Inlägg från: Karin99 |Visa alla inlägg
  • Karin99

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Sole: vad roligt, du får smygkika hur mycket du vill! om någon annan är intresserad så är adressen:

merbarntankar.blogg.se/

Jag heter Josefin, inte Karin!
  • Karin99

Aaahhhh... någon annan som blir helt klarvaken efter att ha ammat på natten? klockan är 3.35, hoppas jag kan somna om snart. Alvin sover ju som en stock..

problemet är att jag gör som du, Medusa: liggammar tills han somnar. (redan kl 20, han är så himla trött då) Men då somnar jag också! Så jag har helt vänt på dygnet.

swe: du är så välkommen så! läs på bara.

Och alla ni som fortfarande har storlek 50/56: Alvin har 68...! 62 funkar bland, men har börjar bli för trångt. Vad olika det kan vara!

Jåll: jag fick minipiller utskrivet på efterkontrollen, det kan man ta när man ammar. Så nu är jag med i leken igen, haha...

• Karin99
    swe- glömde svara på din fråga! Affären heter "Under" och ligger på Tjärhovsgatan. Alvin hann bara använda tröjan 1 gång innan den blev för liten, typiskt.... Så jag får spara den till nästa barn! (som jag verkligen vill ha - någon annan som redan känner så?)

och det är klart vi kan prommenixa! Gärna!
  • Karin99

Har vi bestämt någon tid och plats för lattemamma-träffen på onsdag?

• Karin99

Godmorgon allihop! (uppe med tuppen som jag är. Tuppen = Alvin )

Jag är lite nyfiken på hur ni andra har tänkt göra med dop? Ska alla döpa sina barn?
    Vi ska inte ha dop för vi är inte troende, vi har tänkt ha ett tårtkalas/picnic ute på Djurgården i juni för Alvin. Så att alla får träffa honom och komma med presenter
    Många har ju dop trots att de inte är troende, och inget fel i det, det är en fin tradition. Men inget för oss (av samma anledning som vi gifte oss borgerligt utomhus).

Hur resonerar ni andra?

• Karin99

Lillie74: jag tycker inte alls att det är något fel i det, alla gör ju som de vill! Och många har ju just äldre släktingar som kräver ett dop.
    om min man hade tyckt det var viktigt med dop kan jag inte garantera att jag skulle stå på mig. Men jag är inte döpt själv och tycker att Alvin ska få bestämma själv när han är stor nog.

• Karin99

sole - om du menar "Växa och upptäcka världen - sju utvecklingssprång under barnets första levnadsår" så har jag den, och det ska vara en "stormig" period runt 8-9 veckor enligt författarna.

• Karin99

Jag kan på onsdag, men inte på torsdag! (då ska jag träffa en annan FL-grupp - som jag trodde du skulle med i, Jåll?)
    så jag plockar bort mig från listan:

Årstaviken runt torsdag kl. 10:00 vid Åhlens Skanstull.
    Jåll
    Sole
    SanniXx
    Medusa2001
    Hellur (prel.)

så det blir inget på onsdag alltså?

• Karin99

sole - vad bra! jag kan på onsdag!

Fika på Kulturhuset kl 14 ONSDAG
    Hellur
    Sole
    Karin99
    (vilka var det mer?)

Årstaviken runt TORSDAG kl. 10:00 vid Åhlens Skanstull.
    Jåll
    Sole
    SanniXx
    Medusa2001
    Hellur (prel.)

• Karin99

Vi har också tvåmånaderskontroll imorgon! Är så  nyfiken på vad Alvin väger nu...

När ni säger Kulturhuset, menar ni fiket/restaurangen allra högst upp då? Tror den heter Panorama.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4