• Sofffy

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

hallå tjejer!

Typiskt Sole, måste missat dig precis. Sitter oxå uppe för nattamning. Haha kul det där med att bebbarnas personnr är ngns mobilnr.

Amningen funkar ganska bra för mig hittills. har fått lite sår ppå vårtorna, men det gör inte såå ont, är mest rädd att det ska komma in bakterier bara o bli förstörda. Har testat med silikonnappgrej utanpå vårtan men lillan fattar inte hur man ska göra med den. Hoppas att såren läker när det blir lite längre intervall mellan amningstillfällena. Försöker hålla 3-4 timmar emellan men på natten blir det typ 1,5 timmes mellanrum *suck. Jaja man kommer kanske in i bättre rutin framöver.

Lycka till nu ni eftersläntrare
    Låter som att det är riktigt nära nu för Bianca o J79.

Bianca: Blev ju inte så mkt övertid för dig trots allt, du hade väl räknat med igångsättning vad jag förstår. Såå det va ju kanon att det satte igång av sig själv nu. Hoppas att förlossningen går galant!!

J79: Hoppas allt går bra för dig också.
    Längtar tills din bäbis kommer o ni känner er redo för promenix med mig o Ebba på Kungsholmen

Idag har vi haft fullt upp. Igår natt va lillan uppe nästan hela natten. Hon va schysst o lät morsan sova iaf mellan 8 o 11:30, sen har vi haft 2 besök och sedan va vi ute på promenix bort till farmor o farfar som bor i Vasastan vid 5 o åt middag där, sen ringde alla kompisar som inte vågat ringa förrän nu så man blev sittandes i tfnen ända till 23:30.

Tiden och dagarna går verkligen superfort med den lilla. De bara flyger i väg. Känns jättetråkigt att Tobbe redan i nästa vecka ska gå tillbaka till jobbet, vi har det ju såå mysigt hemma tillsammans. Kommer inte bli lika kul o vara själv. Vi kommer gå o längta ihjäl oss hela dagarna tills pappa ska komma hem

Hihi, lillan är ju så plutteliten så tom minsta storleken (50) är alldeles för stor. Hittade min gamla docka som mormor sydde åt mig när ja va liten o hon är exakt lika stor som Ebba, så ja fick en fixidé att Ebba skulle prova hennes klänning o den satt perfekt. Har lagt upp en bild på lilla dockan i galleriet

Nä nu har hon ätit klart här, så ja ska försöka få lite sömn. Kikar in i morgon o kollar hur det går för eftersläntrarna. Aldrig ngnsin har vattenavgångar o slemproppar varit så intressant

• Sofffy

Emma

Ja eller hur är det tråkigt att dom ska börja jobba. Åhh hade varit himmelriket om vi båda kunde vara hemma hela sommaren o bara mysa, men någon måste ju finansiera italienresan i sommar och mammans nya exklusiva garderob till hösten

Hade en drömnatt med Ebba inatt (jämfört med tidigare) hon sov från 00-04 och 05-08, så morsan e riktigt på alerten idag. Har så förbaskat ont i vårtorna bara.

Nu ska vi iväg på Pku-test kl 11, sen ska vi köpa badbalja till lilla kräkmonstret.

Ha en härlig vårdag!

ps. Emma: Det är våra bebbar som tog våren med sig, de föddes ju på vårdagsjämningen

• Sofffy

Ginger: Äntligen! Stort grattis till nykomlingen, hoppas att du mår bättre.

Hoppas allt e bra med er andra, åhh va mkt bebissnack det är i tråden nu förstår att längtan för er eftersläntrare känns olidlig nu.

Själv har jag haft fullt upp med allting, allt tar ju sån tid med lillan. Idag hade vi projekt "Storhandling på klippet". Först skulle lillan matas, sen fick vi oväntat besök o sen bajsade hon ner hela sig så vi var tvungen att bada henne i baljan o sen va det matning igen osv, kom inte iväg förrens flera timmar senare. Vi tog vagnen bort till affären o gick runt där ett bra tag, sen när vi stod i kön så fick ja såå otroligt ont där nere att ja bara ville hem. När vi väl kom hem så fick vi åter igen oväntat besök, så man va tvungen att hålla god min.

