• EvaS

Gigantisk bebismage!

Hej allesammans!

Är i vecka 17 (16+2) och väntar mitt första barn. Till frågan: finns det någon mer än jag här inne som har en gigantisk bebismage?? Verkar vara alldeles ensam om det. Har en bild i mitt galleri under "starka bilder". Kan tro det blir tvillingar, men VUL i vecka 10 (9+3) visade ett foster. Ska i och för sig på vanliga UL på torsdag, så snart får vi ju veta. Ta hand om er!

• Svar på tråden Gigantisk bebismage!
  • Plottis

Och förresten ska du vara glad, alla ser ju att du är gravid Flört Och du har en jättefin mage.

Mamma till tjejer juli-02, feb-04 & juli-06
  • Jannie

jag e med dunder stor.....

jag e bara i v 16 imon.,...

• MrsJoones

Jag är också stooor...*pust* Får käcka kommentarer som :
    *är du säker att det bara är EN?
    *men OJ ska du ha först i oktober?
    *men oj så jobbbig sommaren kommer att bli..

Ja..kul..nej..Fast kul att det syns att man är gravid, men jag undrar hur jag kommer se ut senare..:-S

• melizza05

jag har stor mage visserligen är jag i vecka 26 nu men kolla mina bilder så får ni se att jag me har haft stor mage hela tiden typ=)

• Pernilla3

Hej!

Jag har stor mage också (har tyvärr ingen bild ännu) är i v 26 nu. Har fått göra ett extra ultraljud i v22 pga att magen bara växte..de misstänkte för mycket fostervatten eftersom rutin-ul bara påvisat 1 barn. Får ofta frågan om jag väntar tvillingar..av läkare, sjukgymnaster mm. men som sagt här i finns bara en och jag har rikligt med fostervatten men inte över det normala och bebis var normalstor.
    Det konstaterades att jag bär väldigt utåt dvs magen växer rakt ut som en strut och livmodern är väldigt framåtlutad.

Vi är ju så olika beroende på hur vi bär våra barn..en del blir breda, andra putar, en del blir stora och en del syns det knappt på fast de inte är speciellt stora från början i kroppen.

• Maja

Hej! Folk frågar mig om ja väntar tvillingar?! Jag har inte vart på UL än ska dit den 11/6. Eftersom min mage redan e stor å ja e i vecka 16 15+0 idag. kommer upp nya bilder ev i em. kika gärna kramiz

• EvaS

plottis: Ja, den kanske är framåtlutad som hos din kompis. Ska till BM den 11 juni tror jag. Men de kanske ser de på UL i övermorgon?!

jannie: Du hade ju en jättefin mage på dina bilder

• EvaS

mrs joones: vi hoppas väl på att våra magar stannar upp så småningom. Gör dom inte det så.. ja.. det får gå det med

melizza05: finfinmage

discosmurfen: Får se på UL vad dom säger om fostervatten o så. Men tror nog det är normalt allt.

maja: då är det inte så jättelänge till UL. Så spännande! Du får skriva hur det gick för dig!

• Lilla Susanna

Hej hej, var stolt! Det är fint! Har en bild på min tvillingmage i vecka 19 om du vill jämföra. Nu i vecka 26 är den typ dubbelt så stor och det är redan lite kämpigt

• fiffiluran

fin mage! jag längtade som allra mest efter bebismagen just från v.15 och framåt och har upplevt att den komm för typ två veckor sen ordentligt (runt v.22). Nu vill jag inte att den ska bli större, haha! hoppas du slipper bli jättestor och tung resten av graviditen utan att den kanske bara växer lite till så du inte får så många besvär. Njut av magen så länge du kan...

Svar på tråden Gigantisk bebismage!