Inlägg från: Skrutt 83 |Visa alla inlägg
  • Skrutt 83

SYLTFISK

Lusse: Glömde skriva att det är en bra idé att skaffa en bebistokig vän som tycker det är lika kul att provköra barnvagnar och kolla på mammakläder och bebissaker! Jag hängde med min gravida kompis/kusinens flickvän på ovanstående, hade hur kul som helst! Då hade man en ursäkt att klämma och provköra alla modeller! Vi var i butiken hur länge som helst =D

• Skrutt 83

Lusse: Ja det är verkligen så sant! Om vi ska handla kläder till honom så är det jag som ska hämta stl och säga om det är snyggt, vad som passar till m.m men som du säger är det till mig då heter det att allt är bra. Sedan en suck och frågan om vi inte kan åka hem nu! =D

Tack för ammunitionen, inte en chans att han kommer klara sig ur den här disskussionen =D ! Nää det är ju det inget kommer vara annorlunda egentligen.. Jag har ju pluggat klart så där blir det ingen skillnad, kommer ju kunna jobba extra i familjeföretaget när jag är mammaledig så pengarna blir ingen direkt skillnad.. Det enda är att han känner att han vill komma in i sitt jobb men det borde han ju hinna oavsett. Skulle jag mot förmodan bli gravid direkt i sept/okt så har han ju redan jobbat i ett år! Hehe nu ska han få sina fiskar varma =D

• Skrutt 83

Läste en tråd om att Aftonbladet hade en artikel som hette "så blir du på smällen i sommar" hihi ganska intressant läsning, blandannat detta:

Chansen att bli gravid vid varje ägglossning, om du har sex: (genomsnittliga siffror)

Ålder:
    15 år 40 %
    20 år 40 %
    25 år 30 %
    30 år 25 %
    35 år 20 %
    38 år 10 %
    40 år 5 %
    43 år 0-1 %

Ännu ett argument, blir ju 25 i februari så om vi kör igång i maj som önskat från A sida så är ju chansen 10 % lägre, det är ju STOR skillnad =D

• Skrutt 83

Lusse: Hehe ja jag lovar att rapportera hans argument! =D. Ähh det är väl inte stenålders, tycker det låter som en bra lösning. Din sambo kommer ju hinna vara med bebis mkt ändå om han pluggar. Vet inte hur det är på er utbildning men på min går man bara i skolan ca 2-3 dagar i veckan. Om det är så kommer ni ju ha mkt tid tillsammans hemma med den lilla!

För oss kommer det nog också bli jag som tar ut ledigheten, då sambon jobbar skift så kommer han ha mkt tid hemma med oss ändå, han kommer jobba ca 4 dagar i veckan.

Hur går det med lägenhetsletandet?

• Skrutt 83

Lusse: Ja verkligen det vore så himla skoj! Har svårt att tro att han kommer att skydda sig när jag slutar, känner jag honom rätt så kommer han säga att vi ska chansa.. Tror han tycker det är lättare än att säga att "nu skaffar vi barn".. ÅÅhh vad jag hoppas nu!

Okej, ja det är ju bra att veta om han får det innan ni börjar leta på allvar. När kommer antagningen föresten, det är i mitten av juli va? Det är ju smidigt att ni bli klara samtidigt! Vilken årskurs var det ni ville ha nu igen? *glömsk* sorry! Ville din sambo ha gymnasiet och du yngre?

• Skrutt 83

Lusse: Tack så mkt! =D Hehe nää jag kommer inte heller köpa kondomer, vill han ha det får han skaffa det! Hihi! Ja ansvaret har legat på oss i alla år, så om de verkligen vill skydda sig så får de sköta det själva, det är inte mer än rättvist =D

Ja just ja så var det! Minnet är bra men det är kort. Sambon är polis så han kommer efter sin aspirantperiod börja på ordningen, dvs jobba på uttrykningen. Familjeföretaget är en zoogrossist. Så via oss köper zooaffärerna artiklar som levereras direkt från Tyskland. Så kanske har Kenzo något som kommer ifrån oss =D

• Skrutt 83

"uttrykningen" HAHA jag måste vara sjukt trött, utryckningen ska det självklart stå!

• Skrutt 83

Ja det är inte lätt att hålla reda på allt i tråden! =D Jepp jag slutar i augusti, längtar galet mkt! Ja jag hoppas verkligen han gör det!

Känns lite overkligt att man ska sluta om 2 mån och att man då är oskyddad, att det kanske blir start i verkstaden och att man faktiskt kanske har ett litet frö i magen till jul *glädje* Nää nu ska jag inte hoppas för mkt, kommer bli så gruvligt besviken om han är benhård på gummit i höst..

Värst vad det var lugnt i tråden ikväll, bara vi som är FL besatta? =D hihi! Fick precis höra att älskade lilla vovven vaknat ur nakosen och operationen hade gått bra, så nu ligger hon på uppvaket och vaknar till, känns bra! Tack för allt stöd och lyckoönskningar!

Måste tyvärr överge dig nu och hoppa i säng ska upp tidigt imorgon och har lite övertalning av sambo att ta tag i innan jag somnar! Sov så gott, hoppas att vi ses imorgon igen! Kram

• Skrutt 83

Fröken: Vilken rackare, det var inte snällt =D Jag hoppas verkligen att planen är en tjuvstart, vore så kul om vi alla 3 fick starta i höst men jag vågar inte heller ställa in mig på det, får bli en glad överraskning i så fall!

Tack för stödet ikväll, nu har lilla vovven kommit ut på uppvaket och operationen hade gått bra, känns så himla skönt!

Måste tyvärr sova nu, hoppas vi hörs imorgon igen! Sovgott, kram!

• Skrutt 83

Hej girls!

Har precis varit med mamma och hämtat en mkt glad liten vovve som ville hem, hon verkade väldigt pigg! Hon hade vägrat att kissa när personalen gick ut med henne, men så fort vi kom gick hon ut och kissade, hon är lite lustig =D Känns så skönt att ha henne hemma igen.

Försökte prata med sambon igår men kom ingenstans, han säger att han inte är redo just nu och inte kan säga när han kommer bli.. Men han säger att han vill ha barn med mig inom en snar framtid och att vi ska köra avbrutet och kanske personan i höst.. Han har även lovat att tänka på hösten och jag har lovat att inte tjata. Så vi får se hur det blir i höst. Vågar verkligen inte hoppas på något men längtar i smyg.

Vad har ni för planer för dagen? Jag har fått korten från sambons examen så ska fixa tackkorten. Ska fixa plus när jag fått lön och lägga upp lite kort här på sidan!

Svar på tråden SYLTFISK