• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Skrutt 83

Fröken: Ok, skönt att se till att vara klar tills dess då blir ju sommarlovet 3 dagar längre också! Hehe ja inte är det lätt... Jag BORDE verkligen plugga, som sagt är det tenta den 5, sambon tar examen den 2 så både den 2 och den 1 går bort för det är så mkt att fixa till festen plus att jag jobbar i helgen = panik. Ändå får jag INGET gjort! Suck! Ska du jobba mkt i sommar?

• enlitenbitkaka

Ni som är förlovade.......vill ni berätta hur ni gjorde? Han "friade" ju utan ring och på midsommar ska alltså ta på ringarna men vet inte hur, var, när Vi ska iaf vara i sommarhust i Norge/Oslo...men vad ska vi göra? Tips tack!

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Kelso
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-24 14:57:24 följande:
    Ni som är förlovade.......vill ni berätta hur ni gjorde? Han "friade" ju utan ring och på midsommar ska alltså ta på ringarna men vet inte hur, var, när Vi ska iaf vara i sommarhust i Norge/Oslo...men vad ska vi göra? Tips tack!
    Vi hade pratat ihop om att vi skulle förlova oss. Sedan gick vi ock provade ut och köpte ringar.
    Vi hade planerat att vi skulle göra det på ett högt berg här i närheten av där vi bor, men vi orkade inte så vi gjorde det hemma. Sedan grillade vi och mös=)
  • Skrutt 83

Lusse: Jag och sambon pratade om förlovning, och gick och prövade ut ringar. Blev inget riktigt frieri för min del =( Vi förlovade oss sedan under en jättemysig picknick i en härlig park, där vi mös och åt gott!

• Skrutt 83

Måste bara få beklaga mig, vet inte vad jag ska göra... De ringde precis ifrån jobbet och frågade om jag ville jobba extra i sommar förrutom mina vanliga helger.. (bra framförhållning) Jag får ju inte tjäna mer än en viss summa för csn per termin men skulle kunna jobba lite extra i sommar men inte mycket, problemet är att de ville att jag skulle jobba de tre veckor som min sambo har semester så det känns ju inte så kul.. Vet inte hur jag ska göra nu! Tror jag säger att jag inte kan jobba.. Borde de inte kunna kollat upp detta lite tidigare?

• Kelso

Skrutt 83 skrev 2007-05-24 15:28:52 följande:

Måste bara få beklaga mig, vet inte vad jag ska göra... De ringde precis ifrån jobbet och frågade om jag ville jobba extra i sommar förrutom mina vanliga helger.. (bra framförhållning) Jag får ju inte tjäna mer än en viss summa för csn per termin men skulle kunna jobba lite extra i sommar men inte mycket, problemet är att de ville att jag skulle jobba de tre veckor som min sambo har semester så det känns ju inte så kul.. Vet inte hur jag ska göra nu! Tror jag säger att jag inte kan jobba.. Borde de inte kunna kollat upp detta lite tidigare?
    jag skulle inte ha jobbat...Nått ledigt behöver man fakiskt tillsammans!!
  • Yoyna

Hello girls!

Extra hej till presens! va roligt att du är tillbaka! Har du verkligen bara varit borta en vecka??? Det är inte möjligt, jag hade ju seriöst börjat fundera på om du övergett oss!

• Cia80

Skrutt,
    Hehe, vi får väl se vad som händer!

Bebislängtan blir inte mindre på jobbet nu, dels så är det ju alla sköterskor som är gravida. Men vi har även en liten bebis på avdelningen som föddes igår(!) Kan inte slita blicken från henne, uj uj uj

Nu sitter jag och väntar på att sambon ska komma hem, för sen ska vi iväg till golfbanan. Är min näst sista lektion *gulp*

• FiL81

Hej välkommen tillbaka Presens! Härligt med Paris!

Angaende förlovning sa har jag ett sant där typiskt romantiskt praktexemplar!

Mannen (da min pojkvän) gjorde examensarbete i USA. Han stack hösten 05 för att vara borta ända tills mars 06. Första vad jag saknade honom!

Under julen var han hemma i Sverige. Aaa vad härligt det va att fa träffa honom igen! En dag, den 19 december, hade vi det tokmysigt. Var pa bio och grejer. Vi planerade att ga ut pa mysig restaurang pa kvällen. Efter bion var jag lite smatrött och bad om att ha middag hemma istället. "Vi kan väl beställa hem Pizza" tyckte jag. Sambon vred pa sig och insisterade pa att vi skulle ga pa restaurang. Till slut kompromissade vi och bestämde oss för att laga god mat hemma - oxfilé och potatis i ugn.

I vart kök hade vi en gasugn, sa det brukade bli riktigt varmt i köket med den pa. Da kan ni ju tro att jag blev lite förvanad när mannen plötsligt kom in i köket med kavaj pa sig!

När väl vi hade satt oss vid bords och skalat lite, sa tog han min hand, sag mig i ögonen och GICK NER PA KNÄ, tog fram en ringask ur fickan och öppnade den för mig!!! Vad han exakt sa efter detta uppfattade jag nog inte riktigt, för jag började störtgrina direkt. Det enda jag uppfattade va, "Vill du gifta dig med mig" och att jag själv sa Ja! Jag var sa otroligt glatt överraskad - och världens världens lyckligaste!!!

Oxfilén värmde vi ett par timmar senare i micron...

• Skrutt 83

Kelso: Ja eller hur, tycker jag med!

Cia: Kan tänka mig att det inte underlättar bebislängtan. Lycka till på golfen!

Fi: Åh vilket underbart romantiskt frieri! Låter som om din man är en riktig romantiker, vad härligt! Vad har du för planer för kvällen?

Yoyna: Allt bra? Vad har du haft för dig idag då? Några roliga planer för kvällen?