• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Winnertaco

Sara
    Tja... så himlans jobbigt var det faktiskt inte, jag trodde att det skulle vara jobbigare!

Johanna 061223
  • Melisabeth

Åhh vad jag blir less på skatteverket alltså..... Dumma i huvudet är de

v 38 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Winnertaco

Sara
    Johanna föddes 17 dagar efter bf, blev igångsatt 16 dagar efter bf. Egentligen skulle jag fått vänta ett par dagar till med igångsättning, men eftersom det skulle bli julhelg ville de göra det  innan!

Johanna 061223
  • Saralindholm

Winnertaco- jag är inte så långt gången än men jag längtar efter att bli mamma...

• Winnertaco

Sara
    Hur mycket jag än längtar nästa graviditet så ska det mycket till innan jag går med på en till igångsättning!

Johanna 061223
  • Saralindholm

Winnertaco- jaså..var det så hemskt?

• Melisabeth

Taco - ja slå gärna nån åt mig =)
    Jag har begärt skattejämkning eftersom jag har lägsta FP - vilket är 38000 under hela året....
    Fick i ett mail tidigare reda på att jag kunde kika i skattetabellen och se hur mycket jag skulle få betala i skatt då... Och enligt den så var typ mellan 28 t och 45 t 8% skatt.
    Jag skickade in ansökan och fick skattejämkat till 19%... vilket alltså blir dubbelt mot vad tabellen sa..

Jag skickade ett mail idag, för att "kontrollera" om jag hade missat något - dvs misuppfattat.. Och nu ringde en grinig tant och tyckte att jag inte fattade nått och hon inte kunde förstå vad jag fått något sådant ifrån osv osv och mer eller mindre dumförklarade mig....
    Jag sa inte att de hade fel, jag vill bara veta vad det var som skilde den tidigare infon från beslutet åt - dvs vad jag hade missuppfattat....
    Men hon var bara otrevlig och hade "lilla dumma gumman attityd", och lät mig inte förklara det som hon inte förstod utan avbröt hela tiden....

v 38 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Winnertaco

Sara
    Allt gick helt enkelt fel bara, så det slutade med snitt. Det finns massor av lyckade igångsättningar också!

Johanna 061223
Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)