Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
hallå tjejer!
Typiskt Sole, måste missat dig precis. Sitter oxå uppe för nattamning. Haha kul det där med att bebbarnas personnr är ngns mobilnr.
Amningen funkar ganska bra för mig hittills. har fått lite sår ppå vårtorna, men det gör inte såå ont, är mest rädd att det ska komma in bakterier bara o bli förstörda. Har testat med silikonnappgrej utanpå vårtan men lillan fattar inte hur man ska göra med den. Hoppas att såren läker när det blir lite längre intervall mellan amningstillfällena. Försöker hålla 3-4 timmar emellan men på natten blir det typ 1,5 timmes mellanrum *suck. Jaja man kommer kanske in i bättre rutin framöver.
Lycka till nu ni eftersläntrare
Låter som att det är riktigt nära nu för Bianca o J79.
Bianca: Blev ju inte så mkt övertid för dig trots allt, du hade väl räknat med igångsättning vad jag förstår. Såå det va ju kanon att det satte igång av sig själv nu. Hoppas att förlossningen går galant!!
J79: Hoppas allt går bra för dig också.
Längtar tills din bäbis kommer o ni känner er redo för promenix med mig o Ebba på Kungsholmen
Idag har vi haft fullt upp. Igår natt va lillan uppe nästan hela natten. Hon va schysst o lät morsan sova iaf mellan 8 o 11:30, sen har vi haft 2 besök och sedan va vi ute på promenix bort till farmor o farfar som bor i Vasastan vid 5 o åt middag där, sen ringde alla kompisar som inte vågat ringa förrän nu så man blev sittandes i tfnen ända till 23:30.
Tiden och dagarna går verkligen superfort med den lilla. De bara flyger i väg. Känns jättetråkigt att Tobbe redan i nästa vecka ska gå tillbaka till jobbet, vi har det ju såå mysigt hemma tillsammans. Kommer inte bli lika kul o vara själv. Vi kommer gå o längta ihjäl oss hela dagarna tills pappa ska komma hem
Hihi, lillan är ju så plutteliten så tom minsta storleken (50) är alldeles för stor. Hittade min gamla docka som mormor sydde åt mig när ja va liten o hon är exakt lika stor som Ebba, så ja fick en fixidé att Ebba skulle prova hennes klänning o den satt perfekt. Har lagt upp en bild på lilla dockan i galleriet
Nä nu har hon ätit klart här, så ja ska försöka få lite sömn. Kikar in i morgon o kollar hur det går för eftersläntrarna. Aldrig ngnsin har vattenavgångar o slemproppar varit så intressant