Inlägg från: Malin med Tim |Visa alla inlägg
  • Malin med Tim

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Hej tjejer, är hemma och sjuk, första gången på 3½ år! Är förkyld med ont i halsen och varigt öga

Ville bara meddela att jag gått in i 6:e kalendermånaden *Känns så skönt!*

Kram på er, ps har spanat in A lies mage, visst har den växt men den e endå så nätt! Förstår inte var du lagt dina 12 kg någonstans....

• Malin med Tim

Jag hoppar över era inlägg om förlossning, har inte kommit så långt i min tankeverksamhet...känns så läskigt...

Angående vikt så har jag snart passerat 10kg gränsen och allt har börjat svälla på mig nu Mina armband och klockan är försmå! Vill ju inte samla vatten ännu! Måste dricka mer vatten för det ska tydligen hjälpa. Tobbe tog massor av kort på mig i helgen ute på djurgården och mitt ansikte är runt som en ballong grrrr

• Malin med Tim

Hej tjejer,

Fortfarande hemma och sjuk, mår inte så dåligt men ögat varar, dvs smittar. Ska upp till apteket och köpa koksaltlösning.

Angående namn och topplistor så har jag funderat såhär: Jag vill inte att mitt barn ska ha ett för ovanligt namn, kommer ju ihåg hur det var när man själv var barn, vilka var mest utanför och mobbade? Jo bla de med konstiga namn, själv ville man ju gärna heta något som alla andra hette... därför bryr jag mig inte så mycket ifall vi väljer ett namn som råkar ligga på topplistan. Men har nog dragit mig för att det ska bli ett udda namn, så att det inte blir för ovaligt. Vi är nog mest inne på att det är en liten Tim i magen, men vi får väl se om det passar när han föds.

Leo tycker jag är jätte fint! Min systerson heter Leon, tycker även om Liam och Noel, men Tobbe tycker varken om Noel eller Liam. Noel är Leon baklänges och det är lite kul tycker både jag och min syster

Kram på er!

• Malin med Tim

Har ny magbild, men den ser nog snarare mindre ut denna vecka, vad tycker ni? Men jag har ju lite pösiga byxor jämfört med förra veckan då jag bara hade tajta boxer på mig som framhäver konturen.

• Malin med Tim

Jag har oxå drömt om förlossningen, stressad som jag är så handlade nog drömmen om min stress. Kom in till förlossningen med min kompis..?... och födde en son, precis när han kom ut ställde jag mig upp och gick till kassan för att checka ut mig och bebben, sen kom jag på att man kanske ska ligga på BB någon dag oxå och då släppte chocken och jag gick in och la mig på en soffa i väntrummet och grät gädjetårar och kramade min son och väntade på Tobbe och en egen säng

• Malin med Tim

Vet ni, kommer ni ihåg min dumma chef? Han har infört klädpolicy på jobbet, då vissa klär sig som tonåringar, och vi ska alla få 2500kr att handla kläder för, ÄVEN vi som är gravida! Vilken härlig påskpresent va!?! Hoppas att jag får pengarna till helgen för då ska jag köpa lite snygga vårkavajer! Jublar och slår små kullerbyttor, jag som älskar shopping!

• Malin med Tim

Tösagumman: Här blir det inga mammakläder! Är redan trött på dessa byxor! Får bli vanliga kavajer som man kan ha både under och efter graviditeten och dessutom piffa upp tråkiga mammakläder Men kanske en liten mammakjol följer med i påsen på shoppingrundan

• Malin med Tim

Hej tjejer!

A lie: vi har oxå en gammal växasäng som står i vår gäststuga som ska rustas upp, men jag tänkte använda den efter vaggan och spjälsängstiden Vad ska du måla i för färg?

Decemberflicka: Här e en till som vill ha videokamera!

Tösagumman ocj Lablover: Ta det försiktigt i trädgården, själv får jag vänta vi har fortfarande snö i trädgården Men dammen har börjat att tina så den ska jag nog spana in och fundera på vad som behöver fixas och köpas in till den.

Ego:
    Tänkte avslöja vad jag hittade på shoppingrundan:
    * En Brun kavaj som var svagt kritstrecksrandig och passar hela året om den var både somrig och vintrig 995kr MQ
    * Ett par rosa sneakers från dinsko 380kr (kanske inte vad min chef önskar, men jag e faktiskt gravid och kräver ett par sköööna skor
    * Ett par vita lmammalinnebyxor med svaga ränder 298kr H&M
    * Turkost mammalinne som jag kan ha även efter preggotiden 98kr H&M.
    * Ljusbrun "blus" med volangholkärmar och söta knappar vid brösten, också mammatröja som jag kan ha sen 149 (?) H&M

Nu vill jag bara ha ett pat bruna ballerina skor och en svart och en vit linnekavaj... spräcker budgeten, men lägger gärna till lite pengar själv

Kram kram

• Malin med Tim

Missisola: Ja jag tänkte sy ett spjälskydd har massor av övergivna gamla täcken så jag tänkte att man kankse kan använa något som fyllning...vad tror du?

• Malin med Tim

Missisola: Visst är det bra bio på Heron! Jag och tobbe brukar åka dit när vi går på bio för det är ju så bekvämt där! Fast resten av Heron City tycker vi inte om, tråkiga restauranger och massor av döytor. Kul att shoppa loss på IKEA!

• Malin med Tim

En fråga till alla vovveägare här inne: Min ena hund vaknade med ett svullet och rött öga som hon gärna inte öppnar, jag har sköljt det med koksaltslösning. Tror ni att det är bra? Tänkte göra det ett par gånger till under dagen och sedan se om det blir bättre. är det någon som vet om det är något jag ska tänka på eller hålla koll efter?

• Malin med Tim

Nu har jag sytt ett Babynest om någon vill se så finns bild i mitt galleri.

*Vad har hänt med FL??* Nu verkar det dock fungera.

/Malin

• Malin med Tim

VildaMaria: Tack för tipset, kan meddela att Wilma mår bra nu
    Oj, man kanske ska förbi tandläkaren nu då !?!

Liten: Kram, det går nog bra ska du se! Men det e jobbigt att söve de små liven.

• Malin med Tim

Fin bil Damon!

Börnen: Å vad skönt för din skull! Hoppas att FK följer läkaren då så att du får sjukpenning (?).

******************* OBS LÄS*********************************

En fråga till alla: Då det verkar som att FL inte kan få tillbaka vår rubrik i forumet och vi skrivit 117 sidor kanske vi ska öppna upp en ny tråd?
    Vad tycker ni? Namnförslag?

Kram på er!

• Malin med Tim

Jag blöder hela tiden ur näsan! Men det är ju inte så konstigt när man har mer blodi kroppen och skörare slemhinnor... Får små sår i näsan oxå...

• Malin med Tim

Nå låter detta bra?

Deluxpinglornas nedräkning...

Nu är det inte långt till dess att den första Deluxpinglan föder sin lilla prins/prinsessa.
    Vi är ett gäng tjejer som har hängt ihop här på FL sedan planera-barn-stadiet, så vi som skriver i denna tråd
    känner varandra ganska väl vid det här laget och vi väntas föda våra pingelbebisar i vår/sommar.

?????

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas