• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Pippil8

Bianca - min bebbe vägde 3,5 i fredags, vet inte hur mycket de går upp per dag, men förmodligen är den större nu. Tyvärr fick jag oxå veta att huvudmåttet var 9,6 cm, det låter jättestort tycker jag Hade helst sluppit veta

Zul - det är säkert helt ok att bli igångsatt. Det blir i alla fall inte bättre av att jag går och nojar över det

• bianca2

pippil8: har hört av en läkare att det inte går att beräkna huvudet innan det kommer ut eftersom det pressas samman under förlossningen. man kan dock känna sig till genom undersökning. men vad vet jag - jag e ju ingen läkare.
    sen verkar det vara så olika för alla. min lilla, smala kompis födde ut en kille på över 4kg o stort huvud utan problem medan min andra kompis fick en tjej under 3kg m litet huvud och fick klippas så det är nog inte bara storleken det beror på.

tror bebbearna går upp 200g i veckan. alltså är min över 4 kg nu. hjälp!!!
    kram kram

• Ginger6

GRATTIS igen Sole och välkommen hem! Viktor är fint namn, alla har valt jättefina namn hitills!
    Bianca, jag känner heller inte nånting nu... har haft supermycket förvärkar tidigare och haft rikliga vitgryniga flytningar (sorry...fresh) mm. Men idag och igår känns det som ingenting. Hur lugnt som helst. Så jag tippar på att när min tonåring kommer ut väger h*n väl omkring 60 kg...
    Tror inte man ska bry sig så mycket om hur stor bebisen är, man vet ju itne hur stort bäcken etc man har jämfört med andra heller. Ha en skön kväll! kram

• Sole

hej igen!

Nu finns bilder på Viktor!!

Bianca - sugklocka är inte så farligt de är ju så himla duktiga på att jobba med sånt och det var verkligen ingen hemsk upplevelse för mig.

Ginger och ni andra
    Hoppas era bebisar kommer snart så vi alla kan träffas och bebisfika!!

• bianca2

Oj så söööööt sole!
    nä, det är säkert ingen fara m sugklocka men har en kompis som det inte gick så bra för.

Ginger - ja, viverkar ha ena riktiga morsgrisar. fy! kram

• Swenglish

Grattis Hellur!

Lider med er som går på övertid! var inte rädda för igångsättning, det behöver inte bli utdraget, för mig gick det väldigt fort, de satte värkstimulerande dropp vid halv tolv och kvart i två var han ute. att jag sprack var mest otur sa de, han kan ha haft handen ivägen eller nåt.

Sole- tråkigt att ni träffade på mindre bra personal, var det på förlossningen eller BB? freddy sover i vår säng tills vidare, känns konstigt att lägga honom ensam. Hna är väldigt lugn hittils, skriker nästan aldrig, men jag har hört att det vänder vid två veckor... Stämmer det, ni som har två veckors bebisar?

murgrönan- känner igen er söta flicka på mössan men kommer inte ihåg er, men skulle säkert känna igen er om vi sågs-var nog lite borta under BB-tiden...

Nu hoppas jag att det föds lite fler bebisar här snart, har blivit lite glest!

• cirpen

Swenglish, *skratt* ja det kan nog stämma att det vänder...Första två veckorna sov hon som en stock..Våran tjej har blivit gnällig nu vid 3-4 veckor, främst på kvällen..kan ju vara för att pappa får ta henne på kvällen när mamma skall sova lite Hon har kanske vant sig vid mamma på dagarna??

• Sole

bianca
    tråkigt för din kompis att det inte var så lyckat, tur iallafall att det finns bra fall

Swe
    det var på förlossningen en undersköterska som sa uttryckligen att lasse inte behövde gå coh bli otrevlig när han påpekade rätt bestämt att nu fick de byta ut lustgas"påsen" som hakade upp sig = jag fick ingen lustgas alls vid 7 cm öppen.

Alla andra har varit jättegulliga!

• bianca2

dumma undersköterska - men superskönt att höra att de flesta varit bra!!! ska ju oxå (förhoppningsvis) föda på sös!

• Ginger6

Haha, håller med Swenglish, man har ju vant sig vid en takt på 2 bebbar om dan i tråden...vad är detta för halv-halt?!
    Ni som fått era småttisar, har ni haft nån nytta av Anna Wahlgrens bok? Det var ju några som köpte den...har också köpt den och skummat lite. Vet inte vad man ska tycka...min barnmorska tycker generellt att Anna W är knäpp. Hon verkar ju rätt sträng på amning och sovning etc?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4