• EvaS

Gigantisk bebismage!

Hej allesammans!

Är i vecka 17 (16+2) och väntar mitt första barn. Till frågan: finns det någon mer än jag här inne som har en gigantisk bebismage?? Verkar vara alldeles ensam om det. Har en bild i mitt galleri under "starka bilder". Kan tro det blir tvillingar, men VUL i vecka 10 (9+3) visade ett foster. Ska i och för sig på vanliga UL på torsdag, så snart får vi ju veta. Ta hand om er!

• Svar på tråden Gigantisk bebismage!
  • Millizzz

Vilken fin mageGlad....Har också rätt stor mage och haft det ett tag....Ska försöka lägga ut mer bilder i galleriet,jag är ju i v.22......

• mammaTess77

jag har en stor mage med,får alltid höra att det är tvillingar, då brukar jag säga nej men trillingar, är i V 30 var stor med mitt första barn med, ska till läkaren på Fredag och göra en viktuppskattning, ligger lite över på magen hihi

• tiitta

jag är i v.12 och har nog lika stor mage som din(ts),mitt tredje barn.

• 20110426

Jag har bild på min mage i v.7, då var magen stor och den har ju inte blivit mindre kan jag ju säga, ska snart lägga in bild på mage i v. 13.

• Pernilla3

april 79: Kolladé de inte det på ul du gjorde. jag fick ju göra extra ul för att kolla om jag hade för mycket fostervatten.

• Plottis
    april79 skrev 2007-05-22 12:07:06 följande:
    Min mage är verkligen stor... jag är i v 25 nu och förstår inte var det här ska sluta! Jag har redan gjort flera ultraljud och det är garanterat inte tvillingar - undrar vad det är som händer... tror ni det kan vara nåt fel som för mycket fostervatten eller kan det vara helt normalt att magen bara växer och växer? Hoppas ok att jag ställer denna fråga i din tråd minime81!
    Det kan ju vara en stor bebis också Flört Med min tvåa reagerade läkaren eftersom jag låg så hemskt mycket över normalkurvan, fanns liksom ingen kurva där jag var. Misstanken var då för mycket fostervatten. Men då koll gjordes var allt helt perfekt, bara en stor bebis. Vägde 3900 då hon föddes i v.38+0. (Hon är än idag stor för sin ålder, som en 4-åring fast hon bara är 3). Med trean samma sak, men där blev jag inte igångsatt förrän v.41+4 och då vägde hon 4650 till ynka 52 cm.
    Mamma till tjejer juli-02, feb-04 & juli-06
  • EvaS

april79: jag fick ett gb-inlägg av en tjej som hade en mage med mkt fostervatten i, och det var ingen fara alls. Ba amer o plaska i.

fjant26: alla är vi olika o visst har du din fördel med liten mage. Men vänta du bara

mariawe: jo, jag åt tre små kanelbullar förut på rad, det har väl en bidragande effekt till magen *hihi* Nej allvarligt, oftast är jag ganska lugn på matfronten. Typ

millizz: jaa, mera bilder

mammatess77: Ja, man kanske ska börja med o säga fyrlingar..

sahlenius: kul med alla dessa magbilder

plottis: jo, det kan ju vara en stor bebis.

• Besera

Jag är som dig också stor mage!!
    fast jag är rätt liten o smal i vanliga fall!
    Är snart i vecka 17

• Ananaspaj

Kolla min mage i v 17...i galleriet..stor! Är i v 21 nu! Jag växer...

Svar på tråden Gigantisk bebismage!