Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Bassekatt- skönt att operationen gick bra! och grattis till faderskapet (helt sjukt förlegat system dock, eller hur? )

Pippil8- Avslaget kan komma och gå i mer eller mindre mängder, mitt har som Frills nästan slutat nu (3 veckor på torsdag), men jag räknar med att det kommer tillbaka igen. Freddy fick ett bröst i taget i början, det räckte för honom och han somnade när han var mätt. Nu har jag inte ammat på en vecka så jag vet inte hur det skulle vara nu. Man vet väl inte när det är slut i ett bröst, men bebisen slutar nog att suga. Du kan höra efter så att han sväljer, det hörs. Freddy sover i vår säng mellan oss, men vi har varsitt täcke och Freddy har ett eget.

Hellur- Heja heja! Det låter ju jättebra att du är så öppen, igångsättningen kommer att gå som en dans! (Om du ens kommer att behöva det!)

Zul- välkomna hem!

Sole- jag förstår dig verkligen om du ger upp amningen, vet hur meckigt och bökigt det är med pumpning osv. Det ska inte behöva vara ett stressmoment tills han börjar käka vanlig mat! Lycka till imorgon på amningscentrum, de är supersnälla där och tar god tid på sig!

Har haft en skön dag idag, först promenerat runt lite i affärer och efter att ha insett att jag inte kan handla nåt till mig själv tröstshoppade jag kläder till Freddy, såå roligt! Och bra rabatt på polarn och pyret fanns i Babybagen! Måste ju klä upp honom när farmor och farfar och två av fastrarna kommer från England på torsdag! Sne varit hos mormor och morfar och fått serverat lunch och nybakade kanelbullar (ja, jag klämde i mig tre stycken, så jag har ju mig själv att skylla när inga kläder passar...)

KJag börjar också känna mig redo för fika, men nästa vecka har mannen påsklov så jag väntar nog till veckan efter. Ska bli så roligt att träffa allas älsklingar! (Och alla mammor också såklart!)

Oj vad lpngt det blev men det är ert fel när ni skrivit så mycket under dagen!

• Swenglish

medusa- skölj nappen i kallt vatten först!

ginger- fy vad hemskt, men skönt att det fick ett lyckligt slut!

hellur- vi levde i deras kläder, så skönt attt bara kunna slänga i tvätten när det blev blodigt, mjölkigt osv...

vi har ammat ett par gånger idag, mn det gör rätt ont tyvärr. ska fortsätta att försöka.

• Swenglish

önskar dig all lycka till hellur!!! vet känslan, kändes jättekonstigt att sätta sig i taxin med babyskydd, väskor och allt, fast utan värkar som man hade föreställt sig! kram kram från anna

• Swenglish

HAlloj!

Grattis i efterskott Bianca! Beundrar dig som orkar fixa dig fin inför besök, jag är glad om jag har lyckats tvätta håret... Men shoppade faktiskt en ny tunika igår som jag ska vara påskfi i. Har inte våga mig på vågen än men jag misstänker att jag inte skulle bli så glad av att se vad dne visar...

Sole- skönt att ha tagit beslut, grattis!! Hur gick det på amningscentrum, var de till någon hjälp?

Vivs- förstår precis med pumpning och amnining, jag vågar mig inte heller på att amma offentligt än, behöver kuddar och helst ha det andra bröstet naket samitidigt så det luftas.

Nu har vi ammat ett helt dygn, hurra! Och än verkar det gå bra peppar, peppar. Vågar inte lita på att såren inte blir värre, men jag fortsätter med penicillinet så får vi hoppas på det bästa. Imorgon kommer stora invasionen från England, ska bli roligt!

Freddy hade gått upp 400 gram på en vecka idag på BVC, var ska detta sluta?

• Swenglish

grattis Björklöv!!! Och Hellur!!!

Amningen har gått ok idag. tack murgröna! Nu har han börjat kräkas också och kräktes tre gånger och bajsade en gång på min kompis som var här i förmiddags!

Bassekatt- Freddy kommer att döpas i england under midsommarhelgen av sin gammelmorfar, som också vigde oss.

