• mamatobe81

sketen möhippa...

en av mina bästa kompisar ska gifta sig i slutet av juli.
    hennes lillasyster ska vara tärna och därmed verkar det bestämt att hon ska ordna möhippan med stort M...
    jag och en annan kompis, vi har känt henne längst av alla hennes kompisar hade/har oxå planer på en möhippa och vår käre vän har verkligen sagt till oss att hon INTE vill bli utspökad o utskämd varpå vi har tänkt oss följande:

spela in en låt till hennes man i en studio att spela på bröllopet
    gå på spa/relax med champagne el nåt
    och slutligen gå ut å äta, helst på en libanesisk restaurang där man får ett eget bås med karaokemaskin

fick nyligen en inbjudan till möhippan hennes syster planerat:
    hon blir väckt kl 7 och satt på ett tåg till en annan stad där möhippan ska äga rum, med karta ska hon lokalisera oss kopisar som står utplacerade i stan med pisamma saker hon ska ta på sig...tex en rosa tyllkjol. efter detta ska vi grilla korv i stadsparken om det inte regnar för då går vi till max....
    sen blir det afrikanskdans i 1 1/2 timme. efter det åker vi till ica och handlar saker att grilla, vi grllar hemma hos hennes föräldrar sen går vi ut på krogen.

nu är alltså problemet....ska jag gå, ska jag va med å förnedra henne eller ska vi köra på våran "lite finare" möhippa som jag vet kommer uppskattas mer än den hennes syrra fixat. vi vet inte riktigt vad vi ska säga till hennes syrra, vi vet att hon inte vill ha en sån möhippa alls! hon kommer bli skit arg om vi kritiserar henne, hon har ju ansträngt sig så mycket å planerat å så kommer va hennes svar...vi gjorde ett litet försök med att föreslå att vi skulle slå ihop våra möhippor...ingen kommer ju komma på den VI ordnar senare i sommar...

pust, jag behöver verkligen råd!! möhippan e nästa lördag....

• Svar på tråden sketen möhippa...
  • lyxoglamour

Det är ju brudens dag...försök att få syrran att förstå det!!
    en kompis gifte sig förra sommaren och när vi ringde till hennes blivande för att ta reda på datum vi kunde ha möhippan sa han att hon hade sagt att skulle vi spöka ut henne + pinsamheter ,skulle hon bryta kontakten med oss!!!
    vi åkte till hennes jobb(hade pratat med chefen) och på m ögon o hörselskydd!innan hade vi svängt förbi henne o plockat ihop kläder o smink!hem till mig så hon fick göra sig iordning!
    discobowling.äta itlienskt och krogen med nit tiara och svart brudslöja

hon var helnöjd fast hon inte kunde dricka hon var i v 11 och det visste inte vi
    men prata med syrran

• mamatobe81

jag e jätte tacksam för allas kommentarer!

ni som fick en sketen möhippa, hur hade du reagerat om någon el några av dina vänner inte kommit på just den möhippan för att de inte ville vara med å förnedra dig?? helt ärligt! och istället ordnat en möhippa, dock lite mindre, som du ville ha??

• Sanda
    mamatobe81 skrev 2007-05-18 22:37:08 följande:
    jag e jätte tacksam för allas kommentarer!ni som fick en sketen möhippa, hur hade du reagerat om någon el några av dina vänner inte kommit på just den möhippan för att de inte ville vara med å förnedra dig?? helt ärligt! och istället ordnat en möhippa, dock lite mindre, som du ville ha??
    Jag hade nog blivit besviken att mina närmaste hade en bespyt mot varandra, när det snart kommer en fest där alla ska umgås och ha roligt tillsammasn.

Min pappa och min man blev ovänner 2 veckor innan bröllopet det var hemskt!!!! men löste sig som tur var!
  • Felicia6
    mamatobe81 skrev 2007-05-18 22:37:08 följande:
    jag e jätte tacksam för allas kommentarer!ni som fick en sketen möhippa, hur hade du reagerat om någon el några av dina vänner inte kommit på just den möhippan för att de inte ville vara med å förnedra dig?? helt ärligt! och istället ordnat en möhippa, dock lite mindre, som du ville ha??
    Jag hade hellre velat ha det så än att mina vänner hade varit med på den hemska möhippan och hållt käften
  • mamatobe81

bra ide att komma utklädd! men då blir nog syrran skitsur för att vi stjäl föreställningen...

bruden kommer jag absolut inte att prata med innan, hon har ingen aning om möhippan och även om jag förkastar den så vill jag inte va elak å förstöra den heller

• Kanelflicka

jag skulle inte gått på någon extra möhippa och jag skulle blivit ledsen att mina vänner pga sina ambitioner valde att separera möhippan. Det är ju nästan hela vitsen med möhippan, att alla brudens tjejkompisar är där samtidigt, att hon behöver inte välja, att alla lär känna varandra inför bröllopet.

• mamatobe81

om vi går så blir ju detta den officiella möhippan

och om vi inte går och hon får en till så kanske det jämnar ut sig liksom för hennes del, en bra å en dålig...

vad tror ni om det, att göra syrrans möhippa mindra viktig genom att inte komma?

• enlitenbitkaka

Men gå på möhippan och fira henne där. Skit i om syrrans möhippa inte är vad den borde. Om ni ändå vill göra något för bruden kan ju du och den andra kompisen ta med henne på spa någon dag, bara ni tre.

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Felicia6
    Kanelflicka skrev 2007-05-18 22:42:26 följande:
    jag skulle inte gått på någon extra möhippa och jag skulle blivit ledsen att mina vänner pga sina ambitioner valde att separera möhippan. Det är ju nästan hela vitsen med möhippan, att alla brudens tjejkompisar är där samtidigt, att hon behöver inte välja, att alla lär känna varandra inför bröllopet.
    Fast om det var nåt som du verkligen INTE skulle vilja, skulle du inte bli ledsen för att alla dina vänner ställde upp på den idén då?

Det är så jag tänker.. Jag skulle vilja veta vilka mina RIKTIGA nära och kära var och att dom vågade stå upp för mig, eftersom jag inte kan stå upp för migsjälv i det läget.
Svar på tråden sketen möhippa...