• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Karin99

tellie: hmmm jag tycker nog allt att alvin är gulligare när han är glad än när han är gnällig...

• bianca2

phu - idag har a velat äta varannan timme. ni som har koll - vad innebär 8 veckors perioden? a blev ju  veckor igår o har velat äta ganska mycket i några dagar...

• Hellur

Här äts det också mycket, W har nästan bott vid mina bröst hela dagen. Igår var han lika dan. Det enda som håller honom borta är sovtimmarna.
    Men nu när pappa är hemma ligger han och sprattlar och slår på sina gubbar i babygymet.
    Tror W håller på att komma ur 8 veckors fasen, den har inte varit lika jobbig som 5 veckors fasen. Nästa fas är runt 12 veckor och enligt alla kompisar med barn är den värre än de som varit. Hoppas inte de har rätt.

• Sole

tellie
    vi ska träffas i Farsta på fredag, vore kul om du ville haka på!

jag skriver vad som gäller för fredag i min gästbok, gå in och kika där!!

• ABC08

Å va irriterande. Jag hade skrivit och så när jag skulle posta det så var jag inte inloggad längre. Grr..

Vi har nu bestämt oss för att vår son ska heta Gustav. Så nu börjar jag kalla honom det.

Va på bvc idag och han är 62cm och väger 4,7, rätt lång tydligen för att vara 5 veckor. Annars är han ganska smal.

Har missat att läsa om de utvecklingsfaser ni pratar om, bävar dock inför Gs såna faser, han är rätt skrikig redan nu.

Björklöv-Det är lätt att känna kravet på att vara den perfekta lyckliga mamman, men man får nog vara lite snäll mot sig själv och acceptera att det är en stor omställning att bli mamma som kan kännas jobbig speciellt om man inte får sova så mycket. Blir nog bättre när man får sova mer på nätterna och inte behöver amma fullt lika ofta.

• tellie

Å vad ni är gulliga :) Har ni träffats mycket? Jag bor ju dessvärre inte i stockholm. Men tack ändå så himla mycket att du frågade sole.
    Gör alla ni andra det förresten? (bor i sthlm) hihi, måste bli en väldans massa vagnar och bebisar. hihi. MYSIGT!!!

• Lillenlillen

Karin99: Hon sover väldigt olika på dagarna, allt från sammanlagt 14-19 timmar på ett dygn... Typ. Jag för protokoll och hon äter väldigt regelbundet (nu iofs var fjärde istället för var tredje timme) men sover väldigt olika förutom att det är 19-07 varje natt.

• Sole

tellie
    det var synd, vi har det jättetrevligt och träffas iallafall minst 1 ggr/veckan och då brkar vi nog vara mellan 8-12 pers

Ni som har bebisar som sover hela natten
    hur gör ni med blöjan?
    går det inte igenom och läcker om ni inte byter på så länge??
    vi ger V mat runt halv tio, sen byts det blöja och läggs och vid 4-5 när han vaknar brukar jag byta den.
    vi ska försöka sträva efter att lägga honom tidigare, men det får bli efter semestern när man ändå kommer förstöra det genom att vara uppe sent

• Karin99

Nu har jag lyckats mata Alvin med flaska! Och ersättning! jippie, det bådar gott inför bröllopsdagen. Tack Swenglish för dina flask- och napptips, funkade ju mycket bättre nu med det lilla, lilla hålet. Men det fick bli ersättning, för när jag försöker mjölka ur kommer det som sagt 2 droppar i minuten typ...

Och hör och häpna, jag gjorde det förbjudna (men effektiva för ersättnigsvägrare) - hade i lite socker. Bara lite, mindre än en halv tesked. Det sägs ju att det är bästa sättet att övergå från den söta bröstmjölken till den mindre söta ersättnigen (så mycket godis som jag vräker i mig så är nog min bröstmjölk i sötaste laget... hehe)

jag ska alltså inte sluta amma, det är inte det - jag vill bara ha ett alternativ att ge när jag vill dricka vin eller ha barnvakt. Eftersom jag inte vill dricka när jag ammar.
    Så jag är så glad att det funkade! Nu sover han.

Förresten, Sole - hur mycket äter V per måltid? När man ammar har man ju noll koll på hur mycket de äter. Men A fick iallafall i sig 100 ml ersättning, räcker det tror du?

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4