Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
God kväll tjejer!
Skönt att höra att det inte bara är jag som tycker att min bäbis äter mycket. Ikväll har det varit amningsmaraton har ammat Ebba kl 18, 18:30, 19, 19:45, 20:30, 20:50 och nu ropar Tobbe här att hon verkar vilja ha mat igen. Inte en lugn stund får man.
Min lilla kan inte ligga själv längre heller, då börjar hon gnälla och skrika, man måste gå o bära runt på henne hela tiden, skitjobbigt man får ju inget gjort hemma. Har försökt med babybjörnen men man får ont i ryggen efter ett tag o sen e det ju så tungt att man kan ju inte böja sig ner o plocka ut grejer ur diskmaskinen o sådär, så det ser ut som ett bombnedslag hemma hos oss nu. Hinner ju aldrig städa. Enda lediga stunden man har är när hon sover, men då vill man ju ta igen sig efter jobbiga nätter. Jaha ja nu har jag kräkts lite
Låg på smedudden mellan 12 och 15 idag, va jättemysigt Ebba låg o sov hela tiden så ja satt o läste skvallertidning, dock blev det lite molnigt o började blåsa en halvtimme efter att jag kom men det va skönt att vara ute hela dagen iaf.
Lillie74: Ja jag va ute i sista minuten med att skriva att ja skulle dit, är ju lite svårt att planera saker nuförtiden. Men hade varit trevligt o ses ngn annan dag.
Eller hur var parasollet jättebra, är supernöjd med att jag köpte det, så man kan vinkla det så fort man kommer i en solig vinkel o bra pris va det, sen e ju rosa så gulligt också.
Va o fastställde faderskapet i morse också, kändes skönt att ha det gjort. Så nu har Ebba en pappa också
Fick en massa info om dagis, ännu ett ångestfyllt måste (förutom anmälan av namn, försäkring, fastställande av faderskap, dop bla bla bla bla mm); att hålla på o gå på studiebesök o ställa sig i kö i tid för dagis. Hon sa att det finns 60 st privata dagis på kungsholmen!!! O ändå är det värsta köerna och man måste typ ställa sig i kö nu för att få plats till aug 08.
Haha vad jag e bitter idag, ska nog lägga mig tidigt. Fast först ska ja pigga upp mig själv med ett nedladdat avsnitt av greys anatomy
Ha en trevlig kväll allesammans..
Kramis