• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Karin99

Pippil8: jag läste lite ur "koka makaroner", vad fint det var.

• Karin99

Hej allihop... skriver lite eftersom så många tycker det ekar tomt här!

Hoppas alla har haft en skön helg, jag tycker det är så härligt när det är lite längre helg och man får vara tillsammans hela familjen

Näst-nästa söndag ska vi ha Alvins tårtkalas (icke-dopet alltså), håller på att fundera ut vad vi ska baka. Den här blir det hur som helst:

tv4.se/tv4/sites/mat/recept.aspx

en heeeelt fantastsik chokladtårta av min favvokock Leila Lindholm.

Någon som har fler tips på goda tårtor? Vi ska baka 2 st och närmaste släkten ska baka 1 var, totalt 7 st tårtor
    Kanske en cheesecake? det är ju alltid gott, någon som har ett bra recept?

Om vi byter recept med varann är vi verklgien rikiga housewives, eller hur? jag har ju redan bakat Lillens dinkelscones... hihi

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Sole

hej nu är vi hemma igen! eller inte hemma eftersom de renoverar hemma hos oss så nu bor vi i min pappas radhus i Farsta.

Resan har gått kanon, V är numer en riktigt van restaurangbesökare och har charmat varenda i sin väg
    alla har kommenterat att han är stå stor när vi berättar att han är två månader, bebisarna i sydeuropa måste vara minisar allihopa
    Flygresorna har gått kanon, inga problem med öronen eller så!

Ls konferens tg slut på onsdag em så vi har sedan dess ätit gott, druckit vin och promenerat runt på stan.

Vi blev uppgraderade på hotellet till executive room vilket innebar att man fick tillgång till executive loungen och där fanss det frit alkohol(drinkar, öl, vin mm) samt desserter från kl 15-18 och snacks innan middagen (typ snittar) från 18-20

när vi skulle åka hem hade vi rätt mkt övervikt så vi kom på den smarta iden att packa en påse smutstvätt i liften på vagnen.
    Med Sterling får man ingen platspåse att stppa vagnen i som man fick på Ryanair så självklart var påsen borta när vagnen dök upp på bagagebandet.
    Både jag och L såg värsta scenariot att underkläder och toppar och kjolar skulle ligga utspridda på bandet!
    Ingen påse dök upp dock och det var inga kläder som inte kunde ersättas men jag hoppas vi får ersättning av föräsäkringsbolaget.
    konstiga var att nån hade lagt tillbaka Vs mössa och jacka i vagnen som också låg löst nedstoppat. klantigt av oss!

behöver jag nämna att jag inte vågar ställa mig på vågen?
    undra hur sjutton jag kommer se ut i klänningen på bröllopet på lördag?

Frill
    precis en sån gördel köpte jag på Twilfit - den jämnar ut men man ser ju fortfarande tjock ut... finns väl inget plagg som trollar bort 15 kg övervikt....

• Sole

hej nu är vi hemma igen! eller inte hemma eftersom de renoverar hemma hos oss så nu bor vi i min pappas radhus i Farsta.

Resan har gått kanon, V är numer en riktigt van restaurangbesökare och har charmat varenda i sin väg
    alla har kommenterat att han är stå stor när vi berättar att han är två månader, bebisarna i sydeuropa måste vara minisar allihopa
    Flygresorna har gått kanon, inga problem med öronen eller så!

Ls konferens tg slut på onsdag em så vi har sedan dess ätit gott, druckit vin och promenerat runt på stan.

