• Svar på tråden Krokodiltårar
  • Roisin Dubh
    sunny79 skrev 2007-04-11 18:00:26 följande:
    .....*asg*....det var väldigt vad ni tar detta allvarligt.......*fnissar*.......tror nog inget barn kommer att gå under för att det  finns olika mening och betydelse för just krokodiltårar....*garvar*.....och herregud det finns ju flera ord som har olika betydelse i olika dialekter så ta det lungt...och leee alla..... Inget allvarligt detta!!!!
    Le kan man göra i vilket läge som helst men det är skillnad på att le och att hålla för öronen och ropa Bingo!. Flört

Jag bryr mig knappast om ifall någon inte vet vad krokodiltårar betyder men jag ser principiellt ganska allvarligt på fenomenet att vägra lära sig något nytt av ren envishet.
    ◄ FL-Galan - kommer du? www.familjeliv.se/Forum-5-163/m19272972.html
  • Kajee
    sunny79 skrev 2007-04-11 18:04:49 följande:
    söt berättelse.......och lite fakta bakom uttrycket... och sv.akademinsordbok tror jag lite mer på än susning.nu så jag är väl överbevisad....*asg* Jag ger mig...*lägger mig ner på rygg*men kommer troligtvis använda uttrycket som jaag vill men looooovar att förklara mig för alla barn....och andra som inte vet om ordet egentliga mening *asg* Ta inte allt så allvarligt tråsiar!!!! Nu ska jag sluta provocera!!!! *vit flagg*
    söt *s*
    nåväl - men är du säker på att det inte bara är krokodiltårar från din sida nu?
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • wellpapp

majoriteten verkar veta innebörden i alla fall...

• sunny79
    Bonanza skrev 2007-04-11 18:02:18 följande:
    Nej, det finns inte olika meningar och betydelser. Det finns rätt betydelse, och så finns det de som har missuppfattat. Frågan är varför man vägrar inse att man HAR FEL? Att man använder ordet FEL. Det handlar inte om så (så tjock) och så (så frön). Det handlar om EN betydelse som är rätt, och EN som är fel, och om ovilja att lära sig.
    Lugn!!!!
    Mina ögon kan tindra och mina läppar kan le..men...
  • sunny79

.....herregud jag har aldrig förnekat att jag har fel...och herregud vad ni tar i..... jag tog inte detta säskilt allvarligt....

Roisin Dubh skrev 2007-04-11 18:05:33 följande:
     Jag bryr mig knappast om ifall någon inte vet vad krokodiltårar betyder men jag ser principiellt ganska allvarligt på fenomenet att vägra lära sig något nytt av ren envishet.
    har väl aldrig sagt att jag inte vill lära mig något nytt???? men herregud vad det tas i här,.... nä nu lämnar jag och mitt inte allvarligt menat provocerande den här tråden..........
    Mina ögon kan tindra och mina läppar kan le..men...
  • Roisin Dubh

sunny79, det är inte bara du som skriver här i tråden. Du behöver inte försvara dig för något andra har gör. Glad

För övrigt är du väl inte ensam om att kunna provocera fram diskussion bara för att? Nu känner du dig anklagad för exakt samma sak som du anklagade andra för, dvs att ta detta alldeles för allvarligt.

Jag ser inget fel i att debattera om man har lust med det. Det behöver inte betyda att man tar för allvarligt på något. Det visar bara att man har ett intresse i frågan. Uppenbarligen har vi alla det som skriver här. Annars hade vi ju gått vidare för länge sedan, eller hur? Glad

*inte allvarligt provocerande jag heller*

• Enkiteng

Det är säkert inte hela världen att säga fel ibland, det händer ju alla! Men jag tycker det kan bli ganska märkligt om man menar att någon var jätteledsen och storgrät (med god anledning), men den man pratar med får uppfattningen att personen var ohederlig och manipulativ. Risken finns att någon framställs i dålig dager, och det vore ju trist.

• Roisin Dubh
    Enkiteng skrev 2007-04-11 18:45:08 följande:
    Det är säkert inte hela världen att säga fel ibland, det händer ju alla! Men jag tycker det kan bli ganska märkligt om man menar att någon var jätteledsen och storgrät (med god anledning), men den man pratar med får uppfattningen att personen var ohederlig och manipulativ. Risken finns att någon framställs i dålig dager, och det vore ju trist.
    Ja precis. Glad

Jag kollade på Göta Kanal 2 igår och kom nu att tänka på när italienaren fick lära sig att "skit på dig" betyder "ha en trevlig dag". Även små felaktigheter kan leda till stora missförstånd i vissa sammanhang.
Svar på tråden Krokodiltårar