• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Medusa2001

Kul att träffa er idag!Och vad många, underbara bebisar!

Emma: Lily äter en slurk vid 7 på morgonen och därefter "full" amning (tömmer båda brösten minst en gång, ammar t o fr under vakenperioderna som är mellan 2-3 timmar åt gången). Blir ca 4 amningsperioder per dag (förmiddag, efter lunch, sen eftermiddag, kväll) och två nattmål utöver det. Tillväxtkurvan är spikrak uppåt (från 2900gr till 4725gr vid 6,5 veckors ålder).

Hoppas vi ses igen nästa vecka, vore trevligt med en utomhuspicknick i soligt, varmt väder!

• Hellur

Tack för fikat idag. Det var som vanligt roligt och trevligt att träffas! Det måste vi som tidigare talare sagt göra om snart.
    Om det är bra väder nästa vecka kan vi kanske ses i en park och ha lite picknick.

Idag har William varit lugn, än så länge i alla fall Han deckade för ett tag sedan när jag bytte blöjor på honom, han brukar inte göra det även fast han är trött. Så han är nog väldigt trött! Får se om han bestämt sig för att sova för natten. Jag fasar då för att han ska ha vaken period i natt, eller när vi ska gå och lägga oss...

• SanniXx

Är det någon av er som ska ge vaccin mot pneumokocker? Här ska vi göra de på rekommendationer. Svindyrt!! 561:-/spruta och Ida ska ha 4 st.. Barn som inte är för tidigt födda ska ha 3st..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Hellur

En dum fråga -
    Hur lägger man in en bild framför sitt alias?
    Nu står det bara Hellur, men vill ha bild också.
    Har letat men hittar inte vart. Är lite bortkommen när det gäller sånt

• Hellur

Sannixx - Vad är pneumokocker? Har aldirg hört talas om tidigare. W är bara 4 veckor så har inte komit itll vaccinationerna ännu. Är pneumokocker något de berättar om på BVC och rekomenderar? eller är det bara på vissa de gör det?

• SanniXx
    Hellur: Prevenar är ett nytt vaccin som nu ska bli obligatoriskt på BVC, men än så länge är de frivilligt.. På vårat BVC sa dom till. Iom att Ida är för tidigt född..

Pneumokocker
    "Den vanligaste av de bakterier som orsakar lunginflammation. Bakterien kan även orsaka andra sjukdomar som till exempel öroninflammation och bihåleinflammation. En infektion av den här bakterien behandlas oftast med penicillin. Numera finns även vacciner som kan tas i förebyggande syfte."
  • SanniXx
    Hellur: Längst ner på din presentationssida kan du lägga in en bild
  • J79

Vill bara tacka för idag! Det var som vanligt jättetrevligt att träffas. Ni hade alla väldigt söta bebisar. Hoppas på träff nästa vecka och att fler kan närvara då!

• Hellur

Nu har jag äntligen lagt upp en bild till mitt alias. Bättre sent än aldrig

Tack för infon om pneumokocker Sannixx, ska höra med min BVC om det vid nästa besök.

• Emma3
    Jåll och medusa: Tack för era svar. Leo äter 7-8 gånger per dygn. Tänkte om någon vet om det rekommenderas att de ska äta ett visst antal gånger per dag?

Ja picknick i en park låter bra, ganska centralt skulle vara bra för mig då det är en bit att åka från södertälje. Vill ju oxå gärna vara med. Har fortfarande inte ammat offentligt ännu så då kanske det blir premiär, kanske får ta med ersättning ifall att då

Pippil: Vi brukar ge ersättning en gång på kvällen, använder nukflaska och deras minsta napp, tycker oxå att Leo får i sig lite fort iblandFundersam Så brukar ta bort flaskan några gånger när han äter så han får en lite paus fast ibland är det ju inte så populärt när jag tar bort den. Någon annan kanske har någe tips?
    Mamma till underbara Leo 070320
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4