Vi blev uppgraderade på hotellet till executive room vilket innebar att man fick tillgång till executive loungen och där fanss det frit alkohol(drinkar, öl, vin mm) samt desserter från kl 15-18 och snacks innan middagen (typ snittar) från 18-20

när vi skulle åka hem hade vi rätt mkt övervikt så vi kom på den smarta iden att packa en påse smutstvätt i liften på vagnen.
    Med Sterling får man ingen platspåse att stppa vagnen i som man fick på Ryanair så självklart var påsen borta när vagnen dök upp på bagagebandet.
    Både jag och L såg värsta scenariot att underkläder och toppar och kjolar skulle ligga utspridda på bandet!
    Ingen påse dök upp dock och det var inga kläder som inte kunde ersättas men jag hoppas vi får ersättning av föräsäkringsbolaget.
    konstiga var att nån hade lagt tillbaka Vs mössa och jacka i vagnen som också låg löst nedstoppat. klantigt av oss!

behöver jag nämna att jag inte vågar ställa mig på vågen?
    undra hur sjutton jag kommer se ut i klänningen på bröllopet på lördag?

Frill
    precis en sån gördel köpte jag på Twilfit - den jämnar ut men man ser ju fortfarande tjock ut... finns väl inget plagg som trollar bort 15 kg övervikt....

• Swenglish

Godmorgon! Håller med om att det är skönt med långehlg, vi hann resa bort och ändå ha en hemmadag före och efter resan! Idag ska vi städda och gå på promenad.

Pippil8- tycker också koka makaroner är bra!

Ang. att somna - Freddy kan också bli övertrött, då brukar jag lägga honom på sidan, det är som om han lugnar sig då och somnar på studs.

Sole- välkomna hem! Roligt att resan blev lyckad! Hur är det med ryggen nu?

• Emma3

Hejsan!

Lillen: Jag ammar Leo + att han får lite ersättning vid 19 tiden sen ammar jag bara vid 22 och så sover han oftast till 04-05 helt ok för mig

ABC: Leo hade lite som grön avföring i c.a 2 dagar när han var runt 1 månad. Har för mig att det är för att maten passerar fort i tarmen elr att de inte får i sig riktigt av den feta mjölken.

Sannixx: Den vagnen är fin, har själv en emmljunga citycross i den färgen du hade förut.

Sole: Välkommen hem, skönt att ni hade en trevlig resa tråkigt med kläderna.

Mamma till underbara Leo 070320
  • SanniXx

Emma3: Jag har den fortfarande, den blå Kommer ha den ett tag till. Den nya vagnen har inte kommit. Sen behövs nog liggdelen ett litet tag till iaf =)

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole

ja ryggen har faktiskt klarat sig *peppar peppar*

var det planerat för fika på fredag?
    tror jag kan då iallafall

• Lillie74

halloj, nu är vi tillbaka från västkusten, Filippas första "långresa". Det har gått bra, tråkigt nog missade jag halva bröllopsmiddagen för då ville hon äta flera gånger men men vad kan man begära, annars har det gått hyfsat bra. Både jag och M har dock varit lite stressade och splittrade, man kan ju liksom inte riktigt slappna av och ha roligt på samma sätt som man kunde förut. Sen fick jag nojja och fick för mig att babywatchen skulle lägga av att fungera så vi sprang och tittade till henne typ en gång i kvarten när hon låg och sov. Skönt att var hemma dock, nu har vi två bröllp kvar, nästa helg och sen i augusti.

Welcome back Sole! Vilken tur ni hade med hotell, uppgraderade och grejor, synd bara med de försvunna kläderna.

Jag tror jag kommer på fredag, när ska ni promenera på måndag?

PROMENAD MÅNDAG:
    Swe
    Hellur
    Sofffy
    Frill

FIKA FREDAG:

bianca2
    hellur
    pippil8
    Sofffy (kanske)
    Frill (kanske)
    Lillie (kanske)

• Sole

lillie
    skönt att du är nöjd med er första resa, man känner sig lite kaxigare när man klarat av sånt

vi har märkt en del utveckling med V:
    han har börjat suga på händerna
    "pratar" jättemkt
    ler när man kör "tittut-leken" (ja när han har kust så klart, han är ju inte så lättflirtad)
    ler titt som tätt, mest åt andra människor, han log åt hotellstäderskan men inte mamma till min stora förtret
    vill vara med mkt oftare nu, sitter gärna vänd utåt i knät så han kan kolla

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4