• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Skrutt 83

Thulan: Låter ju som en riktig toppenhelg (förutom städningen och garderobsrensnigen då) =) Ja jag har väldigt dålig självdiciplin just nu, inte bra att FL distraherar hela tiden men det är ju SÅ mkt roligare än att plugga =) Nää jag ska sätta fart, jag MÅSTE få undan lite har ju sambons examen nästa helg så då går ju en massa pluggtid bort! Förstår att det är skönt m sommarlov, ska du jobba mkt i sommar?

• Thulan

Skrutt: Ja det negativa med FL är just att det tar tid från sånt som är viktigare så som pluggandet.

Som det ser ut nu så ska jag inte jobba alls i sommar, lite tråkigt för det hade vart bra att få in lite extra pengar, men de har tydligen skurit ner massor på sommarvikarier där jag jobbade förra sommaren så jag blir nog utan jobb. Men jag stämplar så jag klarar mig ekonimiskt ändå. Funderar på om jag ska ägna sommaren åt att ta körkort istället, men jag är nog lite för feg. Men det skulle vara skönt med ett körkort den dagen man får barn. Ska du jobba mycket i sommar?

• Skrutt 83

Thulan: Hehe ja verkligen, man borde kanske införa ett spärr-system på datorn så att FL inte blev tillgängligt under tentaperioder!

Låter skönt att inte behöva jobba så mkt om man klarar sig ekonomiskt så är det ju toppen, även om det är skönt att kunna spara lite extra så är ju en ledig sommar väldigt uppskattad! Jag kommer inte heller jobba jättemkt i sommar. Ska jobba varannan helg som vanligt och sen lite på vardagar i familjeföretaget men det är bara nån timme om dagen. Så det blir mest sommarlov här också! Skönt! Nää nu MÅSTE jag ta tag i böckerna. Kikar in sen igen! Ha det så bra!

• Cia80

Hej vänner!
    Ni anar inte vilken dag jag haft!
    Det började i natt då jag sov urdåligt!
    Sen lyckades jag försova mig, så jag vaknade 30 minuter innan jag började jobba. Var måttligt glad då.
    Sen på jobbet var det massor att göra, det gick i ett hela tiden!
    Men nu är jag äntligen hemma och jag är glad över att jag inte jobbar i helgen.

Fi,
    Jag vet inte riktigt varför vi föll för just den. Den är ju stilren. Gillar när det är lite former på en bil

Vi kommer troligtvis köpa den på måndag. Det känns vuxet!

• Skrutt 83

Cia: Oj, ja det låter som en jobbig dag! Häligt med helg nu! Kul att ni bestämt er för bilen, jag och sambon ska kolla på bil under semestern.. Ska åka och provköra lite olika men det lutar åt en volvo v50 eller v70. Sambon kommer köra både saab 9.5 kombi och v70 kombi i jobbet, han gillar båda men föredrar tydligen v70. Jag har ju inte kört nån av dem ännu så vi får se. Ska ni köpa helt ny?

Graviditetssymtoms uppdatering tack! =)

• Cia80

Skrutt,
    Ja, det var det verkligen.

Saab 9.5 är ju så breda. Har provsuttit en, tar ju upp hela vägbanan

Japp, det blir en helt ny. Fast vi vet inte om vi ska ha en vanlig bensindriven eller en Bio Power.

Jösses, idag har jag inte haft tid till att känna efter. Men vänta lite så ska jag känna efter
    Hmm...molvärken finns kvar. Har nåt svagt minne av att jag var uppe och kissade i natt igen. Lite ömma bröst.

• Frila2

Hejsan på er.
    Ja, vad ska jag göra idag. Jag har tänkt sova lite till om en stund. Ska jobba natt hela helgen. Hoppas på en lugn natt men tror tyvärr inte att det blir det.
    Ingen som har planerat att sitta vid FL hela natten? Trist att vara inloggad på natten. Vi 04-tiden brukar vi vara ca 50 inloggade och alla sitter ju inte vid datorn hela tiden. Då händer det inte mycket. Men hoppas ändå på en lugn, långsam natt.

• Skrutt 83

Cia: Ok men de symtomen låter lovande! Vilken dag räknar du som BIM?

Hehe ja de är ju det, det är volvon också! Vi är också i val och kval om vi ska ha bio eller vanlig, inte lätt det där! Härligt med en helt ny bil. Vi kommer köpa från bilhandlare men blir inte helt ny. Om v50 så 06 annars blir det nog 04 nått, vi tänkte lägga max 180000

• Cia80

Skrutt,
    Ja, visst gör de En skengravid syltfisk är allt vad jag är
    BIM=Tisdag. Så det är lååång tid kvar.

Nä, det blir väl lite billigare med Bio Power, men vi får se. Vi kommer upp i ca 220 000:- men det är det nog värt.
    Jag har aldrig ägt en bil tidigare så det ska bli spännande
    Sen är ju det bästa av allt, vrålåket får plats

• Skrutt 83

Cia: Men det var ju ett jättebra pris för en helt ny bil! Haha jag kommer också kunna räkna mig till den skengravida syltfisk skalan i augusti när pillren ryker. Ska bli så spännande!!! Sambon sa att vi kan chansa lite då och då så då finns ju risken för att en ädel simmare ska nå sitt mål! =) Fast jag tror inte du är skengravid denna månad, jag tror det blir ett +!