Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Frill- vi fick aldrig något hembesök från BVC för de hade så mycket att göra. Tror det är olika på olika ställen.

Murgrönan- vi har en Moby Wrap, en lång trikåsjal. Den är jättemysig och Freddy somnar som en liten gris i den. Idag har vi även köpt en babybjörn active, för sjalen blir rätt varm. gud vad mycket pengar det går till en sån här liten !

frill- känner igen detdär med att vara glad för det konstigaste sakerna, igår nös freddy och ut kom världens största snorkråka, vad glada och imponerade mamma och pappa var! tycker att freddys kiss oftast luktar kiss, har inte tänkt att det skulle vara konstigt. Tycker du ska ringa något amningscentrum och fråga råd om knölen. du kan också fråga dem om amningsnappen, kanske har de något tips.

• Swenglish

lillen- orkar du inboxa ditt nummer till mig också utifall att?

Cirpen- här pumpas också! fast jag kanske tar med ersättning, den behöver inte värmas... Hur brukar du göra när du tar med bröstmjölk?

• Swenglish

Tack för trevlig fika! Freddy vaknade lagom till vi satte oss i bilen och gallskrek, då är det praktiskt med flaska, kunde mata under gång! Annars var det ju ett perfekt ställe att fika på, kan inte finnas så många ställen där 13 barnvagnar får plats!

• Swenglish

Fin bild Sole (trots att det blev svartvitt )

Glömde ju alldeles att frågan dig Lillen om resan, ska ni hyra bil i Italien, flyger ni ner, berätta!

Idag ska vi nog grilla hos mina föräldrar, härligt!

• Swenglish

Tack för fina bilder!

Pippil8- jag tycker också att de luddar och har löst det med att lägga i små bitar av gammalt bomullslakan. Lite omständigt, men annars fastnar inlägget i såren-aj! Sen kan man klämma ut lite mjölk också innan man tar bort inlägget så släpper det bättre.

lillen- låter som en drömsemester-riktigt avis! Hoppas ni får det jääteskönt! (och hoppas ni fick i BBn i väskan!)

Hellur- ja, jag träffas gärna snart igen!

• Swenglish

God morgon! Klockan är bara 10 och det är redan 15 grader varmt!

Rålis låter bra, om jag fortfarande pumpar så kan jag pumpa precis innan jag åker!

Sole- jag åker bak med F, mest för att kolla så han inte får sole i ansiktet. Och i fredags var det prakiskt för jag kunde mata honom samtidigt. Och skönt att du fick sova!

Hellur- vi badar lite då och då, särskilt när han bajsat utmed hela ryggen!

Sista dagen på mannens påsklov, så imorgon ska jag mata och pumpa samtidigt... Men imorgon ska jag också till amningscentrum, och jag tycker nog att såren ser bättre ut, så hoppas hoppas att vi kan börja amma igen! Belv så avundsjuk på er andra som ammade i Haga i fredags, såg så lätt ut (fast jag vet att ni också kämpar med amningsnappar osv) och framförallt mysigt! Som jag hade föreställt mig att det skulle vara.

Nu har Freddy legat helt nöjd i babygymet i över en halvtimme, vilken genialisk uppfinning! Men ska nog gå och byta blöja och leka lite med honom hu, han älskar att byta blöja! Igår bytte vi till större storlek Libero efter att han tredje dagen i rad läckt igenom newborn-storleken.

• Swenglish

Sole- samma problem här, har minst 10 kg för mycket. Suck. Har "löst" problemet med att köpa nya kläder, inte massor med så att jag klarar mig. Mammabyxorna sitter inte uppe, finns ju ingen basketboll som håller uppe dem, men mammatröjorna och kjolen använder jag fortfarande.

Ni som har babybjörn, hur tycker ni att deras huvud hålls på plats? Och hur mycket sticker det upp ovanför kanten? Har F i den nu och verkar trivas som en prins, men tycker att huvudet hänger och slänger lite.

• Swenglish

Tror tyvärr det ska bli rätt kallt mot mitten av veckan, så kanske ska vi fundera ut en plan B? Har tyvärr inga förslag, utom Dieselverkstaden i Sickla, men det är rätt långt för de flesta tror jag?

• Swenglish

Halloj!

Jag brukar hänga för en tunn bomullsfilt på vagne, F gillar inte att få solen i ögonen.

Igårkväll var F övertrött och ville inte somna, då la vi honom i vagnen och körde över en tröskel, farm och tillbaka; han somnade på några minuter...

Idag har vi varit på amningscentrum, såren har fortfarande inte läkt, men vi ammade på båda brösten och det gjorde ont, men var hanterbart. Nu ska jag amma ibland och fortsätta att pumpa och mata med flaska ibland. Hoppas hoppas det läker snart! har ju mjölk så det räcker och blir över, BM på amningscentrum sa att det är sällan hon föreslår det, men vill jag fundera på att sälja mjölk till Sös? Tror inte man blir rik på det, men man gör ju en god gärning, så om amningen börjar funka så kanske.

hoppas era tre-veckors har gått upp så att ni inte behöver oroa er för att de inte får i sig!

Kram på er!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4