Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (mysan)

raka snippan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-28 11:37:47:
    Ni som rakar er på snippan. Hur gör ni, alltså mer på vilket sätt ni formar håret. Skulle vilja överraska min man men vet inte hur jag ska göra riktigt.

• Svar på tråden raka snippan
  • Snooze

Okej, tack (vaxar) en vacker dag (typ snart medans jag fortfarande ser va jag håller på med nedanför magen) sak jag ta mod till mej å prova. Men det kan man använda över "hela" eller ska man begränsa till bikinilinjen?

• Anonym

Undrar vad det där medlet Blitzblank gör egentligen. Är det typ samma som Veet, eller?

• Anonym (tina)

anonym nr 62, undrar ja också för förut tog ja sån där veet liknande till benen å reagerade inte alls bra. lite rädd å vet inte om man vågar sig på blitzblank.. men de låter ju bra. skulle vilja veta nån som haft dåliga erfarenheter av veet men funka bra me blitz.

• Anonym

Anonym (tina):

För min del funkar i och för sig Veet även "där", bara jag tar det kortare tid, men det blir ju stubb på någon dag ändå. Lenast och goast är man ju bara några timmar efter behandlingen.
    På så vis måste ju vaxning vara bättre. Eller epilering... Såvida inte Blitzblank gör mer än bara typ rakar.

• Anonym (vaxar)

Snooze;
    Jag vaxar hela men man kan ju börja med bikinilinjen ifall man är osäker på om man vill/klarar/tål det eller så.
    Men det vaxet är till "hela" så att säga.

Veet funkade inte alls för mig, brände som eld, katastrof!
    Rakning går väl an men fasen vad det kliar när det växer ut! O sticksigt o eländigt direkt nästan. Katastrof det med!

• Anonym

För mig funkar inte Veet, har nog för tjocka hårstrån i bikinilinjen.
    Rakning är inte kul, blir ju lätt utslag och så växer det som sagt ut direkt.
    Skulle vilja vaxa men vågar inte!

• Anonym (m)

jag provade brazilian igår. den gröna burken.. gjorde ont men var inte outhärdligt. Men krävs nog lite träning. gjorde slut på hela burken innan jag ens var färdig. Ser inte klok ut nu. :) och ett jäkla rännande till micron, blev stelt väldigt snabbt. jobbigt

• Anonym (fittan)

var det väldigt svårt?

• Anonym (m)

var inte svårt alls. gjorde mest ont i början. jag slösade väldigt mycket vax genom att ta på rent för mycket.. längst ner närmast anus och så var det jobbigt, satt med en spegel. :) Lite hjälp hade varit bra där. ta små små bitar åt gången, gör mindre ont och lättare att dra av. blir iofs mer springande till micron men helt klart värt det.

• Anonym (fittan)

ok! Man kanske ska testa!

• Anonym (vaxar)

Anonym (m);
    Man lär sig med tiden, jag lovar! *s*
    Numer går det bara åt knappt en tredjedles burk per vaxning, för min del.

Jag tar också små stycken åt gången, brukar stryka på "smalare remsor". Tycker det är lättare att rycka loss dem.
    O så brukar jag värma vaxet den nästan "för hett" vid första värmningen så att allt verkligen är genomhett. Då håller det sig lite längre även om det inte går att använda exakt direkt.

Kul att det gick bra iaf!

• Anonym (ajaj)

skulle oxå vilja vaxa men jag vet inte om jag vågar..gör det inte ont? måste man vaxa bord allt då eller kan man spara lite..? tycker det ser så fult ut när man rakar pga att man lätt får utslag och "rakfinnar"...

• Anonym (m)

gjorde ont, men inte så farligt som jag trodde. Fick en massa röda prickar men dom är försvunna idag.. Ska helt klart göra om det, skönt att slippa och hålla på och raka..

O
    Anonym (vaxar) skrev 2007-04-18 18:56:32 följande:
    [citat]
    Anonym (m);Man lär sig med tiden, jag lovar! *s*Numer går det bara åt knappt en tredjedles burk per vaxning, för min del.

Det verkar lovande.. Problemet jag hade var allt vax som fastnade på sidorna i burken och som sen inte blev tillräckligt varmt..

• Anonym (vaxar)

Anonym (m);
    Ja, det är ett problem. Därför är det bra att värma burken "för mycket" emellanåt. Det tar en stund extra, eftersom det då blir för varmt för att använda direkt, men man kan få ner vaxet på kanterna en aning med hjälp av spateln.

Anonym (ajaj) ;
    Det är klart att det känns, men jag tycker man vänjer sig vid smärtan. Man blir nästan lite bedövad efter en stund.
    O man behöver alls inte vaxa hela, man vaxar ju just bara det som man själv vill!
    Hela eller halva, eller varför inte börja med bara bikinilinjen, ifall Du är osäker på hur det känns o om Du vågar ge dig på hela?

Svar på tråden raka snippan