• Cullinan

AHA-behandling på salong för att få bort acneärr

Någon som gått på salong och gjort AHA-behandlingar för att få bort gropar i ansiktet efter acne?

Funkar det?

Gör det ont?

Hur går det till?

Berätta ALLT!

• Svar på tråden AHA-behandling på salong för att få bort acneärr
  • Jannamia

Neox:
    Vad skulle du rekommendera en som har blank hy men ändå torrhetskänsla i huden så kallad yttorr hy med små röda ärr i ansiktet att prova. Har gått på salong och fått analys. Bla provat dermalogica och Md formulation men inget har hjälpt mig mer än att det blivit bättre för tillfället. Provade bla aktiv moist. Sminkar jag mig med foundation så har den typ försvunnit efter 6 h, för att hyn är så fet. Måste ha foundation eftersom jag har väldigt ytliga blodkärl i ansiktet. Har även en del pormaskar och "inombordare" (stora ömmande finnar under huden) periodvis. Har nyligen avslutat en tetracyklinkur utan resultat...

• luzorsus

var in på salong och kollade idag och priserna på salong istan är exakt som på hudoteket, så det kanske blir att provköpa imorgon...

• QueenS

AHA behandlingar brukar oftast ge resultat, vissa ser mer och vissa ser mindre resultat, men jag kan rekomendera dig att gör AHA behandling med ett märke som heter MD Formulations den är super bra faktiskt!! Har själv arbetat med den och sett resultat på mina kunder! Den behandlingen gör du 1 gång per vecka på salong plus att du måste använa lite produkter själv hemma som tex. rengöringen dag och kväll och även en skyddadnde fukt creme som har solskyddfaktor. Behandlingarna gör inte ont men du kan få lite stickande känsla när dom lägger på själva AHA gelen, sedan kan det blossa upp i ansiktet lite, men det vanligt och brukar snabbt gå över.

TESTA!

• Cullinan
    QueenS skrev 2007-05-26 00:11:25 följande:
    AHA behandlingar brukar oftast ge resultat, vissa ser mer och vissa ser mindre resultat, men jag kan rekomendera dig att gör AHA behandling med ett märke som heter MD Formulations den är super bra faktiskt!! Har själv arbetat med den och sett resultat på mina kunder! Den behandlingen gör du 1 gång per vecka på salong plus att du måste använa lite produkter själv hemma som tex. rengöringen dag och kväll och även en skyddadnde fukt creme som har solskyddfaktor. Behandlingarna gör inte ont men du kan få lite stickande känsla när dom lägger på själva AHA gelen, sedan kan det blossa upp i ansiktet lite, men det vanligt och brukar snabbt gå över.TESTA!
    Ja, jag är verkligen sugen på att testa... men jag hittar ingen i Helsingborg som utför Aha-behandlingar med MD:s produkter?
  • Cullinan

Nu hittade jag!

På Electa verkar dom utföra aha-behandlingar med MD.

• Cullinan
    luzorsus skrev 2007-05-26 07:28:06 följande:
    verkar finnas på electa, hudvårdskliniken, lasermottagningen, om man söker på återförsäljare på www.dermarome.se
    Electa får det bli. Om man nu törs.
  • gemelli

Om ni vi ha snäppet bättre på beh och produker testa då MeneMoy...

Helt oslagbara!!!

Bebbe i Magen
  • Muminski

Jag gjorde nån slags skinpeeling med efterföljande aha behandling förra våren.

Själva peelingen var rätt skön men sen.. aha syran.. Det sved rejält och i dryga veckan efterråt var jag helt sönderbränd i ansiktet. Översta laget hud hade ju slipats bort och så på med syra.. jätteskönt ..not!!

Men när den nya huden kom efter ett jobbigt läkande med stela och hårda partier i hela fejan måste jag ändå säga att huden blev märkbart bättre.

Många kommenterade min släta hud och både pigment och röda acnefläckar hade försvunnit/ minskat.

Jag skulle ALDRIG utsätta mig dör ngt dylikt igen trots att resultatet blev rätt bra. Det var det inte värt.
    Hoppas att det finns bättre metoder!

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Cullinan

Åh, inatt låg jag och fantiserade om hur det skulle vara att kunna gå ut utan ett tjockt lager foundation.

Bara kasta på lite mascara och läppstift, och sen vara färdig liksom...

Tänk om det kan bli verklighet!

Svar på tråden AHA-behandling på salong för att få bort acneärr