• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • majlinsa

Lillie74: w har gjort nått liknande men han nästan kiknar om det heter så.. slutar nästan andas och är tyst o laddar för värdens skrik.. han blir blå/röd i hela ansiktet

• SanniXx

FIKA tisdag 15/5

Swenglish
    Hellur
    Lillie74
    SanniXx

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Swenglish

Lillie- Freddy har också gjort så några gånger, jätteläskigt. Alltid när han varit nöjd innan, typ på skötbordet, i babygymet eller i badet. Jag tror att det är plötsligt magknip, vet själv hur ont det kan göra när det kniper till men vi kan ju säga "ajaj" och sen är det bra, men de kan ju inte det. Det kan ju hända att du masserade bort lite luft eller nåt och det knep till just då.

Sole- tack, ska kolla efter den!

Läste mitt tidigare inlägg och jag verkar ha svårt att stava till AMNING!

Lägger till Pippil8 på listan, tror du missade den? Hoppas det är fint väder så vi kan vara ute då!

FIKA tisdag 15/5

Swenglish
    Hellur
    Lillie74
    Pippil8

• Swenglish

Där postade vi samtidigt Sannixx- fixar till listan:

FIKA tisdag 15/5

Swenglish
    Hellur
    Lillie74
    Pippil8
    Sannixx

• Sole

Lillie, Hellur och Swe
    låg precis och läste den där utvecklingsboken och vid 7-9 veckors ålder kan barnen börja gråta mer, kanske det som händer?

V kräver mkt mer nu när han är vaken, gillar inte att lämnas ensam då börjar han gråta mer eller mindre direkt. Detta är också vanligt läste jag då det är lite "läskigt" för dem med den utveckling de går igenom och behöver närhet och tröst.

• Karin99
    Swenglish, Hellur, Lillie74, Pippil8 och SanniXx - vad hade ni tänkt er för tid på tisdag? Eftermiddagen skulle ev passa mig. Någon som har tips på ställe?
    ALVIN Henry Diego * 070315 * mammas ögonsten
  • Karin99

Lillie74: usch vad jobbigt det måste ha varit! jag lider med dig... Hoppas det inte händer fler gånger. Hon kanske tyckte att massagen var obehaglig på något sätt? Jag menar alltså inte att du skulle gjort något fel eller så. Men alla uppsakttar ju inte massage!

• Frill

Asch, på tisdag em har jag låtit mig bli iväglurad på fackmöte för frilansar.

Tack för alla nummer i min inbox! Kanske kan jag få träffa någon / några av er fina tråd-mammor på en promenad snart i alla fall.

• Vivs

Lillie - exakt det hände Jennifer igår! Hon låg på skötbordet, nöjd och glad och började plötsligt gallskrika.. trodde inte ens hon kunde skrika så högt. Jag vart helt förtvivlad och trodde jag hade gjort illa henne på något sätt men kunde inte komma på hur!

Jag har 5kg kvar nu, får också bara på mig mina gamla för stora jeans.. har i alla fall tagit mig i kragen och slutat med allt socker! Får väl se om det har någon effekt..
    Ging - skönt att du får börja jogga, jag hoppas de kommer säga samma sak för min del på efterkontrollen i juni!

J har börjat vakna med ljuset på natten nu.. halv fem är hon helt klarvaken och ligger och pratar! Det tar över en timme innan hon somnar om efter att ha ätit då. Hon brukar äta vid två, halv fem och sju ungefär så inte mycket sömn för min del heller

Synd att ni ska ses på tisdag nästa vecka, den enda dagen jag inte kan.. men jag får följa med nästa gång!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4