• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Kickan 84

Taco: Haha, lär aldrig hända mig med andra ord!

Ett litet pergomirakel! v.18 ♥
  • Kickan 84

Förresten, vi var och provkörde en Bugaboo igår och jäklar vad vi är frälsta!

Blir en fetingbeställning under nästa vecka!

• Babysugen

Att dagens "latte mammor" gör så att deras barns motorik hämmas.. Jag älskade att sitta på fik när min son var mellan 0-5 månader, sedan ville han röra på sig och då förändrades våra fika vanor, vi blev "lattemammor" hemma hos varandra istället och på picknick. Min sons motorik är då inte hämmad, han gick redan vid 10 månader och kröp vid 5½ månad. Suck för all statistik som skall göras om olika saker. "latte mamma" är jag kanske, men numera är jag en springande mamma efter min underbara son... Sedan börjar han på dagis i Augusti, han utvecklas massor. Och vem vet? Kanske nästa barn kommer inom en snar framtid, då tänker jag fortsätta vara en så kallad "latte mamma"......

• Babysugen

Men... alla är vi olika... Tror dock inte att detta drabbar barnen så mkt..

• Kickan 84

Babysugen: Hur menar du? Stillasittande på café eller vaddå?

Man tycker olika, själv är jag ingen som ens skulle springa på stan särskilt ofta med mitt barn...

• Babysugen

Jag och mina vänner fick alla barn samtidigt. vi fikade varje torsdag fram till våra barn var 5 månader... Det var så mysigt. Vi pratade av oss och mådde bra av det. Barnen blev större och vi var ute mest hela tiden... Nu sitter man aldrig på cafe, inte en möjlighet, nu är det lekparken varje dag:)

• Kickan 84

Ja, fast att fika en gång i veckan tillsammans med vänner lär väl knappast vara något ovanligt? Hm, jaja, tror kanske att det är de som ständigt pysslar med sånt man avser i uttrycket som sådant isåfall.

• Melisabeth

Jag tror absolut itne barnen blir hämmade av att morsan fikar 1 gång i veckan - vare sig när de är små eller stora....
    Handlar väl mer om morsorna bara sitter på cafe hela dagen, varje dag typ.. eller?
    Har ingen aning, gissar bara...

Jag lär fika, både på cafe och hemma om man nu hittar någon som vill det - men kanske inte varje dag och enbart.... då lär jag rulla fram dessutom, så det är ju rätt onödigt liksom =)

v 38 - Ella är väntad 4 maj =)
Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)