• Anonym (mysan)

raka snippan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-28 11:37:47:
    Ni som rakar er på snippan. Hur gör ni, alltså mer på vilket sätt ni formar håret. Skulle vilja överraska min man men vet inte hur jag ska göra riktigt.

• Svar på tråden raka snippan
  • Anonym (Meee)

nej det kliar inte. Det är så skönt att vara helrakad och det känns så fräscht och det uppskattas också

• Anonym (!)

ni helrakade, känns det inte lite konstigt? jag skulle nog känna mig som en liten flicka igen,.,   har testat en gång, men jag tyckte det såg väldigt konstigt ut. men det kanske ä vanesak

• Anonym (m)

jag rakar allt. kändes konstigt i början men har vant mig. nu känns det konstigt med hår. :) Dom första gångerna jag rakade kliade det, men inte nu längre.

Provade weet en gång. Den milda formen som man skulle ha till bikini och sånt. Fick en fruktansvärd allergisk reaktion. var så öm i en vecka. :) Och då har jag ändå använt den till andra delar av kroppen.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-04-13 07:56:21 följande:
    Weet använder jag..blir lent och fint,man ska eg inte använda det intimt,men jag testade och det funkar bra!Grupptryck: hm..min mamma visste inte när jag började raka mig..
    vilken weet-produkt använder du?
  • Anonym (orakad)

Hoppas jag inte kastar in en brandfackla och gör någon arg nu för det är inte min mening... :)

Jag vill bara påminna om att håret finns där av en anledning och det är att ge underlivet en skyddande luftbubbla mot underkläderna.
    Underlivet behöver andas för att inte få svamp och andra tråkigheter.
    Själv har jag mycket problem och rakar därför inte men ansar den däremot till en juste längd.

Kan vara värt att tänka på i en "helrakad" diskussion... :)

• Anonym (m)

har raktat allt i 15 år nu och jag har aldrig haft svamp eller några problem med mitt underliv. Vet att håret är där för en anledning, men det är det under armarna med.. För mig har det aldrig varit några problem med att raka.

• Anonym (orakad)

Som jag skrev så är det ju bara vissa av oss som har otur med det där.

Ni som inte har det skall njuta av att ha ett sånt problemfritt underliv.

Men det kan vara värt att nämna då kanske inte alla tänker på det och inte kopplar ihop rakning med svamp, etc.

• Anonym (shaved)

det e jätte skönt å vara hel rakad .....
    har inget alls att göra med att känna sig som en
    " liten flicka igen"try it!

• Anonym (shaved)

jooo det kliar..bara härda ut det :-/

• Anonym (nyfiken)

Det här BlitzBlank, funkar det som Veet eller tar det längre tid för håret att växa ut? Positivt är ju att det ger minskad hårväxt!

Svar på tråden raka snippan