• mamatobe81

sketen möhippa...

en av mina bästa kompisar ska gifta sig i slutet av juli.
    hennes lillasyster ska vara tärna och därmed verkar det bestämt att hon ska ordna möhippan med stort M...
    jag och en annan kompis, vi har känt henne längst av alla hennes kompisar hade/har oxå planer på en möhippa och vår käre vän har verkligen sagt till oss att hon INTE vill bli utspökad o utskämd varpå vi har tänkt oss följande:

spela in en låt till hennes man i en studio att spela på bröllopet
    gå på spa/relax med champagne el nåt
    och slutligen gå ut å äta, helst på en libanesisk restaurang där man får ett eget bås med karaokemaskin

fick nyligen en inbjudan till möhippan hennes syster planerat:
    hon blir väckt kl 7 och satt på ett tåg till en annan stad där möhippan ska äga rum, med karta ska hon lokalisera oss kopisar som står utplacerade i stan med pisamma saker hon ska ta på sig...tex en rosa tyllkjol. efter detta ska vi grilla korv i stadsparken om det inte regnar för då går vi till max....
    sen blir det afrikanskdans i 1 1/2 timme. efter det åker vi till ica och handlar saker att grilla, vi grllar hemma hos hennes föräldrar sen går vi ut på krogen.

nu är alltså problemet....ska jag gå, ska jag va med å förnedra henne eller ska vi köra på våran "lite finare" möhippa som jag vet kommer uppskattas mer än den hennes syrra fixat. vi vet inte riktigt vad vi ska säga till hennes syrra, vi vet att hon inte vill ha en sån möhippa alls! hon kommer bli skit arg om vi kritiserar henne, hon har ju ansträngt sig så mycket å planerat å så kommer va hennes svar...vi gjorde ett litet försök med att föreslå att vi skulle slå ihop våra möhippor...ingen kommer ju komma på den VI ordnar senare i sommar...

pust, jag behöver verkligen råd!! möhippan e nästa lördag....

• Svar på tråden sketen möhippa...
  • greeneyes

Jag tycker  absolut att du/ni ska prata med systern! Det är bättre att systen blir sur och bruden lycklig än tvärtom!!

BF 31/8 2007
  • Neonlight

vi drar nu i helgen eller rätare sagt i morgon. Att skämma ut någon är inte något jag ens skulle vilja vara delaktig i. Försök o styr om det, iaf för din väns skull, säg till hennes syrra att du råkade höra av den blivande frun att hon absolut ej vill skämmas ut på sin möhippa!
    Vi drar på kryssning med diverse galenskaper!

• Tinkerbellan

tycker ni ska köra på ert eget..

• mamatobe81

om jag går så gör jag det för min kompis skull bara.
    känns bara sorgligt att det e en sån här möhippa som ska vara hennes minne för resten av livet...hon e dyslektiker och ska gå med karta å lista ut saker...hon hatar överaskningar!

då känns det som en bra ide att hon får en till som förmodligen blir ett litet finare minne, vi alla bor i olika städer så vi träffas sällan.

är det otrevligt mot min kompis att inte komma?
    för övrigt så kan jag inte medverka på dansen pga foglossning och de två krogar vi har att välja mellan e så fullproppade att min bebis kommer få armbågar i huvet om jag går in där...är i 7e m¨ånaden...

suck

• salsajenny

Förutom utklädningen så hade systerns möhippa kanske kunnat bli trevlig om alla ansträngde sig, det hänger kanske inte så mycket på VAD man gör, utan på vem man gör det MED.

Personligen hade jag ju lätt valt "din" möhippa, men din vän vet ju inte om alternativen. Men å andra sidan, vem hade inte velat ha TVÅ möhippor???? Jag hade nog pratat med systern och bett att bruden skulle få slippa spökas ut, och sen genomfört den inplanerade möhippan, och sen faktiskt gjort den där andra lite senare oxå! Prata med vännerna på första möhippan och kolla om de är intresserade oxå!

• Trulls

Tycker absolut att ni ska göra på eran idé. Jag är själv en sån som inte vill bli utskämd. Hade sett fram emot en trevlig möhipa inför mitt bröllop.
    Det slutade med att jag fick på mig fruktansvärt fula kläder som luktade gammalt mögel, ful peruk hemskt sminkad, och så fick jag massa pinsamma uppgifter. Bla att tigga ihop pengar i ett inomhus centrum för att kunna ta tåget in till stan. Lyckades få iho en 10:a av en vänninas mamma. men det räckte ju inte så då skulle jag böna å be om att få åka gratis istället... lyckades inte med det...
    Sen hem till svärföräldrarna där lillan skulle ammas... då råkade det vara ett tivoli utanför så det blev en karusel för att sen bara på måfå hitta nån bra restaurang att äta på....

min syster blev inte ens tillfrågad om att vara med...
    å mina fd vänner visste oxå att detta var det värsta dom kunde göra mot mig...

så gör det du vet att din vän vill göra på sin möhippa...
    lycka till!

• SysterHedvig

Trulls - fy vad förskräckligt det låter vad var det för människor som ordnade en sådan hippa till dig? Jag ska själv gifta mig i sommar och fasar inför en liknande upplevelse.

• mamatobe81

har aldrig vart på en möhippa förr, e det fult att inte komma eller?

Svar på tråden sketen möhippa...