Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

God morgon!

Nu har F och jag legat och sovit nästan hela förmiddagen, med lite paus för både flaskmat och amning från ena bröstet. Har lite svårt att få honom att gapa stort, så det går mycket tid till att vänta in honom, men förhoppningsvis fattar han galoppen snart.

Vi har också Trygghansas trygga barn plus.

Vi ska ha dop i England, söndagen i midsommarhelgen. Tack för tipset om Linus & LOtta Bassekatt, ska kolla där.

Bianca- här går det också upp och ner, en dag r jättebra, nästa gråter jag av frustration... Det blir bättre (tror jag!)

Hellur- hoppas på en fortsatt bra första ensamma dag för dig!

Emma- vi gav ju ersättning ett tag, varvat med bröstmjölk, först gav vi Babysemp och sen Nan 1. Han blev definitvt hårdare i magen och bajsade mer sällan men vi upplevde inte att han fick extra mycket ont. Lycka till!

• Swenglish

Vilken fin bild Sannixx! Kul att det blev en lyckad dag!

tack för tipset J79, var köper man de andra amingsinlägg? Jag trixar ju med små klippta bomullsbitar i inläggen, vore skönt att slippa det.

Bvc idag, F väger nu över fem kilo! (5075 gram) Och 57 centimeter.
    Har ammat två gånger idag, det gick bra. Nu ska jag nog vila brösten ikväll och fortsätta träna imorgon. Jag förstår inte riktigt hur ni ammar på övre bröstet när ni liggammar, ligger ni i framstupa sidoläge då? Sover ni med BH? Jag måste det, annars vaknar jag av att lakanet och täcket är genomblöta...

Sole- precis där ska du hoppa av, hållplatsen heter Sickla bro. Fast vänta nu, du hade visst nån specialbuss, är det den som går från Söder? Bion ligger i Dieselverkstaden och cafét ligger vid biblioteket, ingången till vänster om bion.

• Swenglish

Vad mångas om fått lätta bebisar-vi med! Tur det när andra saker krånglar. Man får kanske inte mer än man klarar av... *filosoferar*

Sole- just det, och sen tror jag du tar vänster vid en rondell så ligger Dieselverkstaden framför dig.

• Swenglish

Lillie- du fick precis rätt svar av Hellur!

hellur- du kan självklart ringa mig, men bäst att ha nån annans mobnummer i beredskap också ifall vi blir sena, så du slipper sitta i bile och vänta! Har du kvar numren sen vi var och fikade innan förlossningarna i sickla?

Björklöv- du är modig! vet precis känslan att våga sig ut! Vi ses!

bianca- synd att vi inte får se dig, mne det verkar vettigt att vila, du har verkligen haft fullt upp! Jag tror inte en pump ger dig rätt bild av hur mycket mjölk du har, eftersom bebisarna är bättre på att få ut mjölken än pumpen! Hur gav ni mjölken? Om ni gav i flaska se bara till så att han gapar stort om nappen, ska ha hela nappen ända till flaskan börjar i munnen. Skönt att han sov så gott efter lite efterrrätt! Det var ju inte så mycket erättning han åt, om han åt mindre än 80, så han får nog i sig mat från dig! Hör du att han klunkar när du ammar?

F och jag har haft sovmorgon igen, vaknade halv elva! Så jag sitter och väntar och ser om han vill ha mat, och då tänkte jag prova att amma, annars måste jag pumpa.

Nu ska jag gå och kolla min lilla älskling som ligger och ler under babygymet i sängen!

• Swenglish

Binac- bra! Det är den stora fördelen med flaska, att andra blir delaktiga i matningen! Plus att du får avlastning!

• Swenglish

Så- nu ska jag strax gå iväg! Men hur går man med paraply med barnvagn? Får bli regnjacka!

Ginger- lycka till med hörseltestet! Känner igen känslan av att känna sig som en brottsling! Jag grät jättemycket när jag gav flaskan för att mina sår gjorde att jag inte kunde amma. Helt sjukt egentligen, det spelar ju ingen roll, huvudsaken att våra små växer och mår bra och har glada och utsövda mammor!

• Swenglish

Grattis Angelicious!

Tack för idag flickor! Det var hur trevligt som helst! Visst var det Herr Pippil8 som kom i slutet? Vad tyckte han om barnvagnsmaffian?

Jag skulle ju skynda mig hem för att mata, men nu har han sovit i vagnen sen vi kom hem och brösten håller på att sprängas. Bestämde mig för att försöka amma igen, hoppas det går!

Medusa- provade ni att lägga henne i vagnen och köra runt lite, över trösklar och så? Eller till opch med en promenad ute? Freddy kan också börja gråta när han är övertrött och inte fattar att han ska sova. Så jobbigt när man inte vet vad som är fel!

Nu vaknar fiskmåsen!

• Swenglish

Zul- och jag glömde bort att jag ens HAR ett barn när jag pratade med en kompis nu ikväll...

Har ammat tre gånger idag, HURRA! Men oj vad det sprutar, stackars F fick i ögat. Vi ska faktiskt gå och lägga oss nu! Gonatt!

• Swenglish

Godmorgon! Nu har vi legat i sängne och ammat två gånger på morgonen och sovit däremellan! Tror jag kommer behöva köpa ny madrass senare, det blir så kladdigt, trots att jag har handduk under!

Sole- Jag tror faktiskt att jag skulle våga åka! Din matning funkar ju nu och det är det viktigaste! Kasnke kan ni ta med en vattenkokare så att du vet att du kan få rent vatten! Eller massor med tetror för enkelheten skull...

Frill- hoppas det går bra idag!

Aiwendil- välkommen till den absolut trevligaste tråden!

Hellur o Ginger- bra att vagn-över-tröskel-tricket funkade!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4