• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sole

Godmorgon!

Jag har märkt en markant ändring i Vs beteende.
    dels så sprattlar han med ben och armar mer eller mindre all vaken tid och ser man inte upp kan man få en smocka av en liten knubbig bebisarm
    Han är mer tydlig med när han inte är nöjd också och är svårare att få nöjd och är inte nöjd så länge.

På nätterna sover han rätt oroligt och vaknar oftare än förut (förutom inatt då han sov från 21-03, vaknade tyvärr själv flera gånger så jag tog inte riktigt tillvara på den långa sovstunden)

Som Josefin skrev i sin blogg (tror jag det var, eller här) så har han även ibland börjat stoppa händerna i munnen i annat syfte än att han är hungrig.

någon annan som märkt skillnad på sina bebisar?

• Emma3

Vivs: Leo brukar äta vid 4 och han somnar heller inte om så lätt nuförtiden så här får man gå upp tidigt.

Kan inte heller på tis, en kompis kommer hit ända från Arvidsjaur. Hoppas jag kan nästa gång.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Swenglish

Lillie o Vivs- känns rätt bra ändå att andra bebisar skriker sådär plötsligt, trodde det bara var Freddy... det tyder ju ändå på att det är "normalt", även om det är läskigt!

Sole- F har också börjat äta på händerna även när han inte är hungrig!

Vivs- samma här, han vaknar jättetidigt. Inatt hängde jag en filt för fönstret och då sov han mycket bättre! Ska skaffa mörkläggningsgrdin...

Nu sover han en liten förmiddagslur, borde passa på att duscha, hänga tvätt osv, inte fastna vid datorn... Äntligen fredag!

• Vivs

Sole - Jennifer stoppar också händerna i munnen hela tiden... märkligt hur mycket hand det får plats i den lilla munnen

Swe - ja, äntligen fredag, underbart när hela familjen kan umgås!

• Vivs

Någon annan än jag som tycker liberos blöjor läcker mycket? Bajs, alltså... testar pampers nu och tycker de verkar fånga upp allt bättre..

• majlinsa

Vivs: jag tycker ampers läcker hela tiden och libero håller tätt.. men när detta paket tar slut ska jag nog prova coops egna

• Swenglish

Vivs- aha då ska jag nog också prova pampers, tycker också libero läcker. Inatt läckte det kiss till exempel...

• Karin99

Libero läckte jättemycket när vi hade det, nu kör vi med Pampers och det läcker aldrig!

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Sole

konstigt det där med blöjor, jag tycler Libero är jättebra! Vi har precis gått upp en storlek.

Jag har köpt boken "Barnvagnspromenader i Stockholm" där finns tips på både fik, picnickställen coh trevliga promenader, där kan vi få nya uppslag på fikaställen!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4