• Cullinan

AHA-behandling på salong för att få bort acneärr

Någon som gått på salong och gjort AHA-behandlingar för att få bort gropar i ansiktet efter acne?

Funkar det?

Gör det ont?

Hur går det till?

Berätta ALLT!

• Svar på tråden AHA-behandling på salong för att få bort acneärr
  • Muminski

Charlotte, ja Roaccutan är helt fantastiskt. Fick superbra resultat och tack o lov inga biverkningar. Det pratas mycket om att man kan bli deprimerad, när jag tog upp det med min läkare trodde hon tvärtom för min del. Och så blev det. Jag blev en människa som äntligen vågade vara den jag var utan att gömma mig. Kände mig så äcklig innan.

Men visst, man ska vara försiktig och uppmärksam.

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski

Ah..vart ju torr i hyn kom jag nu på, Mot de torra läpparna kan jag tipsa om elisabeth arden eight our cream. Supernajs!

• Cullinan

Jag upplever det nästan som att mina små gropar blir MER synliga om jag sminkar över dom med foundation... hatar dom.

Dock så döljer ju foundation det röda, tacka gud.

• Cullinan

Jaha, nu står jag som åsnan mellan två hötappar igen.

Om man vill förebygga och behandla akne på bästa möjliga sätt, kosta vad det kosta vill, vilken av dessa två produkter är då bäst?
    Den ena innehåller salicylsyra vilket ju är bra för att lösa upp acne, men den andra innehåller glykolsyra, vilket ju också är speciellt bra vid akne.

MD Formulations Vit-A-Plus Clearing Complex Serum www.hudoteket.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=3&artnr=A101844&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std2&limit=20

MD Formulations Glycare lotion
    www.hudoteket.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=3&artnr=A18375&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std2&limit=20

• Muminski

Cullinan, kan tyvärr inte råda dig... har INGEN som helst aning faktiskt!

• Elsans

Cullinan: Ingen aning, båda verkar ju jättebra.

En fråga: Var det i denhär tråden jag läste om att ha askorbinsyra i ansiktet för att dra ihop porerna? Någon som kommer ihåg? (nej, jag orkar inte kolla igenom hela tråden, kollade de senaste 5 sidorna och lessnade sen..)

Spänn av!
  • Elsans

Nix, det var inte här. sorry. hittade tråden.

Spänn av!
  • Cullinan

Nån här som handlar Md Formulations från USA?

• Augusti Blomman

jag har köpt det billigt på ebay, men då har jag bott i USA när jag gjort det mycket billigare!

• Cullinan

Ok, Ebay törs jag nog inte våga mig på.

Svar på tråden AHA-behandling på salong för att få bort acneärr