• Svar på tråden Krokodiltårar
  • sunny79
    Bara för att vara lite provocerande så ......

Hur vetenskaplig är egentligen länken susning.nu????
    och förresten vem säger egentligen att krokodiltårar kommer från latinet???

ööö det kanske inte alls existerar i latinet utan är ett rätt och slätt ett svenskt ord som betyder krokodil och tårar och får tolkas precis som man vill..... *asg*
    Mina ögon kan tindra och mina läppar kan le..men...
  • shine

Vilka problem skulle det vara?
    Var och en får väl säga som de vill.

• Butterscotch

Fattar inte heller varför man vill lära sina barn att säga fel - de riskerar ju att framstå som mindre begåvade än de kanske är?

• Göteborg
    lejoch skrev 2007-04-11 17:50:40 följande:
    fniss! detta kommer att leda till missförstånd... - Ja, lille Jonte grät verkligen krokodiltårar när han tappade mjölkpaketet i morse - Oj, vilken beräknande liten unge!
    Dagens första skratt!
    Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • Kajee

Krokodiltårar är vad min dotter fäller när hon försöker manipulera mig... Fundersam

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Trinity78
    Bonanza skrev 2007-04-11 17:55:57 följande:
    Och jag kommer fortsätta att säga försnyld för förkyld för det heter det i vår familj. Varför vill man lära sina barn fel?!
    Bra fråga.
    Reality is a bore
  • Lenab79
    Kajee skrev 2007-04-11 17:57:32 följande:
    Krokodiltårar är vad min dotter fäller när hon försöker manipulera mig...
    Japp! Det håller nog de flesta här inne med om
    *8-10 juni hotell... Bebbeverkstaden ÖPPNAS!!!*
  • Cilota
    sunny79 skrev 2007-04-11 17:56:57 följande:
    Bara för att vara lite provocerande så ...... Hur vetenskaplig är egentligen länken susning.nu och förresten vem säger egentligen att krokodiltårar kommer från latinet??? ööö det kanske inte alls existerar i latinet utan är ett rätt och slätt ett svenskt ord som betyder krokodil och tårar och får tolkas precis som man vill..... *asg*
    Det har du rätt i, att susning.nu inte är världens bästa källa

Vad sägs om Svenska akademins ordbok?

"...åt som inte kommer av sann sorg l. upprördhet, låtsad gråt,"
    Vad är det som är så bra med aprilvädret?...
  • Roisin Dubh

Jag blir chockad över varför man nonchalerar den nya kunskapen när man får veta att man haft fel.

Tänk om man resonerade så när det gällde allt. Hjälp vad lite man hade lärt sig då.

"För mig kommer jorden alltid vara platt för det är vad jag alltid har trott, det spelar ingen roll vad ni säger!"

Varför är det så farligt att acceptera att det finns en sanning och den ser annorlunda ut än vad man trott? Är förmågan att lära så länge man lever verkligen så skral?

◄ FL-Galan - kommer du? www.familjeliv.se/Forum-5-163/m19272972.html
Svar på tråden Krokodiltårar