Inlägg från: Malin med Tim |Visa alla inlägg
  • Malin med Tim

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Nä det kanske e sant angående "i värsta fall" men Oj vad det låter jobbigt att eventuellt behöva åka så långt! Vi bor ju i skogen så långt slöderut i stockholm som det går, hmmm. Jag frågade min BM om vad hon trodde om att föda mitt i industrisemestern (bf 17 juli), å hon sa att det egentligen inte hade så stor betydelse och att man oftast fick föda där man tillhörde även under industrisemestern, undrar om hon sa det bara för att lugna mig eller om det e så?

Tack för rundturen angående SÖS

• Malin med Tim

Rebeccaa: Jippi en till juli bebbe! Jag har varit själv att vänta julibebbe i denna tråd sedan november när jag testade plus! Välkommen till tråden!
    Har du varit på UL ännu? Ska springa in på din sida å hälsa på!

Kram

• Malin med Tim

Välkomnar alla nya och gläds igen åt att många nya väntar julibebbar precis som jag!

Sofia: När ska du på UL?

A lie: Jag har haft många alkolister runt omkring mig genom åren, å vet precis hur det känns när man hela tiden e rädd för att dom har druckit. Min äldsta syster har druckit de senaste 10 åren men det verkar som att hon äntligen har hittat ett nytt liv, min morbror har alltid varit alkoliserad så honom har jag ingen kontakt med alls. Min älskade mamma dog pga sin alkoliserade make. Detta har fått mig att inte dricka, visst jag kan ta ett glas vin eller en öl någon gång ibland på en middag men jag dricker aldrig så att jag blir onykter. Men idag hoppas jag att jag lever utan alkolister i min omgivning... så om du behöver stöd så finns jag här.

Ha en trevlig dag alla!

• Malin med Tim

Jag har ingen fantasi till att laga goda middagar, tycker bara att det blir dyrt med alla ingridienser som behövs. Men jag önskar att jag kunde laga mat. Den tråkigaste sysslan i hemmet är att hitta på vad man ska äta till middag och vad man ska laga Tobbe tror att han kan laga mat bra, men jag håller inte med. Så det får bli ett restaurangbesök om det ska kännas lyxigt

• Malin med Tim

Nu har vi ätit Pizza.. väldigt lyxigt.

Ikväll ska jag rensa hela garderoben på kläder som jag inte anväder eller tror att jag kommer att använda efter graviditeten, för i morgon ska jag hem till syrran så ska vi fota å lägga ut på nätet och hoppas att någon vill köpa.

Börnen: Skönt å sälja möbler för att få köpa nya, själv försöker jag övertala sambon att sälja soffan, den passar inte i nya huset men han älskar den... vad gör man!

Trevlig kväll!

• Malin med Tim

Nu har jag varit på myrornas och köpt en vagga för 65kr, tror inte ens att den är använd då den låg i kartong och såg helt ny ut! Ska montera den och fota så lägger jag in den i galleriet lite senare. Supernöjd!

/Malin

• Malin med Tim

Damon: Å vad spännade att titta på ringar . Men det jag är mest imponerad av är huset för 65000! Hur kan det vara så billigt? Man bygger ju inte ens ett hus för dom pengarna...ja varför kommer man från stockholm och bor kvar här??? Våran kontanstinsats på vårat hus var ju mer en dubbelt så hög som priset för erat hus, ja jag vet att det e en bostadsrätt så det e ju lite skillnad men endå!

Ni måste gå in å titta på min nyinköpta vagga för 65kr som jag köpte på myrornas i går. Den e så fin - bild i galleriet.

Kardemumman: Vi e oxå på jakt efter en ny bil, men vi har inte bråttom ännu, vi har sagt att till vintern så måste vi ha en ny bil med fyrhjulsdrift så att vi kommer upp för vår branta backe. Hoppas att sambon fixar det utan att jag ska behöva engagera mig för mycket! Förstår att du tycker att det e jobbigt att hoppa in och ut och testa bilar nu när man e lite tyngre. Hoppas att ni hittar vad ni vill ha snart så att du slipper testa fler

Ida ska vi kanske till IKEA, planerna blev ändrade pga all snö som kom under natten så Tobbe måste ut och ploga med fyrhjulingen istället...

Ha en trevlig dag!

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas