• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Winnertaco

Klart man är en slampa om man inte har pappan med sig på föräldragruppen och dessutom bara gör sig besväret att komma en gång. Hallå, vill man inte sitt barns bästa, eller?

Johanna 061223
  • Winnertaco

För att inte tala om de som inte ens GÅR på föräldrautbildningen (Som familjen Bäckman/Johansson...)

Johanna 061223
  • Winnertaco

Skojar du...

Hmm... Potatis som är mosad med kokvatten. Det ser oerhört äckligt ut, undra om jag verkligen vågar mata J med detta...

Johanna 061223
  • Melisabeth

Haha.. ja sån där mat ser väl inte alltid så aptitlig ut =)

v 38 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Winnertaco

Hon var skeptisk, men hon åt i alla fall. Skitkul såg det ut, hon gapade som fasen efter skeden, och sen när fick maten i munnen såg det ut som att "men herregud, varför vill du att jag ska äta detta?"

Johanna 061223
  • Melisabeth

Jo de är väl rätt "gamiga" när det gäller att testa = få en sked.... vad som sen händer kan man ju aldrig veta =)

v 38 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Winnertaco

Man får ta det som det kommer, klart att de behöver vänja sig... Det är ju få barn som äter välling hela livet

Johanna 061223
  • Småtokig

Kickan
    För att trösta dig kan jag säga att jag gick ensam på föräldragruppen 2 av 3 gånger.. Chrisitan var med på amningsgenomgången vilket kanske inte var så intressant för honom.. Där var en tjej som var helt ensam alla gångerna pga att pappan var på utlanstjänst.

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)