Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Bassekatt- skönt att operationen gick bra! och grattis till faderskapet (helt sjukt förlegat system dock, eller hur?
)
Pippil8- Avslaget kan komma och gå i mer eller mindre mängder, mitt har som Frills nästan slutat nu (3 veckor på torsdag), men jag räknar med att det kommer tillbaka igen. Freddy fick ett bröst i taget i början, det räckte för honom och han somnade när han var mätt. Nu har jag inte ammat på en vecka så jag vet inte hur det skulle vara nu. Man vet väl inte när det är slut i ett bröst, men bebisen slutar nog att suga. Du kan höra efter så att han sväljer, det hörs. Freddy sover i vår säng mellan oss, men vi har varsitt täcke och Freddy har ett eget.
Hellur- Heja heja! Det låter ju jättebra att du är så öppen, igångsättningen kommer att gå som en dans! (Om du ens kommer att behöva det!)
Zul- välkomna hem!
Sole- jag förstår dig verkligen om du ger upp amningen, vet hur meckigt och bökigt det är med pumpning osv. Det ska inte behöva vara ett stressmoment tills han börjar käka vanlig mat! Lycka till imorgon på amningscentrum, de är supersnälla där och tar god tid på sig!
Har haft en skön dag idag, först promenerat runt lite i affärer och efter att ha insett att jag inte kan handla nåt till mig själv tröstshoppade jag kläder till Freddy, såå roligt! Och bra rabatt på polarn och pyret fanns i Babybagen! Måste ju klä upp honom när farmor och farfar och två av fastrarna kommer från England på torsdag! Sne varit hos mormor och morfar och fått serverat lunch och nybakade kanelbullar (ja, jag klämde i mig tre stycken, så jag har ju mig själv att skylla när inga kläder passar...)
KJag börjar också känna mig redo för fika, men nästa vecka har mannen påsklov så jag väntar nog till veckan efter. Ska bli så roligt att träffa allas älsklingar! (Och alla mammor också såklart!)
Oj vad lpngt det blev men det är ert fel när ni skrivit så mycket under dagen!