• Asereht

Phil o Teds syskonvagn del 6

Detta är sjätte Phil and Ted´s tråden

OBS!!!! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga
     www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20333308.html

Hur funkar Phil and Ted´s?
    När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Här finns en mkt bra instruktionsfilm:
    strollermama.com/philandteds.htm

Många i tråden har köpt vagnen från någon av dessa butiker i England:

www.pramworld.co.uk 
    www.comfy-kids.co.uk/
    www.babydaysdirect.co.uk

Man sparar upp till 2000 kr eller mer i dagsläget på att importera vagnen och tillbehör från UK. I skrivande stund har Pramworld billigast frakt med £20, Baby Days Direct tar £25 och Comfy-kids £40. Det är alltid bäst att maila resp. återförsäljare för korrekt fraktkostnad.

Många funderar på att importera från USA, Australien eller Nya Zeeland (t ex E-bay) då kan det vara bra att vara medveten om att svensk moms med 25% och tullavgift tillkommer när man handlar utanför EU.

Hemgjorda tillbehör:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m19078941.html

Gamla tråden:
     www.familjeliv.se/Forum-11-241/m17089796.html

♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 10:16:40:
    Ännu en butik i UK där många beställt på senaste tiden:

www.peppermint.co.uk

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 23:10:15:
    Fraktpriser i dagsläget:

www.pramworld.co.uk - £20
    www.comfy-kids.co.uk - £40
    www.babydaysdirect.co.uk - £25
    www.peppermint.co.uk - £30

Dessa siffror kan förändras! För att få helt korrekta siffror bör du kontakta respektive butik. Kontaktuppgifter finns på hemsidorna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-09 08:29:03:

Ytterligare en film med information och instruktioner om hur vagnen fungerar:

www.kiddicare.com/stry/philtedssportbuggy
  • Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6
  • stinamaria

Lindadjo: Hehe, jodå jag gillar den ändå Även om det iof hade vart snyggare med helsvart.

• stinamaria

Lokatt: Vad bra Jag har ju haft den i en vecka nu men inte ens tänkt på det tidigare att det kanske inte skulle vara så.

• Asereht
    stinamaria skrev 2007-05-04 23:20:57 följande:
    Lindadjo: Hehe, jodå jag gillar den ändå Även om det iof hade vart snyggare med helsvart.
    Den är ju gjord för att matcha den svarta vagnen och den svarta är just svart med grå partier precis som den grå är grå med svarta. Eg tycker jag det är lite fel att kalla den svart när den faktiskt är svart7grå. Kunde de inte gjort en helsvart vagn istället?
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2007-05-04 23:14:40 följande:
    Så brukar jag ha oxå...det ser kanske lite skumt ut med fyra fötter i vagnen för de som inte vet att det ligger en och sover på nedre plan men lillebror sover gott i det läget. Och så länge han sover funkar det bra att ha favvoläget oxå, med dragkedjorna stängda. Men det blir ju inte det stora utrymmet mellan sätet och honom.Stackars din dotter, usch, det kan inte vara kul alls att ramla med moppen. Rullgrus är min stora skräck. Gillar det inte alls. Och för er som undrar vaddå? Kör Linda moppe? Nej, det gör jag inte, men mc. Cool som jag är haha.
    Rullgrus är verkligen ingen höjdare, förrädiskt. MC minsann, själv är jag nästan rädd för att cykla. *ha ha*
  • Lokatt

Jag skulle ha velat haft min hangbelt i röd! fanns inte på pw. Men å andra sidan passar min grå jätte bra med de grå pannier väskorna. en röd hb till när man kör utan panniers och en grå till med vore optimalt!
    Den röda är väll kanske röd/grå då, då?

• stinamaria

Asereht: Åh, okej. Jo men klart att det är så, att den är gjord för den svarta. Så långt tänkte inte ens jag
    Jo, jag tycker oxå att det är lite fel att kalla den svart när den inte är helsvart. Egentligen hade jag nog velat ha en grön hangbag men jag hittade inte det någonstans och du la ju beslag på den på tradera innan jag ens fick syn på den

• Lindadjo

Ja, jag tycker oxå det är märkligt att den heter svart när den är svart/grå. Speciellt med tanke på att de andra färgerna heter röd/grå, blå/grå, sand/svart osv....

Den barnvagnstokiga 2-barns mamman
  • stinamaria

Lokatt: Jo jag hade gärna haft en grön. Den röda är säkert röd/grå med tanke på att vagnen är det.
    Man kanske skulle göra ett nytt försök till att hitta en grön ^^
    Fast det får nog räcka med köp till vagnen på ett tag för mig, min pojkvän blir snart galen Idag gick jag ju liksom och köpte en syskonsits fast vi bara har ett barn

• Lokatt

stinamaria: ska nog oxå vänta lite med mera grejer... men i framtiden kan vi ju se om det skulle löna sig med samfrakt av hangbags då

Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6