Inlägg från: Villain |Visa alla inlägg
  • Villain

Coola stickare, del 2

Magda: Förmodligen karpaltunnelsymptom du får (pirrningar och stickningar av att man är svullen och får tryck på en nerv som går genom handledens alla ben och ut i handen). Puh! Jag är sjuksköterska ska tilläggas Du får lyssna på kroppen helt enkelt. Finns rätt bra handledsstöd/handledsskenor på apoteket som du kan testa annars.

Stenfalk: Kanske hårklyverier men jag kan inte se skillnad på maskorna om jag lyfter båda innan jag stickar dem i bakre maskbågen eller om jag stickar genom bakre maskbågen direkt. När man stickar ihop två genom bakre maskbågen menar jag nu. Sedan testade jag nu att sticka ihop 3 genom att sticka dem i bakre maskbågen och tycker att det ser mindre klumpigt ut då. Hur gjorde du? Jaja, jag experimenterar vidare!

När vi talar fingrar har jag ju gått och skaffat mig nagelförlängningar som påminner en om hur mycket och ofta man använder fingrarna. Jisses så ovant det är till en början men nu går det bättre och man är ju sååå fin *himlar med ögonen*

• Villain

Stenfalk: Ok! Kollade på knittinghelp igår och har gjort så och gjort på "mitt" sätt men kan inte se någon skillnad... kanske otränat öga?

Magda: Ok!

• Villain

Nu finns första varven i galleriet. Inte helt felfritt men man kan ju se en tendens till mönster iaf
    La också upp den grå tröjan jag stickade tidigare.

• Villain

Fast... när jag JÄMFÖR med mönstrets fotobild (PDF-filen) ser jag att den som stickat den börjat längre upp i mönstret. På min hamnar ju ögonen ganska långt ner första gången... nåväl... jag knåpar vidare.

• Villain

Stenfalk: Tack för uppmuntran Har precis lärt mig att man inte ska sjunga med i Allsång på Skansen och sticka samtidigt. Det blir lite två steg fram och ett tillbaka då

• Villain