• Yoyna

SYLTFISK

Nu kom mormor å A, så då ska vi åka hem. Men tittar säkert in senare! Kram!

• Yoyna

Tillbaka igen! Hemma nu, och A har somnat som en stock. En timme tills sambon kommer hem. Var jobbar din sambo Frila? Oxå ssk?

Nån som såg nya serien på ettan "Vänta barn" tror jag den hette?

• Yoyna

Frila, min sambo är oxå ssk. Han jobbar på HIA, men hoppas på att komma in på ambulansvubben till hösten. Har för mig att han jobba två helger på fem som du, men det känns som mer! Jag har ju inget bestämt schema eftersom jag är timanställd (får göra upp till 50%). Men om jag tar helgpass så blir det ju när min sambo är hemma, för A:s skull.

• Yoyna

Frila: Vet att det finns en del kommuner med barnomsorg på kvällar, nätter och helger, men här finns det inte. Men vi har tur och har både mormor, morfar och famor och farfar ganska nära. Det är verkilgen lyx!

• Yoyna

Frila: Ja, man kan ju tycka att det borde finnas barnomsorg för oss med abekväma arbetstider på de flesta ställen. Jag menar, sjukvården, polis, brandkår oav ska vara tillgänligt dygnet runt, men våra barn då?

Min mamma jobbar mycket hon med, men när vi kommer kan hon inte låta bli att vara med A även om hon har mycket att göra! Kanske blir likadant med din mamma? Annars får man hitta bra barnvakter! Jag hade turen att lära känna två tjejer med ett och två barn i ungefär samma ålder som A så några gånger när det kört ihop sig för oss har de haft alla fyra barnen och varit här hemma hos oss. Så gulligt av dom!

• Yoyna

Oj, ja då förstår jag att din mamma har fullt upp! Va tråkigt att ni fått kämpa så för att din syster ska få det hon har rätt till!

Drömmen för framtiden för min del är nog att jobba nånstans där man slipper helger, fasar annars för splittrade jular osv.

Klart du kommer lära känna många med barn i samma ålder som ert framtida barn. FL är ju super för sånt! Jag var med i en tråd när jag väntade A, och vi är nio stycken som fortfarande ses då och då och skriver till varandra nästan dagligen!

• Yoyna

Alltid tråkigt med trångsynta människor, snåla kommuner och tröga biståndshandläggare som tänker mest på ekonomin...!
    Hoppas det ordnar sig för din syster! Bor hon hemma nu? Har han något avlastningsboende?

Mottagning vore guld! Jag är oxå sugen på nytt jobb, såg ett häromdagen som jag var sååå sugen på att söka. BB/eftervård, de sökte ssk med barnmorskedrömmar. Det ÄR ju jag! Om jag inte kommer in på min utbildning till hösten tror jag att jag ska kolla runt lite efter alternativ faktist.

Att inte jobba natt när du blir gravid tycker jag låter klokt, onödigt att göra nått som inte känns helt okej.

• Yoyna

Frila: Precis så ser min ultimata yrkesframtid ut! Jobba på förlossing å BB några år, sen kombinera MVC med ungdomsmottagning. Ja, flytta till Stockholm så kan vi plugga ihop!

Jag hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt för din syster och er familj!

Va trevligt för dig att få träffa dina föräldrar Cia! Nu bor jag ju nära mina föräldrar men åren efter gymnasoet och de åren jag pluggade till ssk så var det en bit mellan oss och jag tyclte det var ganska tråkigt! Nu ses vi nästan varje dag, ska grilla hos min pappa ikväll t.ex. Och nu är vi hos min mamma, hon och A är ute och planterar blommor!

Hoppas jobbet var ok Skrutt!

Idag var ingen bra dag för mig å sambon, allt blev bara fel... Kände inte alls för att skaffa fler barn faktist! Han jobbar så mycket och nästan aldrig hemma känns det som. Jag jobbar ju oxå, men bar halvtid så det blir ju jag som tar mest ansvar. Sen är jag den av oss som planerar mest (självpåtaget, jag vet!) och det stör mig! Jag vill oxå bara kunna tänka på mig själv ibland!!! Fast sen vet jag ju att jag är orättvis, min sambo är ju inte borta när han inte jobbar, och jag vet att han tänker på oss och längtar efter oss när han inte är hemma. Vet inte vad jag ville säga med det här, men jag känner efter att ha skrivit det att jag är en dum och otacksam människa...

• Yoyna

Ingen syltfisk som är ute å simmar å har fastnat i/på nätet ikväll?

• Yoyna

Hinner bara med ett hej innan jobbet! Va roligt att ni skrivit så mycket! Hinner nog kommentera lite ikväll.

Vilket underbart bröllop ni hade Fi, du var så fin och klännigen fantastisk!

Svar på tråden SYLTFISK