Inlägg från: Skrutt 83 |Visa alla inlägg
  • Skrutt 83

SYLTFISK

Min bästa kompis som är mamma till min guddotter har BF på midsommardagen men eftersom att hennes förra förlossning gick så fort som 2 timmar från 1:a värken vill dem sätta igång henne så att hon slipper riskera att föda i bilen. De misstänker att det kommer gå fort nu igen, speciellt eftersom det är tätt mellan barnen. Så igår fick hon reda på att hon ska föda på torsdag! Så på torsdag kommer det finnas en liten söt bebbe att gå och shoppa åt! =D

• Skrutt 83

Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er! Hittat på ngt kul idag? Själv har jag jobbat och ridit ska ta en riktigt lugn kväll med sambon och äta tacos!

Lusse: Angående pengarna, jag tror absolut att ni klarar er om ni vill! Visst det kanske blir lite knapert då och då men planerar man bra (vet att du är expert på det =D) och följer budgeten så tror ja g verkligen man klarar det. Jag och sambon har gemensamma utgifter på ca 9000 kr i månaden, har en hyra på 5000. Men trots att jag har pluggat så har jag klarat att betala 3000-4000 kr i månaden för hästarna, gymkort mm. Har jobbat extra varannan helg och det ger ca 4000 kr i månaden. Kan ni inte göra så då när ni pluggar, att någon av er jobbar varannan helg så ni får in lite extra? Så jag tror absolut att det går om man vill, man får dra in på de utgifter som inte är nödvändiga, tex gymkort. Man får ju så mkt motion ändå när man är ute och kör runt den efterlängtade bebben i den efterlängtade vagnen!

• Skrutt 83

Susannapanna: Grattis till att tentan gick så bra! Går nervöst och väntar på att svaret på min ska komma.

Thulan: Inte kul att bränna sig, brukar också lyckas med den konsten =D Försökte sola lite idag men det var väldigt molningt och blåste rätt så mkt så det blev inte så mkt.. Ganska bra att sola i lite moln faktiskt, lite solskyddsfaktor och så orkar man ligga lite längre! Ska ha myskväll med sambon ikväll, vad har du på schemat?

• Skrutt 83

Hej syltisar!

Fröken: Kul att "se" dig igen, började bli lite orolig vart du tagit vägen, vi har saknat dig här i tråden! Håller tummarna för att dina hemtentor gick bra, sitter också och väntar på tentaresultat *nervös*. Mkt jobb framöver eller är det semester på G?

Cia: Låter som din sambo mjuknat rejält, våren är ju inte så långt bort. Kul med bröllop hemma i Sverige, då får du ju massor att planera!

Thulan: Haft en bra dag?

Vad ska ni göra idag/kväll?? Jag ska ut och springa och äta middag med en kompis.

• Skrutt 83

Cia: Nää det är inte lätt att bestämma sig när man har fler bra alternativ! Ja det kanske börjar bli dags i såfall.. Vad föredrar din sambo då?

• Skrutt 83

Hej tjejer!

Fröken: Ja semester är härligt. Jag får ju inte jobba för mkt pga csn så jag jobbar varannan helg och extra på vardagarna i familjeföretaget. Men annars ska jag mest vara ledig *skönt* lite ont om pengar men det får man ta!

Lusse: Vad skönt att bilen gått igenom nu, den är verkligen fin! Hoppas du snart får den såld! Känner igen det där att man missförstår varandra hela tiden. Var så för mig och sambon när vi disskuterade tjuvstart också, han sa att han INTE sagt att vi kanske skulle starta redan i höst fast han gjorde det. Han sa att han vill i maj men sedan när vi disskuterade hur vi skulle skydda oss när jag slutar m pillren i augusti så säger han: Vi kan kanske chansa lite.. Fatta att man blir förvirrad! Hihi! Grattis till tjuvstarten, vad kul!

Min bästa kompis fick igår en liten kille, så nu har min lilla guddotter en lillebror. Ska bli så kul att se det lilla underverket och få handla lite bebiskläder! Hjälper inte bebislängtan =D

• Skrutt 83

Såg att ni hade disskuterat mammaledighet, har tänkt ganska mkt på det på sistone, vad tror ni om detta upplägg: Jag kommer förhoppningsvis få bebisen precis när jag är klar i skolan (dvs om vi börjar i höst) jag vill då vara mammaledig men jobba extra i familjeföretaget. Det är ju hemma hos mina föräldrar så jag kan ha med mig bebben, dvs behöver inte ta ut alla mammadagar. Sedan kommer ju sambon jobba skift så han är ju hemma vissa dagar. Han jobbar ju heltid, så visst borde vi klara oss även om jag får lägsta FP om jag jobbar lite också... Blir det inte i höst utan i maj så kommer jag ju ha hunnit jobba nio månader, men det gör väl inte ngn skillnad på FP va? Måste man inte ha jobbat ett år för att den ska baseras på lönen? Är så dålig på det här..

• Skrutt 83

Hej syltisar!

Lusse: Åhh vad kul att det kanske blir verkstad redan i höst!! STORT grattis! Jag hoppas också på start då, kanske får vi glädjen att +:a samtidigt?! Vore verkligen toppen med sommarbebis! Ska du sluta m pillren efter den här kartan? Jag ska äta 2 till men sen är det över, JIPPI!

Thulan: Skönt att jobbet gick bra, det kommer nog gå bra ikväll också ska du se!

Fi: Hoppas ni har kul på bebismässan!

Åhh idag är bebislängtan SJUKT jobbig.. Jag vill så det värker i hela kroppen. Handlade bebiskläder till kompisens lillkille, man blir ju aldelles till sig. Såg att ni pratat förlossning, jag är inte så nervös nu, men det kommer säkert. Vill absolut föda vaginalt, är dock rädd för att spricka.. Hoppas även på att klara mig utan epidural.

Vad har ni för planer för kvällen?

• Skrutt 83

Lusse: Hehe ja han är lika velig som din sambo blir inte riktigt klok på vad han vill.. Som du säger, jag har insett att jag inte kommer förstå honom så det blir till att hoppas på det bästa. Känns dock som att det finns en hyfsat stor chans på start i höst men jag vågar inte hoppas. Han verkar ha mjuknat mkt på sistone, pratar mycket om bebisarna runt omkring oss. Jag VILL så gärna! Då slutar vi ju med pillren ungefär samtidigt! Skulle också vilja sluta nu men är lika bra att äta de jag redan har hemma.

Hoppas på lika lätt förlossning som min kompis, 2 h med dottern och 1 ½ h med sonen. Slapp EDA båda gångerna! *Avis*. Köpte en dress med randiga shorts och en tröja med 3 giraffer i gult orange och limegrön! Sen köpte jag ett par hängselshorts i vitt med ljusblå och limegröna och turkosa ränder samt en dress i vitt och marinblått i piké material. Så sött! Älskar att shoppa bebiskläder!

Svar på tråden SYLTFISK