strosade med varsin glass längst mälarstranden. Kom hem o va hemma en timme sen tröttnade ja o ringde en kompis, vi satt på uteservering o pimplade vin mellan 17 o 22 hade lite dåligt samvete över det där sista 3e glaset (brukar hålla mig till 2) o vågade inte tjuvröka även om ja va bra sugen, det får bli när man inte har bäbisen med.
    En perfekt kväll iaf, o Ebba skötte sig exemplariskt.

Har också varit o spanat på den där första boken på designtorget, men inte haft råd o köpa den nu innan löning. Men ska köpa den i veckan om den finns kvar.

Ang vikt/fethet/fulhet, fick panik i morse o kände mig så jäkla ful o tjock fick ett ryck. Tänkte nu jäklar, la mig på mattan med intentionen att göra 100 situps, men man har ju inga magmuskler längre. Orkade göra 30, men va ändå nöjd att ja verkligen gjorde några situps i praktiken o inte bara tänkte.

Ha en härlig valborgshelg nu allihopa!
    Hoppas att det blir såhär fint väder i nästa vecka också, då måste vi styra upp en träff utomhus någonstans, som vanligt röstar jag för Rålis

Soliga kramar!!

• Sofffy

God morgon tjejer!

Hoppas alla haft en härlig helg.

Jag har haft en superhelg, åt middag med min respektive på Houstons steakhouse uteservering vid odenplan o drack lite vin i fredags, Ebba var med o sov igenom hela middagen så vi satt där mellan 19-22. Hade också sex för första gången på kvällen
    I lör va vi på långpromenad med några kompisar från oss bort till pampas marina där vi åt lunch, supermysigt. O igår va det släkmiddag hos svärföräldrarna.

Får se vad som händer ikväll på valborg, men ja e så jäkla trött idag, Ebba har vart uppe hela natten nästan eftersom hon sov hela dagen igår. Har sovit typ 4 timmar totalt.

Tycker också det finns dåligt med amningströjor, jag brukar ha urringade tröjor som jag drar ner under bröstet när det är dax. Jag har köpt 2 "riktiga" amningströjor i lycra eller va de heter, men de är ju svindyra, kostar typ 500 kr st o de är ju inte supersnygga.

Idag ska vi på hörseltest på BBsthlm, orkar inte åka dit egentligen, kom på igår kväll att vi skulle det, men vad gör man inte.

Har massor med fina bilder både från haga o tanto, ska försöka att lägga upp dem snart när jag här blivit såndäringa plusmedlem. Ha en härlig dag! Kram

• Sofffy

Hallå igen!!

Åhh Jag som blev såndär plusmedlem för att kunna lägga upp korten från våra träffar, men det funkar inte. Försöker lägga upp men de blir inte inlagda suck. Får försöka lite senare ska kila in i duschen, Ebba slumrade precis till här då får man passa på.
    Har iaf lagt in lite nya bilder i mitt galleri om ngn vill se.

Hellur: Som plusmedlem får man obegränsat utrymme, ja hade använt upp allt mitt utrymme innan.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4