• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • J79

SanniXx: E har sovit i egen säng sen den dag hon föddes, på natten alltså. På dagarna sover hon lite var som helst men gärna i min famn. Jag lägger E i hennes korg efter jag ammat säger "god natt" och går sen ut från rummet ställer dörren på glänt. Hon har aldrig protesterat eller varit ledsen. E ligger där inne och fäktar ibland lite med armarna en stund och somnar ganska fort. Försöker att lägga henne vid 22 tiden för att få lite vuxentid på kvällen. Senaste veckan har hon sovit 22-05:30 ammat sover i egen korg till 08:30 ammat och sover/myser sen på mitt bröst till 10.
    Sole: jag byter blöja i mörkret varje gång hon ätit på natten.

I morse efter 8:30 amningen hade vi kräk och bajskalas i flera omgångar det kom på både E och mig... Jag var helt slut när vi äntligen kunde lägga oss en timme senare.

Lillie74: Okej, det låter bra ska försöka hinna dit i tid. Du har ju mitt nr så ring när du lämnar Fridhemsplan så vet jag att du är på tåget och vilken vagn jag ska ta.
    Sofffy vill du också göra sällskap med oss?

• J79

Jo jag glömde, Tellie välkommen till vår tråd!

• SanniXx

Tusen tack för alla svar. Jag får se hur jag ska göra Nångång måste man ju börja använda spjälisen, man vågar ju inte ha henne i sin säng när hon börjar rulla..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole
    Emma
    Vi använde/använder Dr Browns

Nu har vi varit på 2-månaderskontroll, V väger 6100 och är 60 cm lång, rätt medel tror jag!

Dock är smolket i bägaren att läkaren tyckte han hade lite väl platt bakhuvud så vi fick numret till en sjukgymnast samt fick rådet att han ska ligg apå sidan i vagnen (vilket han inte alls är nöjd med) och sen ligga på mage många korta stunder på dagen.
    enligt henne kunde sånt rätta till sig upp till 6 månader, hoppas det blir bättre nu.
    var och handlade på vägen hem idag och köpte supergoda jordgubbar - tror ni inte jag glömde dem i affären?? *dubbelsuck*
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Karin99

Sole: typiskt, men gud vad gott med jordgubbar... kanske ska gå och köpa några jag med. Eller hämta dem du glömde Var det ica eller vi?

Jag var på föräldragrupp på BVC idag, det var trevligt... men jag har ju redan er!

Jag vägde Alvin också: 8230 gram och 65,5 cm, han fyller 10 veckor idag

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Frill

Åh idag har varit en fröjdefull dag jämfört med igår! Vi har just varit ute och promenerat runt i Enskede och en sväng till Globen i drygt tre timmar! Tror jag har bränt mig i ansiktet.
    Adam har sovit snällt i vagnen så gott som hela tiden, med en mysig matpaus i grönskan. Och i morse var han glad när vi vaknade (vi går upp 10 som alla andra här ) glad när han snackade med sin humla på skötbordet, glad under babygymmet och nöjd för sig själv när jag fixade i ordning mig. Hurra!

Har äntligen bokat kyrka. Det blir dop 28 juli. Nu ska vi bara ha en lokal också.

Sannixxx, Adam sover också i sin egen säng sedan några dagar efter att vi kom hem från BB (den står mot vår fotända), men får ibland sova med oss efter tidiga morgonmatningen.

Sole och Karin, jag som tycker Adam blivit så stor

Nu sover gullungen i ligginsatsen, och jag ska försöka korrekturläsa lite *suck*. Hade tänkt tacka nej den här gången, men nu blev det inte så.

• Sofffy

Hallå tjejer!

Karin: Vilken liten muskelknutte du har

Kom precis innanför dörren från o ha vart på långpromenad hela förmiddagen i solen. Hakar jättegärna på sällskap från st eriksplan till farsta i morgon. Ska vi ses nere i tunnelbanan strax innan 11:30 eller?

Om ngn är sugen på att ta en promenix i vasastan/kungsholmen i eftermiddag/kväll så får ni jättegärna höra av er. Min respektive ska jobba sent idag o det e ju så himla fint väder så ja o Ebba ska nog bege oss ut iaf.

Åhh vart o kollat på massa babygym men allt verkar så dyrt så ja har fixat ett provisoriskt till Ebba av en lampa och en galge tills morsan får FP o har råd o köpa ett. Det funkar skitbra. Bild finns i mitt galleri

E hemma ngn timme till o spanar in här titt som tätt.

Kram kram

• bianca2

soffy - jag tar gärna en promenad annan em/kväll. egentligen hade det passat super idag eftersom min kille åkt till Island men jag kom precis hem. har varit ute sen 11.00 idag o e rätt slut.
    Först på promenad, sen lunch i solen m kompisar o sen fika m lillenlillen o björklöv
    men om din kille jobbar över imorgon så är jag på!
    hoppas ni all amår bra.
    min gris ligger o sover. har sovit i snart tre timmar. blir lite orolig...
    kram på er!

• J79

Soffy: det hade varit jättetrevligt med en promenad men jag sitter nu och väntar på att en kompis ska komma hem till mig. Men kanske att nästa vecka passar de ngn dag?
    Ang. imorgon är det inte närmare för dig ett stiga på vid fridhemsplan? Annars så kan vi ses nere i tunnelbanan St:Eriksplan kl.11:25 passar det?

Jag är trött i benen efter Esthers och min promenad. Är så ruskigt otränad...

Frill: Vad skönt att A bestämde sig för att ha en bra dag idag.

• Ginger6

Halloj! Underbart väder idag! Hade gärna promenerat på kungsholmen men har precis kommit hem från lång promenad runt i Årsta. Jag har lite ont i mitt ena bröst idag Hoppas inte det är nått farligt, har trugat lilleman extra med det bröstet men det kommer så långsamt. SKa man ta allvarligt på det ni som vet?!
    Jag är fortfarande sååå avis på er som får sova så många timmar. Har sovs det fortfarande bara från 22-01 och sen till 04.30 etc. Buhuuu jag är trött!! Har ni vant era små av med ena nattmålet eller har de slutat själva? J äter inte så mycket kl 01 så man kanske får försöka vänja av honom...men då får man ju ändå va vaken, hm! Nåväl, han sover i alla fall hela nätterna i egen säng nu, började med det denna veckan. Skönt!
    Ser fram emot imorn! Kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4