Inlägg från: Karin99 |Visa alla inlägg
  • Karin99

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Hej alla! idag var jag på efterkontroll som sagt, allt var bra och läkt. Det blev ingen Alvin-vägning dock, han sov som en stock i vagnen så vi struntade i det - på tisdag är det läkarbesök så det får bli då istället

Hellur- vilken lyx med fönsterputsning, jag var på g att göra det när jag var på BF+1 för att få igång värkarna, men det blev aldrig av, och det har fortfarande inte gjorts! Får tjata på mannen, eller kanske ringa ett proffs. Får man fråga vad det kostade?

Bianka- haha, verkligen könsroller, pinsamt, jag vet hur det är! så är det alltid när folk är här, tjejerna gullar med Alvin medan killarna spelar fotbollsspel typ...

Sole- jag älskar tiramisu, har aldrig gjort det själv. är det svårt? skulle gärna ta receptet - om det är enkelt alltså.

Alvin, vår älskling 070315
  • Karin99

jåll - jag ringde själv och bokade tid. ville se så allt var bra... och visa upp min guldklimp för min bm

Alvin, vår älskling 070315
  • Karin99

Sole: Tack! ska lagas någon dag när jag har tid o lust

Alvin kräks också en del, känns som det är mer vissa dagar och mindre andra? kanske hänger ihop med att man har mer mjölk vissa dagar? I ditt fall kanske det beror på ersättningen? prova en annan sort kanske. Å andra sidan säger de ju att spädbarn kan inte äta för mycket, det reglerar de själva med kräkningarna.

Nu kom jag på hur jag ska få er att komma ihåg att jag inte heter Karin:
    (jag fattar att det är förvirrande)

Jag heter Josefin, inte Karin!
  • Karin99

Jåll: man måste vara plusmedlem...

• Karin99

Sole- man kan väl säga vilket som, veckor är ju enklast! det jag undrar är hur SanniXx räknar som fick så mycket tidigare? hur räknar man prematurbarns ålder egentligen?

• Karin99

SanniXx: okej, då blev jag lite klokare! Ska bli kul att träffa dig och Ida, Alvin och Ida hade ju samma BF (men han kom 15 mars) Alvin är ju å andra sidan jättestor för sin ålder - jaja, hursomhelst, ska bli kul att se henne!

Jag följer alltså också gärna med på onsdag, fick mersmak! hoppas på sol. Vi kan ju avvakta lite med att bestämma ställe, kan ju se hur vädret blir?

fika onsdag:

SanniXx
    Hellur
    Sole
    Karin99 (Josefin)

• Karin99

SanniXx: han vägde 6,1 kg för över 2 veckor sen - nu tror jag han väger minst 7,2 ska väga på tisdag så då får jag veta!

• Karin99

SanniXx: jag vet, det ser ju sjukt ut när man jämför sådär, det är verkligen en jätteskillnad!

• Karin99

Jåll: när du skriver ett inlägg finns en ruta längst ner där det står "sidfot". där skriver du det du vill ha i grått.

• Karin99

Zul: ja, det var verkligen jättegulligt! Vi får ta med en kamera nästa gång och göra om det

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4