• Asereht

Phil o Teds syskonvagn del 6

Detta är sjätte Phil and Ted´s tråden

OBS!!!! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga
     www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20333308.html

Hur funkar Phil and Ted´s?
    När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Här finns en mkt bra instruktionsfilm:
    strollermama.com/philandteds.htm

Många i tråden har köpt vagnen från någon av dessa butiker i England:

www.pramworld.co.uk 
    www.comfy-kids.co.uk/
    www.babydaysdirect.co.uk

Man sparar upp till 2000 kr eller mer i dagsläget på att importera vagnen och tillbehör från UK. I skrivande stund har Pramworld billigast frakt med £20, Baby Days Direct tar £25 och Comfy-kids £40. Det är alltid bäst att maila resp. återförsäljare för korrekt fraktkostnad.

Många funderar på att importera från USA, Australien eller Nya Zeeland (t ex E-bay) då kan det vara bra att vara medveten om att svensk moms med 25% och tullavgift tillkommer när man handlar utanför EU.

Hemgjorda tillbehör:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m19078941.html

Gamla tråden:
     www.familjeliv.se/Forum-11-241/m17089796.html

♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 10:16:40:
    Ännu en butik i UK där många beställt på senaste tiden:

www.peppermint.co.uk

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 23:10:15:
    Fraktpriser i dagsläget:

www.pramworld.co.uk - £20
    www.comfy-kids.co.uk - £40
    www.babydaysdirect.co.uk - £25
    www.peppermint.co.uk - £30

Dessa siffror kan förändras! För att få helt korrekta siffror bör du kontakta respektive butik. Kontaktuppgifter finns på hemsidorna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-09 08:29:03:

Ytterligare en film med information och instruktioner om hur vagnen fungerar:

www.kiddicare.com/stry/philtedssportbuggy
  • Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6
  • FrogLeg

Snyggt jobbat Asereth!
    Nu har jag oxå hittat hit... Nu ska jag hänga tvätt

• cirkuspuman

Snyggt Asereth

Jag är oxå här och håller mig uppdaterad *s*

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova nov-04 ♥ Noel feb-06 ♥ bebis i magen bf 18/8 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Asereht

Tack alla, vad bra att ni gillar den. Fast jag undrar hur det kommer sig att färgen ser konstig ut, elelr är det bara hos mig det är vita partier i det blå?

Har ni kikat på faq tråden också?

Nu ska jag natta barn så kikar jag in igen lite senare.
    ♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
  • Lindadjo

Det ser riktigt bra ut Asereht! Och att det är vita partier i det blå tycker jag inte gör något, det ser ju coolt ut

Den barnvagnstokiga 2-barns mamman
  • Lokatt

hos mig är partierna mörk begia (stav?) men det ser ju ut som det är meningen

Asereht: skulle inte du få främmat? lämmnade du dom en stund för att kolla till att vi trivdes i nya tråden?

• stinamaria

Jag ansluter mig till den nya tråden jag med.
    Tjusigt Asereht

• isold2003

Supernöjd med vår nya fina P&T blå camo som vi köpte med oss hem från USA. Lite skrytbilder finns i mitt bildgalleri om någon vill se färgen irl. Vår stora kille är eg rätt stor för att åka vagn men han var så nöjd med att sitta där och med många långa semesterpromenader hade vi aldrig klarat oss utan syskonvagnen! Jag har inte skrivit så mkt tidigare i den här tråden men jag läser desto mer

• Asteraki

Nice Asereht men det tycker jag ju om allt fu gör

Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6