• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Emma3
    Sannixx: Det beror på om man bara ska ge ersättning. Jag ammar först och ger ersättning sen så vi brukar ge runt 80 ml. På förpackningen står det att för en 2-3 månaders bebis är rekommendationen 130-160ml och för 3-4 månaders 160-200ml. Men sen äter ju vissa mer och andra mindre
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Sole

tack för en trevlig träff idag och extra tack till Josefin som lät oss invadera hemmet

ang. fredag så kan vi vara här hemma (radhuset i Farsta) och vi kan sitta på baksidan om det är fint väder!

på vägen hem gick jag in på Wedins och köpte nya skor för 900, onödigt men kul!!

• bianca2

sole - det låter ju underbart!!! o det ska bli soool!

• Sole

bianca
    jag ska till Läkarhuset på Riddargatan 13.15 så vi skulle nog kunna klämma in en lunch imorgon

• Sole

Sannixx
    nu ger vi ju bara ersättning men han äter allt från ca 70-150 per gång.
    oftast gör vi 150 ml och äter han upp allt det får han mer tills han inte vill ha mer.
    vi strävar efter att han alltid ska lämna lite i flaskan så vi vet att han fått i sig tillräckligt

• bianca2

sole - tror att jag o J79 precis bestämde 11.30 vid st eriksplan imorgon. ALLA är ju naturligtvis välkomna!! då hinner du ju till riddargatan!

• Swenglish

Tack för jättetrevlig eftremiddag! Och tusen tack Josefin!!! Fick lite dåligt samvete när vi stannade så länge... Freddy hälsar och tackar ckså och tycker att Alvins tummen-gym var toppen! nu ligger han och leker under sitt egna plastiga gym...

Bianca- ev. kan jag också luncha imorgon, ska finslipa planerna så återkommer jag!

Majlinsa- skönt att det "bara" verkar vara tänder!

• Pippil8

Majlinsa - usch vad läskigt! Jag bävar för den dagen då E blir sjuk första gången. Stackars er Hoppas han mår bättre nu?!

Tack för trevlig promenad som blev en kortpromenad + lunch hos Karin i stället! Tack för gästfriheten Karin! Hoppas din bonusdotter inte blev chockad när hon såg alla barnvagnar och bebisar...

• Frill

Tack för en trevlig eftermiddag! Och Josefin, tack för att vi fick hälsa på i (och ta över) er superfina lägenhet. Hoppas du hann göra vad du skulle trots att vi tog sån tid på oss *skäms*.

Majlinsa, usch vad otäckt. Tänk att det kan bli så av bara tänder?

Ang alkohol så drack jag faktiskt tom. en snaps i lördags när vi var på bröllop.
    Adam var en ängel, så himla lugn och snäll hela kvällen, satt nöjd i selen hos pappa och låg sen tyst och tittade/sov i vagnen. Vi blev nästan oroliga för att han var så stillsam.
    Nu har Adam premiärbott på hotell och det gick jättebra (tyvärr inga gratissnittar på Park inn i Gävle). Han väntade snällt med att börja gnälla till efter hans trötta föräldrar hade smällt i sig hotellfrukost

Ang bröllop/fester: Kan vara smart att ta med hörselskydd till bebisen. Vi hade inte alls tänkt på att det skulle spelas hög dansmusik efter middagen.

Ang föräldraledighet så ska jag vara hemma till december och sen ska Adam få vara med pappa lika länge. 10 mån var ungefär. E är hemma med oss varje måndag nu, och jag ska vara hemma en dag i veckan med dem.
    Är det förresten nån mer pappa som får barnbidraget? Vi skrev det på honom för jag ville bättra statistiken lite

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4