• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Fröken85

Fi: I love my laptop... men sambon gillar inte att ha den i sängenär han sover. Han tycker att den lyser för mkt 'haha'. Så jag sitter i soffan! Ska bli gott sen när man är gravid och slipper sitta vid databordet och bara kan ligga med laptopen i soffan... *längtar*

• FiL81

fröken: ojoj, kämpigt. Känner igen det där från studietiden..

Nä nu är det dags att gå till sängs. Har ju inget val, måste upp tidigt imorgon till jobbet. Men imorgon tar jag nog bilen, då kan jag sova lite längre

godnatt syltisar!!! och glöm ej, imorgon när vi vaknar är vi alla en dag närmare bebis!!!!

• FiL81

fröken: låter bra, ska definitivt skaffa en laptop till graviditeten...

nä nu ska jag sooova!

• Frila2

Förstår att du vill ha en laptop. Vill också ha. Tänk att ligga i soffan med gravmagen i vädret och datorn i knät (eller på magen kanske, den syns väl itne i knät). Lyx att vara ledig på måndag också.

Fröken då är det du och jag som kämpar i helgen. Det är det absolut bästa med att jobba, när du är ledig är du ledig. Kanske inte på alla jobb, som lärare har du väl rätt mycket att göra hemma och men som sjuksköterska kan du liksom inte jobba hemma. Släpar med mig patienterna hem. Det man gör är ju att man bearbetar mycket hemma men jag saknar inte studietiden alls. 

Godnatt Fi 

• Fröken85

fi: Tack för att du finns här och peppar oss att se att varje dag är ett steg närmre målet!
    God natt!

frila: Ja tyvärr har jag ju valt ett yrke där man får jobbet med sig hem. Men jag älskar ju det jobbet så den lilla detaljen får man ju ta. Man kan ju om man vill sitta 9 timmar om dagen på skolan och göra allt jobb där. Men då föredrar jag nog att jobba lite kortare dagar och ha lite jobb hemma. Iallafall om man har barn! Men du kan väl ta med dig några patienter hem om du blir sugen någon gång, annars kan du få komma hem till mig och rätta uppsatser sen! *ler*

• Frila2

Fröken: japp, jag tar alltid med mig patienter hem.
    Rätta uppsatser och sånt tycker jag verkar jätteskoj. Men jag gillar inte att prata inför folk så lärare är nog ingenting för mig. Vilken inriktning har du valt/ska du välja?

• Fröken85

Frila: sv/eng på högstadiet. Har ju gjort tre praktiker nu och jag trivs som fisken (syltfisken?) i vattnet! Känner verkligen att jag har valt helt rätt!

Nu ska jag göra ett till försök på sängen. Får se om jag får plats där nu. Innan låg två stora vovvar över hela min säng... God natt gumman!

• Frila2

Bra att du trivs som syltfisken i vattnet Ok svenska engelska. Det är väl det som jag skulle kunna tänka mig också.

Godnatt på er då, är väl bara jag vaken snart.
    hörs imorgon gumman.

• Skrutt 83

Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er! Idag är det äntligen fredag, inte för att det spelar så stor roll egentligen eftersom att jag jobbar hela helgen, men ändå! Fredagar är mysig ändå! Vad har ni för planer för kvällen och helgen?

Själv MÅSTE jag verkligen plugga idag på dagen så jag kan mysa med god mat och lite film ikväll tillsammans med sambon, sen i helgen blir det jobb och plugg efter jobbet. Sambon ska bort lördag-söndag med sin klass på avslutning så det blir till att vara ensam. Tur att FL finns!

Lusse: ÅÅhh vad gulligt gjort av din sambo, jag hade också börjat gråta om min sambo gjort så! Tyvärr är han inte den som visar så mycket känslor på det sättet..

• Thulan

Skrutt: Dagens planer är att städa undan lite här hemma, helt otroligt hur snabbt det blir stökigt. Jag funderar också på om jag ska passa på att rensa i garderoben. Ikväll blir det grillparty med delar av sambons familj och släkt, ska bli jätte kul. Resten av helgen har jag inte planerat riktigt, ska nog åka till min hemstad och gå på konstutställning och gratta mamma på morsdag.

Ja sätt dig och plugga nu med detsamma Har du också dålig självdiciplin precis som jag? Det finns sååå mycket annat att göra som lätt kommer före pluggandet tyvärr. Är så glad att jag har sommarlov nu så att jag slipper ha studerna hänga över mig som ett måste hela tiden.