• Yoyna

SYLTFISK

Här var inte mycket aktivitet ikväll heller! Vi har lagt av oss tror jag?

Frila: Persona har jag aldrig hört talas om, låter som nått som skulle passa oss. Nu kör vi ju iofs med säkra perioder, men det är jag själv som bestämmer när det är säkert eller inte, inbillar mig att jag har koll, men man kan ju aldrig vara 100% säker...

Rolig sida du hittat lusse, men den kan nog skapa lite lätt ångest om man är gravid och inte känner sig fin å trendig! Typ som jag sista månaden med Alva, en elefant!

• Yoyna

Sorry att jag försvann lusse, fastnade i en galen tråd (som vanligt!)

Nja, knep å knep... För vår del var det väl så att jag mådde så dåligt av de minipiller jag åt att vi inte tyckte det var värt att jag fortsatte. Har heller ingen lust för tillfället att prova nån annan sort. Kondom är...trist? Spiral, p-sprutor eller p-stav känns så definitivt, så just nu får jag snällt hålla koll på äl och hoppas jag känner mig kropp bra!

Visst är det vackert att va gravid, och precis som när man inte är gravid så är det roligt att klä sig fint! Men jag måste erkänna att jag hade mysbyxor då och då, men det har jag ju nu med! Men just nu är det ju ett väldigt bra mode att vara gravid i, många kläder funkar ju för gravida oxå!

• Yoyna

I löööv velour! Lever i mina svarta byxor typ!

Ett av mina favvolinnen, lite längre å randigt hade jag genom hela graviditet och det är så stretchigt att det fortfarande funkar! Har t.om. för mig att jag åkte in till BB i det! Kan nästa sakna en kula på magen när jag har det på mig nu!

Klart det kan vara dax för sambon att tänka lite på säkerheten! Längtar företen tills det kommer p.piller för män! Ska anmäla min sambo om det kommer nån test-studie!

• Yoyna

Cia: Det låter som en bra deal tycker jag! Nu får du bara se till att han gör sitt val, helst innan han åker!

• Yoyna

Godmorgon!

Roligt att se fler inloggade vid den här tiden!

Är på väg till jobbet, ska ta cykeln, mysigt va?

Hoppas du sover gott sen frila, och att du cia får en bra dag på jobbet!

Lusse: Jag tror faktist att nojjigheten ser lite annorlunda ut inför andra barnet, iaf för min del. Första gången var jag inte speciellt insatt, var övertygad som snabbt resultat (vilket vi oxå fick) och när det väl var konstaterat att jag var gravid så var jag mest glad hela tiden. I planeringsväg var det mest det praktiska vi tänkte på, vagn, bra bil, kläder, vagga, säng, babygym osv. Den här gången fasar jag för att det ska tid innan jag blir gravid, nojjar för mf, och det jag tänker mest på är hur vi ska klara av att vara bra föräldrar till två barn! Hur ska A ta det att hon får ett syskon? Hur kommer det nya barnet att vara, hoppas inte kolik!!! Kommer vi få sova någonting alls osv. osv. osv.

Sen är det klart att jag täker på det praktiska oxå, vill ju gärna ha en ny fin vagn och såklart nya kläder, men när det väl kommer till kritan så funderar jag mest på hur det ska funka med en till i familjen!

Oj, va långt, måste springa till jobbet!!!

• Yoyna

Ja e här! (På stockholmska!)

Har jobbat idag å sen va vi å storhandlade. Med tusen andra såklart! Löning.

Sen ringde dom från jobbet å frågade om jag ville jobba några timmar imorn bitti. Vill egentligen inte alls, men hann säga ja innan jag tänkte efter. Men men, det blir ju lite extra pengar sen.

Ja, det är mycket stora magar å nyfödda nu! Å en hel del plussande oxå tycker jag! Men mig gör det faktist inte så mycket, jag vill ju egentligen inte ha ett till barn just nu, att vänta ett år eller så med att börja försöka känns helt ok. Men förstår att det är annorlunda om man själv vill stå i stratgropen men väntar på att nån annan ska känna sig redo!

• Yoyna

Fi81: Du kanske kan smygsluta och ta nått piller varannan dag!

• Yoyna

Lusse: Jag tror inte alls du är ovanligt som har full koll på vagnar å sjalar osv. (Okej, alla kanske inte har FULL koll som du, men ändå!) Det är ju roligt att planera! Jag funderade nog inte alls på hur det skulle vara att ha en tvååring när jag var gravid, såg bara förlossningen och pluttbebeis upp på magen. Längre än så fanns liksom inte! Sen har dagarna bara gått, en efter en!

Undrar hur det blir nästa graviditet... Säkert kommer hjärnan va lika "korttänkt" då, bara gullegull, söt liten bebbe! Inga jobbiga vaknätter, ledsna barn och uttröttade föräldrar finns med i planeringen!

• Yoyna

Hej Frila! Jag är här!

Sitter hos min mamma, hon å a är ute å kollar på fåren å lammen. Lovade att det inte skulle bli så sent, men jag väntar än! Vill helst inte att a somnar i bilen på väg hem.

Är du ledig några dagar nu?

• Yoyna

Skönt att vara ledig, det är jag imorn. Men min sambo jobbar oxå, så det blir ju inte nån "hemma-och-mysa-med-varandra-helg". Nackdelen med att vi båda jobbbar inom vården!

Vi bor ute på landet, men har inga får själva. En granne däremot har, och lammen är så små å söta!

Svar på tråden SYLTFISK