• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Lillie74
    TRÄFF ONSDAG

Swenglish
    j79
    Hellur
    Lillie
  • bianca2

TRÄFF ONSDAG

Swenglish
    j79
    Hellur
    Lillie
    Bianca2

• Sole

Karin och Sannixx
    jag har skrivit över 2000

*Viktor född 2007-03-18*
  • Pippil8

Bianca - min darling (den stora) ska på konferens söndag-måndag och jag tycker det är jobbigt. Du ska vara ifrån din flera nätter - jag lider med dig! Har själv haft en jobbig natt med E (somnade 22, vaknade 01, 03 och sedan vaken från 0430) och en gnällig förmiddag (inte konstigt om man är så trött och har så trött mamma) så jag känner mig som om jag är bakis.

Är det bara min lilla älskling som INTE sover så där många timmar som aaaalla era verkar göra? E sover ofta 22-03 + 0330-05. Sen är han i princip vaken till klockan 10 (med undantag för nån halvtimmes sömn här och där). I och för sig så tycker jag det är rätt ok så länge det inte blir som natten som gick.

Å, finns tyget på ryska dockorna på Åhlens, jag ska nog också köpa det! E bara låg och tokstirrade och log och försökte prata med dem när "han var på toa" hos Karin. Vilket Åhléns Swe?

• Lillenlillen

Hur vet man hur många man skrivit?

Ja, tack Bianca och Björklöv för fika idag, jag har världens solmärken över bröstet och då satt jag ju med solen i ryggen. Måste vara från min 40-minuters lunchpaus på torget innan jag träffade er

Ginger6: Inez åt inte alls såhär bra (läs: sällan på nätterna) för inte alls länge sedan. Sen en natt (måndags kväll) när vi la henne vid 19 så vaknade hon inte förrän 03 och sen inte förrän 07 igen. SÅ hon har helt fixat det själv! Din tur kommer!

Ska bli kul att träffa alla imorgon!

• Pippil8

Ehh, ser nu att du Ginger inte heller får sova så länge. Jag funderar jättemycket över sömn nu, inte konstigt när man är trött. Berätta gärna om du eller någon annan kommer på något smart "trick".

• bianca2

just ja - TACK lillen o björklöv
    som tur e har A en superkväll. inte en endaste tår hittills - bara leenden.8-veckors krisen kanske e över?

• Emma3

TRÄFF ONSDAG

Swenglish
    j79
    Hellur
    Lillie
    Bianca2
    Emma3

Förstår att du är deppig Bianca jobbigt att vara utan karln så länge.

Jag har oxå skrivit över 2000 inlägg Skrattande

Mamma till underbara Leo 070320
  • Karin99

Sole och Emma3: Oj, ni ligger i topp då då...Känns ju futtigt med ynka 778 inlägg

Lillenlillen: det står på din startsida när du loggar in: "antal foruminlägg: xx"

Swenglish och Pippil8: Vad kul att era små också gillar gummorna! Alvin har tokstirrat på dem nästan sedan han var nyfödd. Och inte tröttnat än, tio veckor senare. Så det är en hit, helt klart! Pippil8, jag köpte tyget på Åhléns Skanstull.

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Hellur

Pippil8 - Du är inte ensam! Även W sover lite. Somnar mellan 22 och 23 på kvällarna och vaknar allt mellan halv två och tre. Därefter varje till varannan timme. Vaknar oftast runt 6 eller 7.
    På dagarna tar han korta powernaps vid brösten efter amning och som längst ca. 30 min när man lägger ner honom. Sedan oftast en längre stund, 2-3 h, på em.

Idag har vi varit på IKEA och köpt mörkläggningsgardiner. Så hoppa W ska sova längre nu. Vi har hängt upp lakan för fönstren några nätter och han har sovit längre! Innan vaknade han runt 4. Har fått sova till 8 halv 9 i tre dagar nu. Fast han vaknar i och för sig ofta på morgonen och håller på med magen däremellan i sömnen.
    W sover alltid några timmar på eftermiddagen, men inte idag inte. Han låg och kikade och sprattlade i vagnen nästan hela tiden. Har inte sovit mycket alls idag, bara några korta powernaps på max 30 min åt gången. Är fortfarande vaken och pigg, han borde vara super trött. Hoppas på sovmorgon i morgon

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4