Jag vill väldigt gärna följa med på fredag, men avvaktar och ser hur det går med amningen, kan jag amma offentligt då så kommer jag!

Freddy sover nu äntligen för första gången sen han vaknade halv tio, så dags att plocka undan det värsta innan svärföräldrarna anländer!

kram på er alla bästa trådkompisar!

• Swenglish

Lillen- sötis Inez! Det var intressant information från BVC! Tycker också det låter länge med 8 timmar men skönt att få sova då!

Björklöv- jobbigt med operation! Tyckte oxkså det var superjobbigt att efter förlossningen mnär man bara vill ta det lugnt och mysa behöva åka iväg bli opererad, tyckte liksom det räckte! Hoppas ditt hb går upp snabbt! Men du kommer säkert vara trött länge, jag förlorade 1 1/2 liter blod och först nu börjar min vanliga färg komma tillbaka, så vila mycket och ta det lugnt!

• Swenglish

Ja här var det dött! Glad påsk allihopa! Engelska gänget är på skansen, freddy och jag är hemma hos mina föräldrar. Jag blev jättearg på mina bröst imorse för att de gör så ont och inte vill läka så att jag kan börja amma igen... Tackochlov ska jag till amningscentrum igen på tisdag, hoppas hoppas det har bättrat sig då!

Sole, skönt att du fick sova, det är den stora fördelen med flaskmatning! Tyvärr får jag ju också vakna på antten och pumpa men det är ändå trevligare när båda är vakna!

• Swenglish

Gud så söt Bassekatt- tycker han är mycket lik din sambo!

J79- ska prova med amningsnapp, men tror jag väntar med att amma tills jag är på amingscentrum på tisdag, vågar inte före det, och mitt ena sår verkar inte läka...

Lillen- hur orkar du? Jag är fortfarnade ( 3 och en halv vecka senare) mycket mycket trött. Så skönt att mannen har påsklov så vi är två den här veckan.

• Swenglish

GRATTIS HELLUR!!! Skönt att allt gick bra till slut!

Så impad av dig Lillen och längtar tills jag också får min energi tillbaka! Jag vill också komma och äta lunch med er!

Låter jättemysigt Sole! En stor fördel med att inte amma-man an dricka champagne närhelst det behagar!

En annan fördel är att farmor/mormor/farfar/morfar/en faster kan mata medan mamma och pappa Swenglish sover i nästan två timmar! Så skönt och välbehövt! Sen var boobsen sprängfyllda och det var dags att pumpa men det var det värt! Freddy har gjort stor succé med sin engelska släkt och varit så söt och gosig!

Jag fick en stor gråtattack imorse, elektriciteten hade hade gått och vi fick tillkalla elektriker, kände att det bara var en grej för mycket. Den berömda droppen som fick bägaren att rinna över. Då får man påminna sig själv om att man har fått en helt perfekt son. Får dåligt samvete när jag tänker på hur många gånger han sett mig gråta, och han är bara lite drygt tre veckor. Men han tar förhoppningsvis ingen skada. Han verkar glad och nöjd med livet, skriker sällan/aldrig och sover och äter som en gris, så något måste jag göra rätt!

Piipil8- Freddy somnar oftast på någon, tror inte man kan skämma bort dem med det! Han sover som bäst när det är mycket folk runtomkring som pratar och har ljud för sig. Sen somnar han ALLTID så fort man lägger honom i vagnen och börjar gå, samt om vi åker bil. Nu har vi också köpt en Moby Wrap sjal, och den verkar han gilla skarpt, han kan ligga nära och den som bär har armarna fria! Somnar också direkt när han ligger i den.

Murgrönan- jag har också låtit honom ligga en liten stund fast han knorrat/skrikigt, iblan MÅSTE man få andas/äta klart/vila armarna, man blir inte en sämre mamma för det!

Vivs- rulltrappa gick faktiskt förvånansvärt bra fast vi har rörliga framhjul på vagnen, däremot tycker jag det är svårt att få ut vagnen genom en dörr. Hur gör ni, vagnen först, eller drar ni den efter er? Tänker särskilt på dörrar som stängs automatiskt.

Nu är det dags för lammstek och memma (finsk påskefterrätt)- MUMS!! Glad påsk!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4