• Asereht

Phil o Teds syskonvagn del 6

Detta är sjätte Phil and Ted´s tråden

OBS!!!! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga
     www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20333308.html

Hur funkar Phil and Ted´s?
    När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Här finns en mkt bra instruktionsfilm:
    strollermama.com/philandteds.htm

Många i tråden har köpt vagnen från någon av dessa butiker i England:

www.pramworld.co.uk 
    www.comfy-kids.co.uk/
    www.babydaysdirect.co.uk

Man sparar upp till 2000 kr eller mer i dagsläget på att importera vagnen och tillbehör från UK. I skrivande stund har Pramworld billigast frakt med £20, Baby Days Direct tar £25 och Comfy-kids £40. Det är alltid bäst att maila resp. återförsäljare för korrekt fraktkostnad.

Många funderar på att importera från USA, Australien eller Nya Zeeland (t ex E-bay) då kan det vara bra att vara medveten om att svensk moms med 25% och tullavgift tillkommer när man handlar utanför EU.

Hemgjorda tillbehör:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m19078941.html

Gamla tråden:
     www.familjeliv.se/Forum-11-241/m17089796.html

♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 10:16:40:
    Ännu en butik i UK där många beställt på senaste tiden:

www.peppermint.co.uk

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 23:10:15:
    Fraktpriser i dagsläget:

www.pramworld.co.uk - £20
    www.comfy-kids.co.uk - £40
    www.babydaysdirect.co.uk - £25
    www.peppermint.co.uk - £30

Dessa siffror kan förändras! För att få helt korrekta siffror bör du kontakta respektive butik. Kontaktuppgifter finns på hemsidorna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-09 08:29:03:

Ytterligare en film med information och instruktioner om hur vagnen fungerar:

www.kiddicare.com/stry/philtedssportbuggy
  • Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6
  • FrogLeg

isold2003
    JAg är inte så impad av den blå camo´n faktiskt... Tycker min röda är finare. Fast de skulle vara coolt om P&T fanns i rosa då hade jag nog valt rosa istället för röd

• papayan

Har nu beställt vagn från Pramworld!!!
    Levererar dom den vid dörren eller får man hämta vagnen nånstans?

• Kajsa79

Vi kollade upp det här med att köpa vagnen från Nya Zeeland och låta en vän ta med den = ingen moms, och det absolut billigaste alternativet MEN då får man ingen garanti, den gäller nämligen inte utanför NZ/Australien om man köpt vagnen där (se tex www.babyuniverse.co.nz), så vi valde ändå alternativet att beställa från England. Har inte fått den än, så jag längtar!

• Lokatt

papayan: den kommer till dörren med dhl frakt.

• Kajsa79

papayan: Jag beställde en sadel från England förra sommaren och fick då hämtaut den på DHL´s utlämninmgsställe. vet dock inte vad som gäller denna gång. Vi har också beställt från pramworld, dom hade ju rea nu

• Kajsa79

Lokatt - vad bra! Kom nu på att dom ringde och sa att dom kunde leverera till dörren om jag kunde vänta till måndagen därpå (det var en fredag) men jag kunde inte hålla mig utan valde att köra dit o hämta den direkt. Denna gången är jag kanske inte lika otålig, behovet är inte lika brådskande.

• cirkuspuman

Var och kollade på den blå camo vagnen idag på Babyland och jag hade trot att den skulle vara snyggare faktiskt
    Fick även briljera med mina kunskaper då en kund hade frågor som ersonalen ej kunde svara på de sprang runt som yra höns och letade efter en svensk instruktionsbok samt satt i telefonkö till P&T´s kundtjänst..ha ha !!
    Sen var jag ful nog att tipsa henne om Pramworld oxå

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova nov-04 ♥ Noel feb-06 ♥ bebis i magen bf 18/8 ♥¸.?°´¯) ♥
  • papayan

Ok då vet jag.
    Beställde en svart sp med cocoon och syskonsits, pvc, uv och sidoväskor, vi väntar tillökning i juni då lilltjejen blir 2år.
    Hoppas att det kommer funka bra med bebis och en tvååring..
    Sålde Brio kombin idag, så nu är det bara att vänta på nya vagnen..

• Lokatt

Jag har frågat förut, men sedan kunde jag inte sätta på datorn på några dagar och hittar inte ev. svar när jag bläddrar tillbaka! Så, sorry, jag frågar igen.

Hur stort barn har ni som störst haft i syskonsitsen när den är monterad fram? Och hur upplevde ni att barnet satt då?

• Amathea

Hej flickor.
    Nu finns även jag med här i den nya tråden.
    Har inget vettigt att skriva, men jag har lagt den bland favoriterna iaf!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Jonas & Miranda .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6