• Asereht

Phil o Teds syskonvagn del 6

Detta är sjätte Phil and Ted´s tråden

OBS!!!! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga
     www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20333308.html

Hur funkar Phil and Ted´s?
    När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Här finns en mkt bra instruktionsfilm:
    strollermama.com/philandteds.htm

Många i tråden har köpt vagnen från någon av dessa butiker i England:

www.pramworld.co.uk 
    www.comfy-kids.co.uk/
    www.babydaysdirect.co.uk

Man sparar upp till 2000 kr eller mer i dagsläget på att importera vagnen och tillbehör från UK. I skrivande stund har Pramworld billigast frakt med £20, Baby Days Direct tar £25 och Comfy-kids £40. Det är alltid bäst att maila resp. återförsäljare för korrekt fraktkostnad.

Många funderar på att importera från USA, Australien eller Nya Zeeland (t ex E-bay) då kan det vara bra att vara medveten om att svensk moms med 25% och tullavgift tillkommer när man handlar utanför EU.

Hemgjorda tillbehör:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m19078941.html

Gamla tråden:
     www.familjeliv.se/Forum-11-241/m17089796.html

♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 10:16:40:
    Ännu en butik i UK där många beställt på senaste tiden:

www.peppermint.co.uk

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 23:10:15:
    Fraktpriser i dagsläget:

www.pramworld.co.uk - £20
    www.comfy-kids.co.uk - £40
    www.babydaysdirect.co.uk - £25
    www.peppermint.co.uk - £30

Dessa siffror kan förändras! För att få helt korrekta siffror bör du kontakta respektive butik. Kontaktuppgifter finns på hemsidorna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-09 08:29:03:

Ytterligare en film med information och instruktioner om hur vagnen fungerar:

www.kiddicare.com/stry/philtedssportbuggy
  • Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6
  • jule

jättebra skrivet Asareht!

e inne varje dag å läser men skriver inte särskilt ofta... men återkommer när jag har frågor på G

• Cheera

Tror du man kan be återförsäljaren ta hem tillbehör, eller blir det dyrt det? Min varukorg gick sönder på vagnen, kändes inte allt för roligt. Har fått nya poppnitar, eller vad det heter iaf så sambon ska laga det...nu när det blir

Vad pumpar man däcken med? Vanlig cykelpump eller en sådan där som man pumpar vissa cykeldäck med som har en konstig ventil?

• Mumu

Bra trådstart !

Och bra att du lade den under barnvagnar. Vi får se hur länge den blir kvar här, men vi kan ju protestera om de lägger den i medlemsgrupper, för det ÄR inte en grupptråd, det är ju i mångt och mycket en tråd för de som har frågor kring P&T. Vi får ju frågor från "nybörjare" varje dag!

Cheera, jag vet inte vad du menar för pump, men man behöver en med bilventil (tror jag att det är?) för att kunna pumpa. Det brukar funka med såna multipumpar som har olika munstycken.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nu har Milla kommit! ♥¸.?°´¯) ♥
  • Snorpan73

bra asereth! och fyi, jag ska maila dig min lista - tror att den är för tung nu bara emd alla bilder!

på måndag får vi vår vagn! skönt och sen ska jag sy sy sy sy

***lyckliga jag***
  • Cheera

Tackar, det var en sådan jag menade. Vissa "sportigare" cyklar har ju sådana ventiler, va det jag försökte få fram

• zera

Super bra... vilken fin tråd vi har..

♥ Snart blir Livstumpan storasyster ♥
  • Noti

Strålande Asareth! Hoppas tråden får vara kvar här bland barnvagnarna så att denna tråden får fortsätta sprida info till alla syskonvagns-intresserade!

• mellebus

Hej! Om någon undrar hur regnskyddet ser ut på vagnen, har jag en bild i mitt galleri. Där kan man även beskåda min nya väska och mitt hemsydda myggnät/sommarbaksida!
    Jag gick in på länken om hemsydda grejer och tänkte länka till mitt galleri, men hur gör man? Kan någon förklara så kanske jag lyckas?!

Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6