• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • bianca2

jag har inte köpt ngt och det enda jag sett är den på tv-shop...

• Sole

frill
    låter som min sits, jag ska på bröllop den 26e och ser ocksåfortfarande gravid ut

• bianca2

frill - jag inboxade mitt nr! man går in på skicka meddelande o skriver signaturen man vill skicka till.

• Frill

Tack Bianca!

Sole, det finns ju vanliga shape-up-strumpbyxor som håller in. Jag tänkte testa såna. Hoppas bara de går tillräckligt högt upp.

• Lillenlillen
    Sole:
    Lindex hade iaf förut ett par strumpbyxor som är shape-up och ett par som är hold-in tror jag. Hur som helst är tricket att INTE ta för små (läs: ta stora) för jag tog medium och är själv en small (åtminstone var jag det innan graviditeten) och jag hade sååå ont i magen redan efter förrätten på en stor fest. Bara som ett tips.
  • Sole

Lillen
    tack för tipset!

hoppas kunna hitta några som inte rullar ner bara som strumbyxor har en förmåga att göra när man är lite rund om magen

• bianca2

ibland när jag e inne på era sidor o kollar på foton blir jag lite tårögd: tänk att vi alla fick så fina bebisar!!

• Ginger6

jag håller med Bianca, det är helt otroligt! Grattis igen till oss

• Karin99

bianka2: ja, det är fantastiskt. Ibland när jag ser reklam för alla läskiga dokumentärer på kanal5, typ "hon föddes utan ansikte", tänker jag att Herregud, tänk att man fick ett så perfekt barn... Det är ju lätt att ta det för givet, men det borde man kanske inte.

Det är så otroligt att det fungerar, att man kan skapa en alldeles ny liten människa, och allt man behöver är lte kärlek.

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Emma3

Hejsan!

Kul att en del börjar komma i sina gamla jeans det gör ju inte jag kan jag ju säga och håller med att magen är ju mycket fluffigare än vanligt Fundersam

Sannixx: Vi ger ersättning på kvällen men ger då efter jag ammat, både jag och maken har gett det och det har funkat bra. Leo verkar inte bry sig om det är tutte, flaska elr tutte med amningsnapp vilket är kanon

Angående vagn så har vi en filt på Leo nu och han sover lika bra då som med åkpåse så det är skönt.

Sole: Jag hade oxå fått fel av försäkringskassa så fick 6000 extra förra veckan.

Ja håller med er, tänka vad fina små bebisar vi fått, så grattis till alla igen

Mamma till underbara Leo 070320
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4