• Cullinan

AHA-behandling på salong för att få bort acneärr

Någon som gått på salong och gjort AHA-behandlingar för att få bort gropar i ansiktet efter acne?

Funkar det?

Gör det ont?

Hur går det till?

Berätta ALLT!

• Svar på tråden AHA-behandling på salong för att få bort acneärr
  • olpansfamilj

cullinan, bra att du ringde. Kan ge tips på två preperat, dalacin som man stryker på huden brukar hjälpa dom flesta och används bara lokalt. Eller tetracykliner (inte tetrasylal)...och dom skall börjas på en hög dos...oftast vet inte vanliga läkare dom rätta doserna...min läkare sa att jag skulle ta en tabl morgon och kväll (ät helst inget då, absolut inga mejeriprodukter) medans hudläkaren bara skrattade och sa att man var tvungen att ta två tabl morgon och två tabl på kvällen första två veckorna och sedan ha en underhållsdos i minst tre månader....
    Har dalacin nu, och det är super bra...

• Cullinan

Tack för tipsen! Ska hålla mig till salvor, tabletter känns för läskigt.

• Lill Ja

Hoppas det går bra för dig Cullinan och smart beslut enligt mig att gå till läkare ist för dyr salong!

• Elsans

cullinan: har du varit hos hudläkaren än? jag ska till en på måndag och är redan skitnervös.

Spänn av!
  • Cullinan

Åsa M A skrev 2007-06-12 21:43:12 följande:

cullinan: har du varit hos hudläkaren än? jag ska till en på måndag och är redan skitnervös.
    Ska dit på torsdag, ska bli mkt spännande. Vill helst ha Duac Gel utskrivet, det verkar bra!

Varför är du nervös?
  • Elsans

Åh, spännanade! jag är nervös över att han ska tycka att mina problem är för lindriga för att skriva ut nåt. dessutom lät han liiiite arrogant när jag pratade med honom och bokade tiden men det kan jag leva med om jag får ett recept. Jag är också sugen på duac gel, har läst mycket bra om den, eller skinoren.

Spänn av!
  • Elsans
    luzorsus skrev 2007-06-12 22:11:08 följande:
    hittar inte duac gel på www.fass.se......finns det där eller?
    sök bara på duac.
    Spänn av!
  • Augusti Blomman

Ville bara tipsa lite.

Om ni ska utomlands i sommar så kan ni köpa duac receptfritt, tex i Spanien, det gjorde jag när jag bodde där.

• Elsans

Augusit blomman: KAN man! va bra! då har jag ju ett alternativ om läkarn inte vill skriva ut nåt. Köper man det i vanliga affärer där?

Spänn av!
Svar på tråden AHA-behandling på salong för att få bort acneärr