• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sofffy

Hallå tjejer!!

Åhh Frill jag har haft en exakt likadan dag som dig. Världens gnälligaste unge.
    Fan alltså, typiskt att det ska bli just idag när det varit så fint väder. Va ute o fikade en snabbis vid 12 tiden med en kompis men det va skrik o gnäll hela tiden så vi hann knappt prata ngnting innan ja va tvungen att gå hem. Måste vara i ngn fas hon också, hoppas att det går över till på fre. Pallar inte o sitta på tunnlbanan med en unge som grinar konstant utan anledning.

Ebba har nu bestämt att nappen inte duger längre, hon spottar ut den hela tiden.
    Hon har ju hittat fingrarna nu och tycker det e mkt bättre att sugen på tummen samtidigt som hon ska ha pekfingret i näsan. Nu ligger lipsillen o sover i min säng på det viset, så skönt,  så ja ska väl försöka o ordna middag.

Sole: Är det ngn speciell uppgång i farsta man ska svänga av åt, och visst är det hållplats "Farsta" och inte farsta strand? (kanske dum fråga, men e så dålig på allt som inte ligger i stan  har ju bara bott i sthlm 2 år).

Åhh ser jättemkt frammemot fredag.
    Hoppas det blir sånt väder det har varit idag.

Kram kram

• Karin99

Frill: men gud, är din lilla sönos redan 12 veckor? :-O Det är verkligen otroligt hur olika stora de är. Men inget att oroa sig över förstås, bara de följer sin egen kurva. Tänk när min megabebis kommer in i 12-veckorsklänget och vill bli buren hela tiden! Frill, min rygg hälsar att den är avundsjuk på dig och din minibebis

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Karin99
    sötnos skulle det stå, inte sönos
  • Björklöv

bianca - va tråkigt att du inte kan komma med på fredag, men det blir säkert trevligt för dig att träffa din mammagrupp...

frill - isch vad jobbigt det lät... fasar lite för nästa utvecklingssprång då jag nu börjar känna att vi lämnat 8 veckors språnget bakom oss, så jag lider med dig

Vi har haft en bra dag med låååångpromenad från söder till odenplan K sov hela tiden i vagnen! Innan det var vi på tvåmånaderskoll, och allt såg jättebra ut

• Frill

Karin99 och Björklöv, Adam blir 11 veckor på fredag, men i boken står det att faserna kan variera en till två veckor hit eller dit, så jag gissar att han har en tidig 12-veckorsgnäll. Hoppas bara att det inte betyder att den varar extra länge...

Jag kan verkligen inte komma på vad det var jag skulle göra på fredag (hade för mig att det var nåt, men kanske inbillning) så jag hakar hemskans gärna på till Sole i Farsta.

• Frill

Fika/lunch i Farsta fredag kl 12
    Sole
    Karin99
    Vivs
    SanniXx
    Hellur
    J79
    Björklöv (troligtvis)
    Sofffy
    Lillie
    Lillenlillen
    Ginger
    Frill

• Frill

Sofffy, visst blir man trött? Vi är ju så bortskämda i vanliga fall så jag är helt ovan vid att han är så gnällig.

Tellie, välkommen till bästa tråden!

• Ginger6

Frill, sicken skit. Att man inte kan få vara utan "perioderna" lite längre... Vad många som har den silvriga boken, det har vi med. Bra att få inspiration till sånger. Köpte Mumin-mobilen till sängen igår (samma som Laban...fast Mumuin då), J är också väldigt fascinerad och ser förundrat på den. Jag är avundsjuk på alla som får sova så länge. J somnar äntligen själv i sin säng och både jag och mannen kan lägga honom ,så skönt! Men han sover max 4 timmar första passet och sen är det varannan nästan. Hoppas det blir bättre snart! Han är 9 veckor imorn och vägde idag 6 kg!! Inte så liten längre mitt matvrak! Ser också fram emot fredag och är lika undrande som övriga om det är nån särskild uppgång vid t-banan sole?

välkommen också tellie... nu mat för både jonte o mamma...som vanligt

• Ginger6

Trist att du känner dig nere Björklöv, bra att du får träffa måååånga kompisar på fredag som sitter i samma båt! Inte konstigt att man kan känna sig nere när man går igenom den största förändringen nånsin förmodligen. Kram!

• tellie

Nämen vad är det för bebisar ni skapat? Skrik-bebisar? ;) hihi
    Det kanske kan vara värmen som spökar för dom små liven. Min lille har varit hängig och inte velat sova speciellt mycket idag. Och jag som inte kan stoppa in den ljuddämpande nappen, får gå med en bebis hängandes i nassarna hela tiden ;)
    Skämtåsido. Man klarar dessa dagar också. Hur mycket det än gråts och gapas så står man som vanligt där med ett leende på läpparna och tänker gulligull ;)
    hihi eller? ! :)

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4