• Anonym (mysan)

raka snippan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-28 11:37:47:
    Ni som rakar er på snippan. Hur gör ni, alltså mer på vilket sätt ni formar håret. Skulle vilja överraska min man men vet inte hur jag ska göra riktigt.

• Svar på tråden raka snippan
  • sommarblomma1

men när man vaxar måste man inte låta det växa lite innan man kan vaxa? Det är ju inte så kul att det ibland får växa...????

• Anonym (helrakat)

Både jag och min man kör helrakat. Gillar inte alls hår i matenRäcka ut tungan

• Anonym (ladyshave)

snooze: det heter invit helt kanon när man kör helrakat aldrig röd eller kliande

• Snooze

Aha, det låter ju bekant,självklart!! Tack ladyshave!!

• Anonym (vaxar)

Snooze, tja, lite känns det förstås men jag tyckte det var värst första gången. Sen vet man ju vad man har o vänta sig.
    Men börja vid bikini-linjen o jobba dig inåt/neråt. Man börjar ju inte där det är som allra känsligast på en gång...
    Det blir nästan som lite bedövat efter en stund.

Men det tar betydligt längre tid innan det växer ut igen!

jennyswebsite, håret där nere växer i olika längder/omgångar så det blir ju inte full frilla på en gång när det växer ut.
    Men visst behöver det vara kanske ca två mm när man vaxar det.
    Men det är så lite åt gången som växer utså jag hinner aldrig få ont av det innan jag vaxat bort det igen.

• Snooze

Anonym(vaxar) Hur funkar det då? Är det sån här vax som man ska värma eller är det typ klisterremsor eller löst vax (typ hårvax)? Är helt lost i vaxdjungeln men har som sagt övervägt det...Tell me!

• Anonym (mjuk&len)

Köp Pjur Women!En slags silikonbaserad genonskinlig kräm som säljs på typ Lustpartyn.Man behöver typ bara nån droppe och man blir silkeslen och slipper röda kliande prickar.
    Har provat massa preparat under åren men inget går upp mot Pjur Women.Lycka till!!

• spiritsinlove

raka inte - vaxa istället sååå mycket bättre!

- alla stavfel är medvetna -
  • Anonym (vaxar)

Snooze,
    Vaxet (som är ljusgrönt) är i en burk som man värmer i micron.
    Det medföljer en liten spatel som man stryker på vaxet med.
    Det får svalna ett litet ögonblick o sen rycker man loss det.
    Det känns precis när man gör det men direkt efter är "smärtan" borta.
    Det skall vara ganska varmt när man använder det men inte för varmt så man bränner sig.
    Det medföljer också en liten flaska med nån sorts olja som man smörjer sig med innan. Den skall dels öppna porerna lite så håret följer med lättare och dels så gör den så att vax inte fastnar på huden.

Det finns förstås en utförlig bruksanvisning med i förpackningen me.

Man skall tänka på att inte vara "för långhårig" när man vaxar utan att ha friserat sig lite innan. Annars fastnar vaxet i varenda spretande hårstrå o man får ingen styrsel på det alls.
    Man applicerar ju vaxet på ett begränsat område åt gången o rycker, o mina hårstrån där nere växer inte rakt o snyggt precis utan spretar lite som de vill. Därför behöver det vara kort (runt en halv cm) så man kan just ta den där begränsade ytan åt gången.

• Anonym (vaxar)

Det vaxet jag använder heter
    Brazilian Hard Wax - for private parts
    och det köper jag på Kicks.

Jag tycker det är jättebra!

Svar på tråden raka snippan