Puhh nu e man bra trött. Men som tröst kan ja tala om att min amning nu fungerar kanon. Hade lite ont i början innan mjölken hade runnit till riktigt, men nu är det faktiskt riktigt behagligt o mysigt.

Hoppas ni haft en härlig vårdag!

Kramar!!

• Sofffy

God morgon tjejer!

Sitter här helt slutkörd, herregud vilken jobbig natt jag haft!

Trodde att vi fått in rutinen; vart tredje timme eftersom det funkat de senaste 5 dagarna, men inatt var lillan tokig. Ammade henne varje halvtimme från 23 till 03:30 o det verkade som att hon aldrig fick nog, blev aldrig mätt, förbannade mig själv för att ja inte har köpt ngn ersättning. Vi hade varit hos farmor o farfar på kalas innan o morsan fick dricka första glaset rödvin o champagne, så ja va supertrött när vi kom hem samt att jag hade såå himla ont i bäckenet efter promenaden hem *typiskt. Grät en skvätt

Pernilla Wahlgren fick sin unge samma dag som vi fick vår, hon bodde också på patienthotellet samtidigt som oss, så nu e vi nästan kändisar

Bassekatt: Lycka till idag, hoppas allt går bra!

Hellur:

* Hallonbladste
    * Färsk ananas
    * Champagne
    * Räkor
    * Sex

• Sofffy

Hallå tjejer!

Hoppas att ni haft en härlig helg. Själv har jag haft fullt upp med besök från Göteborg, mina föräldrar o småmostrarna har varit här sedan torsdag och mysat med lilla Ebba. Har varit supermysigt att ha dem här, men oerhört skönt när de åkte hem idag så man kunde vila upp sig.

Ser att det har hänt massor här o såå många nytillskott.
    Stort grattis till er nyblivna!!

Amningen med min lilla fungerar jättebra, men dygnsrytmen är ju riktigt uppfuckad nu o man e ju inte van vid det så man märker att man är riktigt trött, känns som man e lättirriterad och lite halvborta hela tiden. Känns lite jobbigt när folk börjar tjata om bröllop, dop, planer för sommaren o dylikt. Orkar liksom inte tänka längre fram än att orka med morgondagen just nu.

Tänkte höra med er hur era bebisar reagerar på det ni äter?!. Jag försöker att undvika gasbildande saker och kaffe men det är så svårt att undvika allt. Man har ju längtat så mkt efter att få äta o dricka vissa saker efter graviditeten. När ja drack ett halvt glas champagne o några klunkar rödvin vid en middag förra veckan så gallskrek lillan hela natten Har haft dåligt samvete hela veckan, men ja tror att det berodde på att ja hade ätit brysselkål som e gasbildande o ätit choklad och druckit kaffe sent på kvällen.

Jag känner mig för övrigt riktigt bra i bäckenet nu och det är verkligen skönt att gå långpromenader, så om det är någon som är sugen på att promenera på Kungsholmen framöver så hör gärna av er till mig

• Sofffy

God morgon tjejer!

Har inte skrivit här på ett tag, har passat på att umgås så mkt som möjligt nu med sambon innan han börjat jobba igen på heltid, sen så har man ju vänt på dygnet fullständigt också försöker att ta igen mig på dagarna när lillan härjar på nätterna.

Hon har nu i 3 dygn i rad legat o gnytt hela nätterna, liksom försökt o krysta fast det kommer inget, nu igår blev jag varse om varför. Hon bajsade ner hela sig, kläder o allt o så fort ja la en ny ren blöja under kom det lika mycket där till, så ja tänkte att nu badar jag henne o lade henne ren i ett badlakan som hon också helt bajsade ner. Tackade gud för att vi har tvättmaskin

Stort grattis förresten Hellur och Björklöv!!

Låter supertrevligt med träff i Hagaparken men vi ska få besök av några kompisar från Göteborg i helgen så jag måste kolla om de kommer fre el lör. Missade var i Hagaparken det var vi skulle ses i så fall?! Om jag kommer så promenixar jag hemifrån, J79 om du ska med, ska vi ha sällskap isf?

