• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Emma3

Hej!

Välkommen Tellie!

Många bebisar som är duktiga på att sova om nätterna tycker jag. Leo sover från c.a 20 till 05 med en amning sen ammar jag där vid 5 och då är det inte alltid han somnar om tyvärr men det kommer väl.

Zul: Ja det är jättekul nu tycker jag oxå när man får massa leenden och de kan hålla i saker och "prata" och greja.

Ja den där silvriga barnkammarboken vill jag oxå ha kanske kan önska mig den som doppresent. Fick en bok från biblioteket där finns det massa sånger som jag brukar sjunga för Leo och han verkar oxå gilla det.

Mamma till underbara Leo 070320
  • bianca2

SOLE - j-la skit!
    min mammagrupp börjar på fredag. vet ännu inte vilken tid men jag gissar att det krockar
    jag är ju precis nyinflyttad i Råsunda och känner inga förutom Lillen o Björklöv  ( som ju är superbra så klart) så jag vill verkligen gå första ggn. Jag kanske kan komma senare men jag hinner nog inte till 12.00.
    NI är ju så klart min bästa mammagrupp men jag känner att jag verkligen borde gå då även en tjej i huset som precis fått barn ska vara m i samma grupp. det kan ju vara bra att ha några som bor nära. men vem vet, jag kanske hinner komma lite senare i alla fall...

har i alla fall gått en lång, härlig promenad i sooooooolen
    ska se på fotboll ikväll

• Hellur

Murgrönan - Boken du pratar om, den silvriga barnkammarboken, heter den så? Finns den på någon speciell affär?

Även jag och William har tagit en promenad i solen. Härligt

Ska nog slappa och göra ingenting medans W sover vidare på balkongen. Känner mig så trött och seg.

• Vivs

Hellur - Jag har också den silvriga barnkammarboken, den är underbar! Fick den av min mamma men kollade runt priser innan. På Åhlens finns den och kostar typ 260kr men man kan beställa den på adlibris eller bokus, då kostar den typ en hundring mindre!

• Sole

Bianca
    va tråkigt - speciellt när det var du som bokade träffen öfr länge sen. hoppas vi syns snart ändå!

för er andra:
    jag möter upp i er utanför tunnelbanan i Farsta kl 12 så köper vi nån lunch och beger oss hemåt.

• Vivs

Sole - är det långt från T-banan? Funderar på att ta med lillan i babybjörnen.

• bianca2

sole ja, det e tråkigt. men det blir ju fler träffar

• murgrönan

Hellur: precis som Vivs skrev så finns den på Adlibris för 170 kr. Det tog bara två dagar att få hem dem från det att jag hade beställt så det går snabbt!

• Frill

Pust, äntligen har pappa kommit hem. Adam har haft sin absolut gnälligaste dag hittills, och i stället för långpromenad med vagnen lyckades jag äntligen smita ut en kort sväng till Ica med honom i babysittern vid halvfyratiden... Har ägnat hela dagen åt att bära omkring honom i lägenheten för det var bara då och när han åt som han var tyst. Nu ligger han såklart i pappas knä och pratar och ler och är hur gullig som helst den lilla förrädaren

Natten till igår vaknade han varannan timme och ville ha mat, så jag hängde upp lakan för fönstren. Sen ville han bara ligga vid bröstet hela dan, när han inte sov på mig. Vi kom ut en liten promenad igår, men så fort han vaknade vägrade han ligga i vagnen, skrek och ville bli buren - vilket inte heller dög så länge.

Läste i allas vår bibel "Växa och upptäcka världen" och hans beteende stämmer nästan löjligt väl överens med den för 12-veckorsprånget.

• Frill

Adam fick förresten en spelande spöket Laban-mobil till sängen av sin pappa igår. Han ser helt hypnotiserad ut när han ligger under den

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4