Pippil: Vi ska heller inte döpa vårat barn, funderar också på att ha något typ välkommen till världen/inflyttningsfest. Tycker det verkar mycket trevligare att dricka champagne o äta snittar hemma hos oss utan präst, men alla mor- o farföräldrar till lillan tjatar så förjordat om kyrka o sådär o använder hjärtekrossande argument som typ "Ja men det kanske blir mormors sista dop någonsin" så vi får väl se.

Vi har lilla Ebba sovandes i hennes säng i hennes lilla rum, fast med öppen dörr (hennes rum ligger i anslutning till vårt sovrum) vi har ett runt fönster mellan hennes rum och köket så att man kan titta till henne från köket om man vill, så det är jättekäckt. Dock brukar vi bära in henne på morgonkvisten vid 6 halvsju tiden till vår säng, då ligger vi o snoozar hela familjen till 10 ungefär

Ska försöka vara lite mer aktiv här nu när Tobbe har börjat jobba igen. Ni kommer med så himla mycket bra tips o råd alla kloka marsmorsor!

Lillenlillen: Supersöt Inez som påskkärring förresten

Hoppas att ni alla får en härlig påskhelg.
    Själva ska vi fira med Ebbas farmor o farfar, ska bli supermysigt. Leta påskägg med godis, måla ägg o traditionell påskmåltid.

Massor av kramar

• Sofffy

Äntligen!! Nu ligger både pappa o bäbis o sover, så morsan kan surfa ostört

Åhh ska också testa minifom, köper man det på apoteket eller?

Lillenlillen: Du får jättegärna maila över det där schemat till mig också. Supersmart att hålla koll på vakenhet och sömn också, jag har bara noterat mattiderna hittills.

Nu när jag inte har tillgång till min jobbmail så använder jag min gamla fjortismail: Soffyfudge@hotmail.com

Ha en mysig fredagskväll! Kram

• Sofffy

God kväll tjejer!

Har inte skrivit på ett tag, vi har haft strul med vårt internet hemma i veckan, men det är nu åtgärdat.

I sista minuten så meddelar jag att jag hakar gärna på fikan vid koppartälten i hagaparken imån vid kl 12.
    Försökte gå tillbaka och leta efter listan på namn och lägga till mig men hittade den inte, den låg så långt tillbaka, ni skriver så mkt

Stort grattis Hellur till William!

Tackar lillenlillen för amningsschemat.

Vi ses i morgon!!

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Kramar

• Sofffy

Tackar också för en superhärlig babyträff i solen

Jag röstar för picknick i Rålis nästa gång!

Usch va trött man är nu när man vart ute i solen hela dagen, för att inte tala om lilla Ebba som härjade o gnällde hela dagen, hon somnade precis lagom tills vi skulle gå hem, och har sedan sovit hemma hela kvällen *typiskt.

Ha en härlig helg!!

kram

• Sofffy

Hallå tjejer!

Hoppas allt e bra med er. E själv riktigt trött, har haft ett gäng kompisar från Göteborg här på besök över helgen, har blivit vin o sent sänggående både fredag o lördag samt en skrikig bäbis på mornarna så det har inte blivit mkt sömn.

Tänkte att jag skulle ta igen mig idag men det e ju såå himla fint väder ute så ja o Ebba e nu på väg ner till smedudden vid norrmälarstrand, ska köpa glass o en skvallertidning o ligga o glassa i några timmar tänkte jag. Om ngn e i närheten o e sugen på att mötas upp så har jag mobnr 0735-664945 .

Åhh har massa fina bilder från vår träff i Haga, men man måste vara sån där plusmedlem för att kunna lägga upp fler bilder o ja orkade inte fixa med det just nu så får lägga upp dom senare.

Tråkigt att det ska bli dåligt väder här i veckan, hade varit supermysigt om det var sånt här väder på torsdag, men o andra sidan har vi hela sommaren sen på oss att sitta i parker o träffas utomhus

Kom på världens i-lands problem igår när ja satt o filosoferade på en uteservering * Fan att det blir fint väder nu när ja planerade att ha gått ner alla kilon till juni, och att man då kunde visa sig i bikini utan att skämmas. Nu måste man ju dölja magen o då får man ingen solbränna där.

Hoppas alla får en härlig dag!!!

Massa kramar.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4